וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל: "הממשלה צריכה לטפל בסוגיות הכלכליות שמועלות בדו"ח מודי'ס"

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:00

ירון מוסיף כי "גם במשברים, מעולם לא היה פיגור כלשהו בהחזרי החוב של הממשלה"

מסיבת עיתונאים, נגיד בנק ישראל אמיר ירון העלאת ריבית/בנק ישראל

בעקבות הורדת דירוג האשראי של המדינה על ידי חברת הדירוג מודי'ס, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, קורא לממשלה להתייחס לסוגיות ולפעול לשינוי המצב. עם זאת מזכיר כי ישראל מעולם לא פיגרה בהחזרי החוב שלה, גם בתקופות קשות.

ירון אמר הבוקר כי "לפי הערכות חברת הדירוג, יחס החוב הציבורי לתוצר אמור להגיע בשיאו לרמה של 67% ולאחר מכן הוא צפוי לרדת בהדרגה. יש לציין כי מדינת ישראל חוותה בעבר משברים גאו-פוליטיים בתקופות בהן יחסי חוב/תוצר היו גבוהים בהרבה ומעולם לא היה פיגור כלשהו בהחזרי החוב של הממשלה. בהקשר זה חשוב גם לזכור את פוטנציאל הצמיחה הגבוה של המשק והעודף המבני בחשבון השוטף".

ירון קורא לממשלה לפעול לפתרון הסוגיות: "כדי לחזק את אמון השווקים וחברות הדירוג בכלכלה הישראלית חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו לטיפול בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח. בנק ישראל הציג כבר מספר דרכי פעולה ברוח זו ובכללן אישור התקציב של 2024 בכנסת עם כל ההתאמות הנכללות בו".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון החלטת ריבית 27/11/23. יחצ,
פרופ' אמיר ירון. "חשוב לזכור את פוטנציאל הצמיחה הגבוה של המשק והעודף המבני בחשבון השוטף"/יחצ

לדברי ירון, "לפי הודעת החברה הסיבה להפחתת הדירוג היא חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום המלחמה, השפעת המלחמה על פניוּת הממשלה והכנסת לעסוק בסוגיות ליבה כלכליות וחברתיות, והשינוי במצב הפיסקלי. הסיבה לאופק הדירוג השלילי היא אי הוודאות בנוגע להתרחבות המלחמה לזירה הצפונית.

"מנגד, מדגישה החברה כי מסגרת המדיניות המקרו כלכלית והמוניטרית של ישראל איתנה ומציינת את עמידות המשק הישראלי שבאה לידי ביטוי בהתאוששות המהירה מהזעזוע הראשוני שגרמה המלחמה. כבר בחודש נובמבר ניכרו סימני התאוששות מהירים שהתבטאו בירידה חדה בשיעור האבטלה ועלייה ברמת הפעילות, כפי שמשתקף, בין היתר, בגידול בהיקף הרכישות בכרטיסי האשראי ובהערכות של המגזר העסקי לגבי הפעילות בחודשים הקרובים. מגמות אלו התעצמו בדצמבר ובינואר.

"האיתנות של הכלכלה וההתאוששות המהירה שהמשק הפגין בחודשים האחרונים באו לידי ביטוי גם בהתאוששות של השווקים הפיננסיים וביציבותם".


ירון מסכם כי "הכלכלה הישראלית מושתתת על יסודות כלכליים חסונים ובריאים, תוך הובלה עולמית בתחומי חדשנות וטכנולוגיה. ידענו להתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור לשגשג במהרה ויש לכלכלה הישראלית את החוזקות להבטיח שכך יהיה גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully