וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטקוין זינק ב-13% בשבוע: מתקרב לשיא של שנתיים

11.2.2024 / 17:44

הביטקוין זינק בשבוע שעבר וכך גם מטבעות קריפטו נוספים; 400 מיליון דולר חדשים זרמו ביום אחד לקרנות הסל העוקבות אחרי הביטקוין, שתי הקרנות המובילות מחזיקות במטבעות בשווי של יותר מ-7 מיליארד דולר

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

ביטקוין מזנק ל-48,600 דולר בשעות הבוקר המוקדמות (א') ומתקרב לשיא של שנתיים.

זמן קצר לאחר השקת קרנות הסל של ביטקוין, שמאפשרות השקעה במטבע ללא קנייה שלו בפועל אלא באמצעות רכישה קלה של תעודת סל, החלה ירידת מחיר חדה של מספר ימים, שבמסגרתה צלל המטבע הדיגיטלי ממחיר של 49 אלף דולר לפחות מ-40 אלף דולר תוך מספר ימים.

אך השבוע מתחיל כשהירידות הללו מאחורינו, אחרי שביטקוין הצליח להתאושש ולזנק לשיא של כמעט שנתיים. נכון לכתיבת מילים אלו נסחר ביטקוין ברמות מחיר של כ-48 אלף דולר.

בימים הראשונים לאחר השקת קרנות הסל, התחילו מכירות משמעותיות של מטבעות ביטקוין, שהגיעו בעיקר מהמחזיקה הגדולה ביותר - גרייסקייל (GBTC). המכירות המשמעותיות באותם ימים, היוו לחץ גדול וגרמו לירידת מחיר הביטקוין.

בשבוע-שבועיים האחרונים ישנה רגיעה בכמות המטבעות הנמכרים מקרן GBTC, וכך שיווי המשקל בין הקרנות הופך לחיובי, משמע אלו שקונות, קונות יותר מהכמות הנמכרת על ידי GBTC, וזו אחת הסיבות לעליית המחיר האחרונה.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. גם האת'ריום זינק בכ-10% בשבוע האחרון/ShutterStock

ביום חמישי האחרון, תעודות הסל של ביטקוין נהנו מזרימת הון של למעלה מ-400 מיליון דולר, היום הטוב ביותר שלהן מאז ה-17 בינואר, שהסתכם ברכישה של 9,260 מטבעות ביטקוין, על פי BitMex Research.

שתי הקרנות המובילות של בלאקרוק ושל פידליטי, תרמו לביקושים בצורה המשמעותית ביותר, וכיום הן מחזיקות למעלה מ-150 אלף מטבעות ביטקוין, השווים למעלה מ-7 מיליארד דולר.

ניתן רק להמתין ולראות האם זרימת ההון אל תוך קרנות הסל תמשיך, וכיצד הדבר ישפיע על מחיר הביטקוין.

יש לזכור כי היצע מטבעות הביטקוין מוגבל, ובעוד כחודשיים לערך, ההיצע המתחדש יופחת מחצי, באירוע המפורסם המתרחש כל 4 שנים, הנקרא חצייה (Halving). ומכאן, ניתן להסיק שבמידה והביקושים למטבע המוביל ימשיכו, לא מן הנמנע שנחוןה עליות מחיר נוספות.

בנוסף, גם הדומיננטיות של ביטקוין, המודדת את האחוז אותו תופס המטבע המוביל מכלל שוק הקריפטו, עלתה, משמע החלק שלו מכלל השוק הפך לגדול יותר, על חשבון מטבעות אלטרנטיביים אחרים.

בעוד שהביטקוין עלה בכמעט 13% תוך שבוע, אנליסטים רבים מעריכים כי עדיין יש עוד מקום לעליית מחירים נוספת

מטבעות מובילים נוספים עלו גם הם באחוזים משמעותיים בשבוע האחרון, אתריום (ETH), בי.אנ.בי (BNB) וקרדנו (ADA) עלו 9.8%, 7.8% ו-10% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully