וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוטף עסקים: תכנית הסיוע לחיילי מילואים בעלי עסקים קטנים

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 15:47

על פי הערכות, כ 10% מאנשי המילואים שנקראו לדגל, הם בעלי עסקים קטנים שחלקם השהו את פעילותם העסקית וחלקם נאלצו לסגור לחלוטין כשעל הפרק כבר סבב המילואים הבא. החמ"ל האזרחי והסוכנות היהודית משיקים כעת את "עוטף לעסק למילואים", תכנית סיוע ייעודית להם

חייל מילואים. אילוסטרציה. DALL E, מערכת וואלה!
עוטף עסקים: תכנית הסיוע לחיילי מילואים בעלי עסקים קטנים/מערכת וואלה!, DALL E

החמ"ל האזרחי והסוכנות היהודית יוצאים עם תוכנית סיוע לחיילי המילואים - בעלי עסקים קטנים

"עוטף לעסק למילואים" הוא מיזם משותף של החמ"ל האזרחי אחים.יות לישראל, הסוכנות היהודית וגופים נוספים שחברו יחד להעניק מעטפת סיוע עסקי וכלכלי לעסקים הקטנים של חיילי המילואים. התוכנית מעניקה ליווי עסקי משולב עם מענק כספי על מנת לתמוך בחזרה ובהמשך פעילות העסקים.

תכנית הליווי, ניתנת דרך מיזם "אחים ואחיות לעסק" שבו שותפים בנוסף לסוכנות היהודית, ארגון IVN וחברת כלירמרק קפיטל. התכנית מופעלת ע"י מתנדבי המיזם (מנטורים) שהם אנשי מקצוע בתחומים שונים, כשהמטרה הינה לסייע למנהל העסק להתמודד עם מכלול הסוגיות הכרוכות בניהול עסק במצבי משבר ובתכנון פעילותו בהמשך.

מי זכאי לסיוע? עסק קטן בבעלות חייל.ת מילואים שעובד.ת בעסק או בבעלות בן/ בת הזוג ושחייל.ת המילואים עובד.ת בו, בעלי מחזור שנתי של 200,000-1,000,000 שקל.

המענק הכספי שינתן עבור תמיכה בפעילות העסק יעמוד על סך של עד 1% מהמחזור השנתי ועד 10,000 ₪ בהתאם לקריטריונים שונים כולל מחזור העסק, מצב העסק, מספר ימי המילואים, יעוד השירות, מצב אישי ומשפחתי ועוד (הקרן גם שומרת לעצמה זכות להתייחס למקרים מיוחדים).

האלוף במיל. דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית. אלדד רפאלי,
האלוף במיל. דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית/אלדד רפאלי
איל נוה, ממובילי החמ"ל האזרחי, אחים.יות לישראל. אלדד רפאלי,
איל נוה, ממובילי החמ"ל האזרחי, אחים.יות לישראל/אלדד רפאלי

"כמו בימי הקמת המדינה"

התכנית תתקיים על פני מספר שבועות על מנת לאפשר גם לחיילים שנמצאים כרגע בפעילות מבצעית את ההזדמנות להגיש בקשה ולקבל תמיכה.

בין המתנדבים בתוכנית המנטורים: איציק דנציגר, מיכל זימלר, דנה גורל, סלעית גרניט, איילה בורובסקי, רו"ח נועה בר יעקב, אליאן אבן, תומר קולינסקי, אריאל ערוסי, דני שטורמן, ד"ר דב רייכמן, אורנית הינוך, גליה אליאלי, רונית לפידור בלו ועוד.

אילן לבנון, שותף מייסד בקרן ההשקעות כלירמרק ומנהל הקרן מטעם החמ"ל האזרחי אחים.יות לישראל: "במהלך שלושת החודשים האחרונים פעלנו באופן מידי לסייע לעסקים זעירים בעוטף עזה כולל שדרות ואופקים. במסגרת תכנית 'עוטף לעסק' שהייתה מיזם משותף עם הסוכנות היהודית וגורמים אזרחיים נוספים, הענקנו כארבעה עשר מיליון שקלים ליותר מאלף ושבע מאות עסקים שאת חלקם אנחנו מלווים גם כיום באמצעות מנטורים עסקיים בשיתוף אירגון IVN.

במקביל, עבדנו על תכנית סיוע לגיבורים שלנו בחזית, כשהפגיעה בכלכלת המדינה מהדהדת בכל עת. המילואימניקים, שכעת רבים מהם חוזרים למציאות לאחר שהעסק ספג מעל 100 יום של הפסדים כלכליים, איבדו לקוחות וכעת משימתם היא לעלות את הרכבת חזרה לפסים, ואנחנו חייבים להיות שם בשבילם".

האלוף במיל. דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית: "כמו בימי הקמת המדינה, גם כעת, במשבר הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה, הדור הצעיר שכולל ברובו אנשי ונשות מילואים, נלחמים ומסכנים את חייהם כל דקה. הם נקראו לדגל ללא היסוס, וזנקו ראשונה להגן על כולנו, משאירים מאחור את בני ובנות הזוג, ילדים וגם את העסק, מקור הפרנסה המשפחתי, בתקווה שישרוד.

בגבורתם ובחירוף נפשם, הם נושאים על כתפיהם אחריות עצומה - להילחם ולהגן על הבית של כולנו. אותם מילאומניקים ומילואימניקיות, מהווים עבור כולנו השראה, הם מקור הכוח והתקווה. חייבים לסייע להם ולעמוד לצידם בשעה הקשה הזו. להעניק להם את תחושת הביטחון שכה זקוקים לה, לאפשר להם בסיום המלחמה להניע את העסק, לפרנס את המשפחה בכבוד, לדבוק בעשייה ולתרום לכלכלה ולמשק הישראלי. אנחנו בסוכנות היהודית, יחד עם שותפינו כאן, להגיד להם ולהן - לא תצעדו לבד! אנחנו אתכם!"

"משק מתפקד, חיוני לחוסן הלאומי"

איל נוה, ממובילי החמ"ל האזרחי: "אנחנו מצדיעים ללוחמים והלוחמות שהשתחררו אחרי חודשים ארוכים בחזית, ולחיילנו שומרי ישראל. המשימה הלאומית שלנו בדרך לריפוי היא בראש ובראשונה המילואימניקים שעזבו הכל ויצאו להגן על הבית.

ביחד עם פרויקט אחים תומכים במילואים לעזרה בבית וליווי משפטי ואנושי של מילואימניקים שחברות העזו לפטר אותם, אנחנו נעשה ככל יכולתנו בעבור כוחותינו. כלכלה ישראלית כחול - לבן ומשק מתפקד, חיוני לחוסן הלאומי וקריטי בדרך לשיקום החברה. יחד נעשה כאן ישראל טובה יותר, שראויה לאנשי המילואים שיצאו להגן עלינו".

חשיבות גבוהה ליד מכוונת ברגעים אלו

אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית: "מרגע שפרצה המלחמה הסוכנות היהודית התגייסה לסייע לאוכלוסיות שנפגעו ממנה, כחלק מהמשימה ארוכת השנים שלנו לחיזוק חוסנה של החברה הישראלית. חיילי וחיילות המילואים עזבו מאחור משפחה ופרנסה ופרשו רשת של הגנה ביטחונית כדי להבטיח את המשך הקיום שלנו. כעת, באמצעות מיזם "עוטף לעסק למילואים" אנחנו פורשים רשת של הגנה כלכלית, כדי ללוות את אנשי המילואים מבחינה עסקית ולאפשר לעסקים הקטנים שמניעים את הכלכלה המקומית והארצית להמשיך ולהתקיים".

בני לוין, סגן יו"ר IVN: "אחד הדברים שלמדנו בעשרות השנים שאנו מעניקים ליווי ומנטורינג לעסקים קטנים בתקופות משבר (וגם לא), היא החשיבות של יד מכוונת ברגעים אילו, של עצה עסקית מרעננת, של הידוק התוכנית העסקית, ייצוב המקורות הפיננסיים ועוד. המנטורים של אחים לעסק - התייצבו לחבק, לחזק ולהעצים את אותם בעלי עסקים קטנים שלא רק שנפגעו נפשית ופיזית חלקם אלא שמטה פרנסתם נמצא בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully