וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: תביעת נזיקין אישית נגד שוטרים שהיכו מפגינים

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 12:53

דור בן דב, סטארטאפיסט ועורך דין, פרסם אמש כי בכוונתו להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד שוטרים אלימים וקרא לשלוח לו תיעוד: "קיבלתי כבר מאה פניות, אנשים קיבלו סטירה, קיבלו מכות בניידת. תעודת שוטר לא מלבינה כל מעשה"

מפגינים הותקפו על ידי שוטרים בסמוך לביתו של נתניהו בקיסריה/פרסום לפי סעיף 27 א בחוק זכויות יוצרים

יוזמה חדשה: הגשת תביעות נזיקין אישיות נגד שוטרים שהיכו מפגינים ובכללם מאיר סוויסה. דור בן דב, סטראטאפיסט ועורך דין שחידש את רישיונו עבור מטרה ספציפית זו, קורא למפגינים שנפגעו מאלימות שוטרים לשלוח אליו תיעוד של המקרים על מנת לגבש תביעות נזיקין אישיות נגד השוטרים.

"הימים בהם שיחקו מול מגרש ריק הסתיימו!", כתב בן דור בעמוד הפייסבוק שלו, בפוסט שכבר שותף מאות פעמים. "בקבוצת קפלן בערך רבע מהחברים עו"ד, כמוני. אני מארגן תביעת נזיקין אישית גדולה כנגד השוטר סוויסה ויתר השוטרים שהשתתפו באכיפה אלימה במוצ"ש האחרון בקפלן. בין שלל הסעיפים - אכיפה שלא בסמכות, שימוש בכוח בלתי סביר, מעצרי שווא ועוד.

"לא תאמינו כמה שונה הם נשמעים בבית המשפט על הדוכן. לכל מי שמרגיש עצמו נפגע באירועים האחרונים או שאוחז בתיעוד מצולם, הותקף, נדחף, ניזוק, נעצר, נדרס- מוזמן ליצור קשר בפרטי. אין לנו דרך אחרת אלא להיפרע מהשוטרים באופן אישי. התביעה היא פרו בונו ללא תשלום שכ"ט, למקרה שלא הובן".

בשיחה עם וואלה! כסף מספר בן דור כי מאז פרסום הפוסט קיבל כבר יותר ממאה פניות, עם תיאורי אלימות קשים, התנכלויות, ומפגינים שהוכו על ידי שוטרים מכוסי פנים וללא תגי שם.

בין היתר הפונים מתארים מקרים שבהם שוטר דרס אנשים עם סוס, שוטרים מכוסי פנים וללא תג שם שהיכו באלימות, אדם שהוכה בתוך ניידת משטרה, ואדם שקיבל סטירה משוטר לאחר שביקש את פרטיו.

"ברשותי סרטון מהפגנה שערכנו בקריה בתל אביב, ובו סוויסה ושוטריו דוחפים אותי בגסות לאחר שהטיחו את ראשו של חברי בכביש. הוא נפצע ופונה באמבולנס", נכתב באחת הפניות. פנייה אחרת תואר כיצד "שוטר יס"מ ללא תג שם הטיח לרצפה צלם מקצועי ומצלמתו נשברה". יש לציין כי בשנה האחרונה פורסמו ברשתות ובתקשורת מקרים רבים של אלימות שוטרים בהפגנות של המחאה החברתית.

לדבריו, "החומרים מטורפים. הדפוס הוא שלוקחים אנשים לפינות שלא מתועדות ומצולמות, מכבים את מצלמת הגוף ומתחילים להרביץ". הוא מוסיף כי גם החרמה של ציוד ללא הצדקה יכולה להיות עילה לתביעה: "לוקחים מערכת הגברה בעשרות אלפי שקלים, והכל בהינף יד ללא שיקול דעת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דור בן דב. באדיבות המצולמים
בן דב. "המשטרה בונה על זה שהיא משחקת מול מגרש ריק, אני רוצה לשנות את זה"/באדיבות המצולמים

ומה הסיכוי כי אכן תאושר תביעה אישית נגד השוטר, שעשה את הדברים במסגרת מילוי תפקידו? "גם הנושא של עובד ציבור הוא נתון לדיון. תעודת שוטר לא מלבינה כל מעשה. גם השוטר כעובד ציבור ואיש מקצוע כפוף לסטנדרטים וצריך להתנהג בצורה מקובלת מקצועית סבירה וכמובן לא אלימה".

הוא מוסיף כי "הרעיון הוא אלקחת את השוטר ולהעמיד אותו באותו מצב שהוא צריך להתמודד עם המעשים שלו. המשטרה בונה על זה שהיא משחקת מול מגרש ריק. בונים על זה שלאזרחים אין כוח משפטי וכלכלי להתמודד, ואת זה אני רוצה לשנות. אני רוצה שהכלי הזה ישמש כל אדם לא משנה מה הרקע הפוליטי שלו, כל אדם שמותקף על ידי המשטרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully