וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורללי הקואליציה נושכים את היד האמריקאית שמאכילה אותנו

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 10:00

גם כשעל הפרק חבילת סיוע אמריקאית של 14 מיליארד דולר, קיצוני הקואליציה לא מפספסים הזדמנות לירוק לביידן בפרצוף. הסנקציות מוכיחות שהנשיא האמריקאי איבד את הסבלנות כלפי השוליים ההזויים שטופחו בהשראת נתניהו. זאת רק ההתחלה

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שיגר השבוע לביבי טיל טומהוק פיננסי שזעזע את קואליציית המתנחלים. ביידן התמקד בבייס של צמד הלצים סמוטריץ' את בן גביר כשהכניס לרשימת הסנקציות מתנחלים פורעי חוק.

המהלך פגע הרבה יותר באגו של בן גביר וסמוטריץ' מאשר בכיס, כי עד היום הרגיל נתניהו את השניים כי כל גחמה אפשרית תיענה בכן. כשהמדובר באמריקאים זה כבר סיפור אחר. שר האוצר והשר לביטחון פנים קנו את הפיגוע ביושר אבל לרגע אסור לשכוח שהאחריות מונחת לפתחו נתניהו.

למי ששכח את הראיון האייקוני שהעניק ליונית לוי לפני כשנתיים, נזכיר שבמהלכו הכחיש נתניהו בנחרצות אופיינית את האפשרות שאיתמר בן גביר יהיה שר בממשלתו. אלא שמאז השתנו הנסיבות הפוליטיות ונתניהו תירץ את המינוי של בן גביר בכך שהוא השתנה.

רק כמה חבל שהוא השתנה לרעה. אגב נתניהו לא השתנה: הבטיח אך לא הבטיח לקיים. הלחץ של בן גביר וסמוטריץ' כלפי נתניהו נסבל איכשהו כל עוד זאת בעיה פנימית שלנו. תקציבי ההתנחלויות והמשטרה פוגעים בנו אבל לא נורא - נתגבר.

הבעיה מתחילה כשהשניים מתחילים לנשוך את היד האמריקאית המאכילה אותנו. חלפה כשנה מאז נאום הגרנדמייזר של סמוטריץ' בארה"ב ועד הטענה ההזויה שלו נגד הנשיא ביידן על שישראל אינה רפובליקת בננות. אגב בפועל נתניהו הפך אותנו לרפובליקת בננות של צמד הלצים.

בצלאל סמוטריץ', נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, איתמר בן גביר. רויטרס, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
ביידן בין סמוטריץ' לבן גביר. לנשיא האמריקאי נמאס/עיבוד תמונה, רויטרס, חיים גולדברג/פלאש 90

אצל בן גביר המצב מסובך בהרבה. כף רגלו לא דרכה בארה"ב ואת המסרים הוא משגר בעקיפין. עדין לא ברור מי אירגן לו ראיון לוול סטריט ג'ורנל ובאיזה שפה התנהל. מה בטוח שעל טיב האנגלית הקלוקלת שלו יש לו תחרות עזה עם אדון גרנדמייזר.

בראיון אמר בן גביר שממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל ושהוא מאמין "שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ייתן לישראל יד חופשית לסילוק חמאס. במקום שביידן יעניק לנו גיבוי מלא, הוא עסוק בסיוע הומניטרי. עם טראמפ ההתנהגות ייתה שונה".

עדיין לא ברור מה יש לבן גביר נגד האמריקאים. הוא פועל 24/7 למען הבייס ואמירות נגד האמריקאים אינם מתחברים לבייס שלו. לא אופתע אם השר לביטחון לאומי פעל בשליחותו של גורם בכיר שניסה להבאיש את ריחו של הנשיא שהינו הידידותי ביותר שחווינו אי פעם.

ואם לא די בכל אלה על הפרק אישור חבילת סיוע של 14.1 מיליארד דולר למימון צרכי הביטחון והמלחמה. הטחת עלבונות כנגד הנשיא האמריקאי גובלות בכפיות טובה, יריקה בפרצוף וטיפשות בדרגה 10 בסולם בן גביר.

האמירה רפובליקת בננות חזרה על עצמה בסביבת נתניהו כשנמנע משר החוץ האמריקאי האפשרות להיפגש בארבע עיניים עם הרמטכ"ל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו. טען שבן גביר השתנה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

אבל האמריקאים לא פראיירים וביידן עשה בתגובה לביבי בית ספר לדיפלומטיה. ערב הסעודית הקשיחה השבוע לפתע את עמדותיה בסכסוך וטענה שלא יכון שלום עם ישראל עד שלא תהיה מדינה פלסטינית ולא ניסוג מגבולות עזה.

הטון הסעודי והידיים הן ידי האמריקאים המושכים בחוטים. ויש גם את עניין הסנקציות הכלכליות. בנק לאומי, למוד צרות מול האמריקאים בפרשות הלבנות הון, היה הראשון מבין הבנקים לסגור חשבון מתנחל. הדבר הטריף את סמוטריץ' שפנה למפקח על הבנקים בבקשה לעצור את המהלך.

אחריו הגיע בנק הדואר ובתגובה לחסימת החשבונות ספגה הנהלתו מטר גידופים משר התקשורת שלמה קרעי. אבל שום דבר לא יעזור לחבורת ההזויים. הנשיא האמריקאי שספג את כפיות הטובה של המילניום, ימשיך לפעול בשיטה של ללכת עם ולהרגיש בלי.

מצד אחד ילטף את ישראל כי מה אנחנו אשמים ומצד שני יכה מאחורי הקלעים ובדיפלומטיות את נתניהו ושליחיו. חסימת חשבונות המתנחלים כי רק צעד ראשון. השלום עם הסעודים הוא השני סביר ששיחות הטלפון בינו לבין נתניהו יהפכו לנדירות ואפשר לשכוח מביקורים בבית הלבן.

רפרטואר הסנקציות בהמשך מגוון כפי שרק האמריקאים יודעים. ככל שנתניהו סמוטריץ' ימשיכו לטעון שישראל אינה רפובליקת בננות, כך נשתכנע יותר ויותר שזה המצב. עד שיוכח אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully