וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הבנקים שישלמו קנס של מיליונים?

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 11:22

לאומי ופועלים ישלמומ קנס של מיליון שקל כל אחד, ישראכרט תשלם 250 אלף שקל; בנק ישראל שהטיל את הקנסות: "לקוחות שלא קבעו תור לא הוכנסו - בניגוד להוראות, חריגות בזמני המתנה במוקד"

מסיבת עיתונאים, נגיד בנק ישראל אמיר ירון העלאת ריבית/בנק ישראל

בנק פועלים ובנק לאומי ישלמו כל אחד קנס של מיליון שקל, וחברת ישראכרט תשלם קנס של 250 אלף שקל, כך נמסר על ידי בנק ישראל.

במסגרת הגברת האכיפה הצרכנית הטיל הפיקוח על הבנקים עיצומים כספיים בשל פגיעה בשירות ובעיות צרכניות, שנבדקו בין היתר על ידי לקוחות סמויים של בנק ישראל.

בנק הפועלים נקנס לאחר שלא הסכים להכניס לסניף ולתת שירות ללקוחות אשר לא קבעו תור מראש, זאת בניגוד להוראות הפיקוח על הבנקים. הקנס ניתן בעקבות תלונות של לקוחות הבנק שנשארו בחוץ, ולאחר בדיקות סמויות שונות שבהן אנשי הפיקוח ביקשו להיכנס לסניפים ולקבל שירות ללא קביעת תור.

הפיקוח על הבנקים קובע כי הבנק מחויב להכניס לקוח לסניף ולתת לו שירות גם אם לא קבע תור, ובנק הפועלים פעל באופן לא חוקי כשהשאיר את הלקוחות בחוץ. בעקבות זאת נקנס במיליון שקל כאמור.

בנק לאומי. יונתן זינדל, פלאש 90
לאומי. לא דיווח להוצאה לפועל על הסדרי חוב/פלאש 90, יונתן זינדל

בנק לאומי נקנס גם הוא במיליון שקל, בשל הפרה בנושא גביית חובות. במסגרת בדיקה מדגמית התגלו ליקויים בדיווחים להוצאה לפועל, ובכלל זה מקרים בהם לא דווח כלל להוצאה לפועל על תקבולים שהתקבלו על חשבון החוב. כן נמצאו מקרים בהם דווח ללשכת ההוצאה לפועל על תקבולים שהתקבלו בחלוף 7 ימים. עוד עלה בבדיקה כי נמצאו מקרים בהם הסדרי חוב לא דווחו ללשכת ההוצאה לפועל בתוך זמן סביר.

על חברת ישראכרט הוטל עיצום כספי של 250 אלף שקל, בשל זמני המתנה ארוכים במוקד הטלפוני. החברה לא עמדה בהוראת החוק המחייבת מתן מענה אנושי במוקד הטלפוני בתוך 6 דקות בכל הנוגע לשירותי טיפול בתקלה, בירור חשבון וסיום התקשרות.

בבנק ישראל הסבירו כי הפיקוח על הבנקים ביצע מגוון בקרות צרכניות במטרה לבחון את תקינות ההתנהלות של הגופים המפוקחים מול הלקוחות בערוצי השירות השונים.

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, אמר כי "הפיקוח על הבנקים רואה בהוגנות המערכת הבנקאית בהתנהלותה עם לקוחותיה ערך מרכזי בתפיסת תפקידו. אנו רואים חשיבות עליונה בציות להוראות הדין הצרכני בדגש על שירות מקצועי, זמין ואיכותי ללקוחות בכל ערוצי השירות הבנקאיים. נמשיך לפעול במגוון הכלים שברשותנו לאכיפת ההוראות בשלל הנושאים הצרכניים, זאת כחלק מפעילותנו להבטחת תרבות ארגונית הוגנת במערכת הבנקאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully