וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים בצפון ובדרום? נפתחה האפשרות לקבלת מקדמה לינואר-פברואר

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 15:38

בעלי עסקים ביישובי ספר בצפון ובדרום יכולים ללקבל מקדמה על החודשיים הראשונים ב-2024: תקרת המקדמה עומדת על מיליון שקל; עד כה הוגשו למעלה מ-12 אלף בקשות של עסקים בגין אוקטובר-דצמבר ושולמו למעלה מ-1.2 מיליארד שקל

בווידאו: פגיעה במעון יום שיקומי בקריית שמונה, 11 בינואר 2024/קרדיט צילום וידאו וסטילס: דובר עיריית קריית שמונה

החל מהיום: בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון יכולים להגיש בקשה למקדמות לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם להם בשל המלחמה גם עבור ינואר-פברואר 2024, כך הודיעה רשות המסים.

למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפי החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות. רשימה מלאה של היישובים המזכים במקדמה מופיעה באתר רשות המסים.

לפי החוק, בעלי עסקים ביישובי ספר שנגרם להם נזק כלכלי בשל מלחמה יכולים לתבוע פיצוי מלא בגין הנזק הכלכלי שנגרם להם - נזק עקיף (כלומר לא נזק שנגרם למשל מפגיעת טיל בבית העסק). לא פעם, עסקים אלה נאלצים להמתין עד סוף הלחימה על מנת שיוכלו להעריך את מלוא הנזק שנגרם להם ולתבוע פיצויים. באמצעות חלוקת מקדמות מנסה רשות המסים להקל על המצורה התזרימית של בעלי עסקים אלה.

חנויות סגורות, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
חנויות סגורות בקרית שמונה. ניתן להגיש בקשות עד סוף מרץ/ראובן קסטרו

על מנת לקבל את המקדמה, בעלי עסקים שכתובת העסק שלהם באותם יישובים צריכים להודיע באמצעות המערכת כי הם מבקשים מקדמה ולהצהיר כי בהמשך יגישו תביעה, ממנה יופחת סכום המקדמה שיקבלו.

רשות המסים, על סמך הנתונים שבידה, תערוך חישוב בשני מסלולים (שכר ומחזורים) ותשלם את המקדמה המקסימלית (למעט בעלי עסקים מענפים מסוימים שיקבלו מקדמה לפי תחשיב של מסלול שכר).

תקרת המקדמה עומדת על מיליון שקל, וניתן להגיש בקשות למקדמה עד ה-31 במרץ 2024. במקביל, ניתן עדיין להגיש בקשה למקדמות עבור החודשים נובמבר-דצמבר 2023, עד ה-29 בפברואר 2024.

מרשות המסים נמסר כי "עד כה הוגשו 12,333 בקשות למקדמות בגין החודשים אוקטובר-דצמבר 2023. מתוכן, שולמו מקדמות ב-10,085 תיקים בסכום כולל של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully