וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי: "מוד'יס נתנו משקל עודף לתרחישים תיאורטיים"

12.2.2024 / 14:33

יהלי רוטנברג אמר היום בתדרוך כי "ככל שהמלחמה בעזה ממשיכה הסיכון פוחת. הרציונל להמשיך את הפעילות של החות'ים וחיזבאללה מצטמצם. ההחלטה משלבת אמצעים גיאופוליטיים שקיבלו משקל יתר"

בווידאו: מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ולוחמיו בלב בעיר עזה 05.02.24/דוצ

"אנחנו לא מתעלמים מהסיכונים להסלמת הלחימה, אבל בעת הזו ניתן משקל עודף לתרחישים תיאורטיים שאין ודאות להתרחשות שלהם", כך אמר היום החשב הכללי יהלי רוטנברג בתדרוך עיתונאים בנושא הורדת דירוג האשראי של ישראל.

רוטנברג, אשר ניסה לשווא לשכנע את אנשי מודי'ס לא להוריד את הדירוג, מוסיף כי "כרגע עצימות המלחמה בעזה פוחתת, מספר הנפגעים היומי יורד וכך גם הירי הרקטי למדינת ישראל. ככל שהמלחמה בעזה ממשיכה הסיכון פוחת. הרציונל להמשיך את הפעילות של החות'ים וחיזבאללה מצטמצם. הסיכון נותר משמעותי, קביעה שלהם עלולה להיות השערה. ההחלטה של מודי'ס משלבת אמצעים גיאופוליטיים שאנחנו חושבים שקיבלו משקל יתר".

רו״ח יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי במשרד האוצר. גלעד ארצי, אתר רשמי
רוטנברג. "דמודי'ס לא הורידה את הדירוג ולא שינתה את התחזית באינתפיאדה השנייה וגם לא במלחמת לבנון השנייה, במבצע צוק איתן ובמשבר הקורונה"/אתר רשמי, גלעד ארצי

רוטנברג טוען כי מודי'ס לא נתנו משקל מספק לטיעונים שמראים את עוצמתה הכלכלית של המדינה. לדבריו, "ישראל הוכיחה שהיא עומדת במשברים. באינתיפאדה השנייה הצמיחה עלתה משמעותית. מודי'ס לא הורידה את הדירוג ולא שינתה את התחזית באינתפיאדה השנייה וגם לא במלחמת לבנון השנייה, במבצע צוק איתן ובמשבר הקורונה.

"גם מודי'ס כותבת שמוסדות המדינה נותרו יעילים במהלך הלחימה. לא רואים שחלה התדרדרות במצב, הבורסה נותרה יציבה לאורך כל התקופה, ההנפקות המשיכו כסדרן. הכנסת אישרה תקציב מעודכן ל-2023 תיכף יאושר תקציב ל-2024, שער החליפין קפץ אבל חזר בקירוב לרמות לפני המלחמה".

על התקציב הכולל כספים קואליציוניים וללא קיצוץ לישיבות אמר רוטנברג כי "תמיד אפשר לבקר את התקציב, מהלכי קיצוצים כאלו ואחרים. אבל עיכוב תקציב המדינה תוביל לקיצוץ של עשרות מיליארדי שקלים". על האמירות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לדו"ח אמר כי "אני לא נותן ציונים לשר האוצר, הוא לא מתייעץ איתי לפני על הדרך שבה הוא התבטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully