וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת 'למענכם' ומכון ויצמן יציגו באופן מוחשי את מוצרי ה-AI ברפואה

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 17:26

ועידת 'למענכם' ומכון ויצמן תציג באופן מוחשי את מוצרי ה-AI ברפואה ולאן נוכל באמת להגיע ב-2025 לצד ההגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעקבותיה

ועידת הרפואה חושפת חדשנות AI באופן מוחשי. יח"צ,
ועידת למענכם ומכון ויצמן חושפים באופן מוחשי, חדשנות של מוצרי AI לעולם הרפואה/יח"צ

ועידת 'למענכם' ומכון ויצמן תציג באופן מוחשי את מוצרי ה-AI ברפואה ולאן נוכל באמת להגיע ב-2025 לצד ההגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעקבותיה.

בוועידה היוקרתית הראשונה מסוגה בישראל צפויים להשתתף מנכ"לי חברות ההייטק המובילות בעולם לצד בכירי עולם הרפואה.בחורף שעבר נערכה באוניברסיטת ת"א ועידת 'למענכם' הראשונה, שעסקה בעתיד הרפואה ב-2040, בהשתתפות מרצים מהשורה הראשונה מהארץ ומחו''ל, בה נטלו חלק מאות רופאים ואנשי רפואה ומחקר.

היוזמות והחידושים שהוצגו בוועידה הכו גלים בעולם הרפואה בישראל ואף מחוצה לו. לאור ההצלחה האדירה ובעקבות הביקוש הרב מהשטח והתגובות הרבות של רופאים שזרמו להנהלת הארגון, שסיפרו כיצד הידע הרב שרכשו במהלך הוועידה תרם לעבודתם היומיומית בהצלת חיים, סוכם בהנהלת ארגון 'למענכם' בראשות הרב יוסי ערבליך, להפוך את הועידה למסורת שנתית ולערוך השנה ועידה נוספת.

הוועידה היתה אמורה להתקיים מייד לאחר החגים, אך בשל פרוץ המלחמה, וההתגייסות של 'למענכם' לסיוע במאמץ המלחמתי, היא נדחתה לסוף חודש אפריל.

בינה מלאכותית ברפואה - תועלת מול סיכונים

לאחר עמל רב ומחשבה מאומצת, הוחלט שהועידה השנה תעסוק בנושא החם והמדובר ביותר בעולמות הרפואה והחדשנות, והוא השימוש בבינה המלאכותית בעולם הרפואה, ותעמוד בסימן "בינה מלאכותית בשירות הרפואה".

הועידה השנה תתארח במכון ויצמן למדע באודיטוריום ע"ש מיכאל סלע, בעיר רחובות. במקום יתקיימו פאנלים מקצועיים והרצאות בנושא השימוש בבינה מלאכותית בעולם הרפואי, שיציגו את התועלות לצד הסיכונים, ולראשונה בעולם יוצג בפני המשתתפים בשידור חי כיצד פעולת הבינה המלאכותית בתחום הרפואי.

כ-500 רופאים ומדענים מהשורה הראשונה של מערכת הבריאות וההי-טק של מדינת ישראל, כבר הבטיחו את השתתפותם בוועידה, לצד חוקרים ונשיאי כל האוניברסיטאות בישראל, מנהלי בתי החולים, לצד מנכ"לים מחברות ההייטק המובילות בעולם בתחום הבינה המלאכותית, בניהם מיקרוסופט, גוגל, צ'ק פוינט ומובילאיי, שישתתפו בפאנלים וימסרו הרצאות בנושא.

בוועידה היוקרתית, אותה ינחו בני הזוג יעל בר זהר וגיא זוארץ, ידידים ותיקים של 'למענכם', צפויים מגוון רחב של אנשי מפתח בעולמות הרפואה והחדשנות להרצות בפני המשתתפים, ביניהם: האלוף במיל' יוחנן לוקר, יו"ר דירקטוריון שירותי בריאות כללית שירצה בנושא החדשנות - מפתח לקיימות מערכת הבריאות הציבורית, פרופ' יובל אבנשטיין מהמחלקה לכימיה פיזיקלית והנדסה ביורפואית אוניברסיטת ת"א שימסור הרצאה בנושא שינויים אקספוננציאליים באבחון והפרופ' רן בליצר סמנכ"ל וראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית, שישא דברים על הבינה המלאכותית בשירות הרפואה.

בינה מלאכותית בשירות הרפואה. יח"צ,
בינה מלאכותית בשירות הרפואה, מועד חד לכנס הבא/יח"צ

כל מפתחי ה-AI ברפואה, על במה אחת

לצד ההרצאות המקצועיות צפויים להתקיים מספר מושבים שיעסקו במגוון נושאים בהם: מיקרוסופט - הגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעזרת כוחה של הבינה המלאכותית אותו יפתח אלון חיימוביץ' מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, בהשתתפות אלנה בונפיליולי - מנהלת עולמית מגזר הבריאות מיקרוסופט, רותי קידר - מנהלת מגזר הבריאות מיקרוסופט.

מושב נוסף אותו יפתח פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל העולמית ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל בהרצאה על מהפכת הבינה המלאכותית בבריאות ורפואה, ורב שיח שיעסוק בחלקה של גוגל במהפיכת הבינה המלאכותית בהנחייתו של ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל, בו יטלו חלק ד"ר עדי אהרון גילת - ראש תחום אסטרטגיה במעבדת החדשנות של גוגל, איילת בנימיני, מהנדסת מובילה, מחקר גוגל, לשעבר בגוגל לקלינאים מובילים, ד"ר מאיה לבנטר רוברטס - מומחית קלינית בכירה ומנהלת אתר בריאות, גוגל תל אביב.

פאנל נוסף בהשתתפות גיל שויד - מייסד שותף ומנכ"ל צ'ק פוינט, פרופ' אמנון שעשוע - נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי ופרופ' יונינה אלדר - המחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, מכון ויצמן יעמוד בסימן העתיד שמעבר לאופק: לאן באמת נוכל להגיע ב-2025?.

גולת הכותרת של הוועידה הוא מושב שיעסוק בהגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעזרת כוחה של הבינה המלאכותית, במהלכו תוצג הדגמה חיה של פעולת הבינה המלאכותית בתחומי הרפואה. את המושב יוביל ד"ר גדי נוימן סגן נשיא הארגון, שרק לאחרונה מונה ליו"ר ועדת המחקר והפיתוח ב'למענכם'.

המארגנים מבטיחים הפתעות נוספות לבאי הכנס אותם עדיין לא ניתן לחשוף בשלב זה. השיח וההרצאות יתמקדו בשלל פיתוחים מעשיים שכבר מיושמים בענפי רפואה שונים כיום, ובפיתוחים קרובים שמטרתם לשפר את תוצאות האבחון הרפואי, התאמה אישית של הרפואה למטופל הבודד, את הפן השירותי האישי, ואת הפן המחקרי לרופא החוקר.

כנס חלוצי זה הוא הראשון מסוגו בישראל, ויתקיים בברכת כבוד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג ופרופ' אלון חן נשיא מכון ויצמן ובחסות אגודת הידידים של הארגון בראשותו של הפילנטרופ מר בני שטיינמץ.
הכנס יספק הצצה לפיתוחים החדשניים ביותר בעולם הרפואה והבינה המלאכותית ע"י מרצים מהארץ ומחו''ל, בהם רופאים מובילים בתחום החדשנות הרפואית ובכירי תעשיית ההייטק והביוטק בישראל.

מארגני הועידה מציינים כי זו הפעם הראשונה, בה יתקבצו על במה אחת כול מפתחי ה-AI ברמה הגבוהה ביותר בארץ ובחו"ל, בשילוב כוחות עם הרופאים "אנשי השטח" שמכירים את עולם הרפואה המעשי והיישומי ומסייעים לאנשי ה-AI לפתח את המערכות תומכות ההחלטה.ארגון ''למענכם'' מארגן הועידה הינו ארגון ללא מטרות רווח אשר ייסד הרב יוסי ערבליך בשנת 2017, במטרה להעניק ייעוץ והכוונה רפואית מקצועית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע ומגדר בשעת הצורך וברגעים הקשים.

המענה שמספק הארגון הינו חינמי וניתן ע''י טובי הרופאים במדינת ישראל, הודות למערך הרפואי בארגון בהובלתו של ד''ר בני דווידזון מנהל ביה''ח אסף הרופא לשעבר. בנוסף לייעוץ הרפואי, הארגון שם לו למטרה לקדם את הידע והמחקר בתחומי הרפואה השונים, לאור זאת הארגון חדשנות רפואית שנתי שמאיר כול שנה את הנושאים העיקריים בתחום המחקר והחדשנות.

רופאים במילואים ועוד

מיזם ייחודי אותו מפעיל הארגון הוא "רופאים במילואים", מיזם המורכב ממומחים בעלי שם עולמי - רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מכל בתי החולים בארץ וחלק מחו"ל, המתמחים בתחומים ספציפיים ומסייעים באבחון וייעוץ למקרים מורכבים, ללא כל תמורה.

מרבית מהרופאים החברים במיזם צפויים להשתתף בוועידה, שם יעלו על נס את תרומתם למען החברה בישראל. יוזם הכנס, חתן אות הנשיא הרב יוסי ערבליך יו''ר 'למענכם': "הבינה מלאכותית התגלתה ככלי רב עוצמה, שחולל מהפכה בתעשיות שונות, הרפואה אינה יוצאת דופן.

אנו עומדים בפתחו של עידן חדש, שבו ל-AI יש פוטנציאל לשפר את הטיפול בחולים, לשפר את דיוק האבחון, לזרז גילוי תרופות ולהעצים אנשי מקצוע בתחום הבריאות בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם. המטרה של הועידה היא לחבר בין הרופאים לחברות המפתחות במטרה לבחון סוגיות שעולות כגון הבטחת פרטיות המטופל, אבטחת מידע וקבלת החלטות מושכלת. כולי תקווה שהוועידה תתרום הן לרופאים והן לחברות ההיטק שנוגעות בתחום. אני מודה למכון ויצמן על האכסניה המכובדת ועל השותפות לדרך".

מנהל ביה''ח 'שניידר' לשעבר פרופ' יוסף פרס נשיא 'למענכם': "השילוב של בינה מלאכותית ברפואה מביא לשפע של הזדמנויות. זה מאפשר למנף כמויות עצומות של נתונים ולחלץ תובנות משמעותיות, שלא ניתן היה להעלות על הדעת בעבר. לפתח דפוסים נסתרים, לחזות תוצאות מחלה ולהתאים אישית תוכניות טיפול, המותאמות לצרכים הייחודיים של כל מטופל.

עם זאת, כאשר יוצאים למסע כזה, חייבים לשמור על השיקולים האתיים המרביים, תוך שקיפות, אחריות ופיקוח אנושי. מטרת הועידה היא להתבונן יחד במטרה למצוא דרכים כיצד לשלב בין הדברים".

ד''ר גדי נוימן סגן נשיא ארגון 'למענכם' ויו"ר ועדת המחקר והפיתוח בארגון: "המיזוג של מומחיות רפואית, מדע נתונים וקביעת מדיניות, חיוני כדי למצות את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית ברפואה. על ידי טיפוח שותפויות וחילופי ידע, אנו יכולים להתמודד ביחד עם האתגרים ולהניע חדשנות קדימה, ולבסוף לשפר את תוצאות שירותי הבריאות לכולם. מטרת הוועידה היא לעצב עולם שבו בינה מלאכותית ורפואה מתמזגים בהרמוניה, וסוללים את הדרך לעתיד טוב בריא יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully