וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבש או מיובש? כך תטפלו בעור בעונת החורף הקרה

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 20:19

בחורף מתגלים על עור הפנים, הידיים והגוף, נזקי השמש מהקיץ האחרון והעור נוטה להגיב לקור שבחוץ עם תופעות כמו יובש, מתיחות ותחושות צריבה. זה הזמן להעניק לעור את מה שהוא זקוק לו בדיוק עכשיו. מצאנו את המוצרים שיעזרו לכם למנוע, לטפל ולשקם את העור

אילוסטרציה. ShutterStock
יבש או מיובש? כך תטפלו בעור בעונת החורף הקרה/ShutterStock

מתחילת הגשם הראשון, מתחיל היובש. בערך בכל שנה בתקופת הסתיו והחורף, כאשר האוויר יבש יותר ויש רוחות התופעה מחמירה. בנוסף, בימים הקרים אנו נוטים לשהות בחדרים מחוממים שלא עושים חסד עם העור, שנוטה להגיב ביובש, מתיחות ותחושת צריבה.

בבואנו לטפל בעור יבש אשר ניזוק מעונת החורף היבשה והקרה, חשוב לעשות אבחנה בין עור יבש ועור מיובש. ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה של דרמלוג'יקה ישראל, מסבירה שעל פי רוב, בחודשי החורף, העור שמרגיש מעין 'מתיחה' הוא בעצם עור מיובש, זה שאנו נדרשים לתת לו תשומת לב מיוחדת, בתקופה זו, של מזג אויר יבש וקר.

כולנו יכולים בשלב זה או אחר למצוא את עצמנו עם עור מיובש. התחושה האופיינית ביותר: כשמרגישים שהעור 'מתוח מדי' (כמו אחרי יציאה מהבריכה), וכשמניחים עליו קרם מבוסס מים/ג'ל מיימי, הוא מיד מתרופף ונרגע. זהו מצב בר תיקון, גם בפעולות פשוטות של השבת חומצה היאלורונית, מים, סרמידים וחומרים מלחחים, שנועדו לשקם את שכבת ההגנה החיצונית של העור, כדי שהיא תוכל לשמור שהמים לא יתנדפו ממנו.

כיום ישנם פתרונות לתוספת מים לעור בהתזה, מיני תרסיסי חומצה היאלורונית וסרמידים שניתן לכל אורך היום להתיז על העור לשיפור ושיקום מאזן המים בעור.

גבר צעיר מורח קרם לחות על הפנים. ShutterStock
גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, כולנו צריכים למרוח לחות על העור בעונה הקרה/ShutterStock

המלצות מפתיעות לטיפול בעור בעונת החורף

"בניגוד לגשם הרטוב, עונת החורף מאופיינת דווקא ביובש של העור", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, דרמטולוגית בכירה ובעלת קליניקה בהרצליה פיתוח, מפתחת קו מוצרים דרמו-קוסמטיים. "הניגוד הזה הוא רק תמצית ההבנה, שבעונה הקרה צריך להתייחס לעור שלנו בצורה שונה מאשר ביתר ועונות השנה". אם לתמצת את ההמלצות של ד"ר לנדאו, יש שלושה דברים שלא כדאי לעשות בחורף ושלושה דברים שדווקא בעונה הזו רצוי לעשות.

מה לא עושים בחורף?

מים חמים ישירות על העור: לא מומלץ להתקלח במים חמים במשך זמן רב. למרות הפיתוי, מקלחות חמות וארוכות דווקא פוגעות במחסום העורי, מייבשות את העור ומחמירות את היובש שממנו סובל העור ממילא בעונת החורף. ההמלצה היא מקלחת זריזה ובטמפרטורה חמימה בלבד.

חום מקרוב: באותה נשימה, מומלץ גם לא לשבת קרוב לתנור חימום או לישון עם כרית חימום. אם רוצים להדליק תנור חימום, הרחיקו אותו מהרגליים כמה שיותר, מקור חום ישיר ומתמשך עלול ליצור מצב הנקרא אריטמה אב איגנה - פיגמנטציה עורית וציור ורידי מוגבר על העור, שהטיפול בו מאוד מורכב.

להפסיק שימוש ביתי בחומצות: למרות השפעתן החיובית הכללית, בחורף, החומצות מחמירות את היובש, העור הופך מגורה ודלקתי ומרגיש לא בנוח. מומלץ להוריד את אחוזי החומצות ואת מספר המריחות השבועיות.

מה כן עושים בחורף?

לחות, לחות לחות: החשוב מכל, אומרת ד"ר לנדאו, הוא ללחלח את העור, לא רק בעור הפנים, אלא בעור הגוף כולו. גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, השקיעו במריחת קרם לחות בנדיבות, כך תחסכו מעצמכם הרבה תופעות עוריות לא נעימות (כמו גרד טורדני, למשל).

קילופים לחידוש העור: בנוסף, דווקא בעונה זו, כשהשמש מאפשרת, בהחלט מומלץ לבצע פילינג מקצועי: טיפולים שמבוצעים באופן חד-פעמי (פילינג רפואי בינוני או עמוק) או בסדרת קצרות של פילינגים (פילינג שטחי

הגנה מהשמש: והעצה המפתיעה מכולן, שלצערנו מעט שומעים לה, היא להשתמש במסנן קרינה. כן, כן, גם בחורף. אומנם שעות השמש קצרות יותר והשמש לא אכזרית כמו בקיץ, אבל אל תשכחו שאת השיזוף הכי משמעותי מקבלים דווקא בחופשת סקי.

מצאנו מוצרים שיסייעו לכן לשמור על העור בחורף, למנוע ייבוש יתר ולשקם עור מגורה וסדוק שנפגע:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
supcerat mt night - מהות של דר מרינה לנדאו  480 שח. יח"צ,
supcerat mt night - מהות של דר מרינה לנדאו 480 שח/יח"צ

מהות הליחוח

ד"ר מרינה לנדאו, מציעה לעונה הקרה את הקרם SUPCERAT™ MT NIGHT מסדרת MAHUT שפיתחה. מדובר בקרם לילה מזין ועשיר במיוחד, מעניק ליחוח אינטנסיבי לעור ומשאיר אותו נעים ורך למגע. מכיל רכיבים בעלי תכונות אנטי-אייג'ינג, ומועשר באנטי-אוקסידנטים למראה עור בריא וחיוני ובחומרים פעילים לתמיכה במבנה האפידרמיס, ליחוח העור ושמירת הלחות מהתנדפות.

כל מוצרי סדרת ™SUPCERAT מיוצרים ללא חומרי בישום וצבע, SLS-FREE ו-100% טבעוניים. קיים גם קרם תואם ליום. 480 שקל, להשיג אצל הקוסמיקאיות המובחרות ובאתר המותג MAHUT

קרם גוף דוקטור עור. יח"צ,
קרם גוף דוקטור עור/יח"צ

לעומק הבעיה

Deep Hydration הוא קרם גוף טיפולי של דוקטור עור לעור יבש עד יבש מאד, אדמומי ומגורה, בעל מרקם קרמי עשיר הנספג במהירות ואינו מותיר תחושה דביקה ושמנונית.

הקרם מעניק לחות אינטנסיבית ומתמשכת להרגעה מיידית של העור, הוא משקם ומותיר את העור רך, קטיפתי וגמיש. הוא מכיל רכיבים מזינים לחיזוק מחסום ההגנה העורי, מסייעים בהגנה מפני נזקי הרדיקלים החופשיים ומעניקים לעור מראה בריא וחיוני.

המחיר המומלץ לצרכן: 140 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם, בבתי המרקחת הפרטיים ברחבי הארץ ובאתר דוקטור עור. (מחיר מבצע לאחר 40% הנחה: 84 שקל, באתר דוקטור עור עד ה-2.3)

קרם ניוטרוג'ינה. יח"צ חו"ל,
קרם ניוטרוג'ינה, מחיר מומלץ לצרכן: 37 שקל/יח"צ חו"ל

מנורבגיה הקרה

קרם לחות עשיר ומרוכז לעור יבש עד יבש מאד עם הנוסחה הנורבגית של ניוטרוג'ינה קרם לחות עשיר, אינטנסיבי ומרוכז לעור יבש עד יבש מאוד, מכיל גליצרין. קרם לחות להרגעה מיידית, מעשיר את העור ומותיר אותו מוגן ובעל מראה בריא לאורך כל היום.

הנוסחה הנורבגית, המועשרת בויטמין E, הוכחה כמרגיעה אי-נוחות ויובש בעור באופן מיידי, ומסייעת להגן מפני יובש הנגרם על-ידי תנאי סביבה קשים. מחיר מומלץ לצרכן: 37 שקל. ניתן להשיג ברשתות פארם וביוטי מובילות.

סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד. יח"צ,
סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד/יח"צ

שחרור מושהה

מותג הדרמו-קוסמטיקה CeraVe סרווה מציע קרם ותחליב לחות, לשיקום וטיפול בעור יבש עד יבש מאד, בשילוב פורמולה המכילה חומצה היאלורונית ו- 3 סרמידים חיוניים לשמירה על לחות העור ומחסום ההגנה הטבעי. מוצרי המותג משתמשים בטכנולוגיית MVE ייחודית (פטנט רשום) שמזינה את העור לאורך כל היום, באמצעות שחרור מושהה של הסרמידים גם שעות רבות לאחר המריחה.

היפואלרגני, ללא בישום וללא פראבנים. המחיר לתחליב לחות בבקבוק משאבה 70 שקל ל-236 מ"ל. להשיג בבתי מרקחת פרטיים, רשתות פארם, קופות חולים ובאתרי אונליין נבחרים.

סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד. יח"צ,
סרווה קרם לחות ותחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד/יח"צ

שיבולת שועל לפנים

מותג הטיפוח הניו יורקי Kiehl's מציע קרם פנים ULTRA FACIAL עם הפורמולה החדשנית שמכילה שיבולת שועל קולואידית ובטא גלוקן להקלה מיידית, לשיקום ותיקון מחסום הלחות בעור ולהרגעת עור רגיש ומגורה.

ULTRA FACIAL הוכח קלינית כמפחית אדמומיות באופן הנראה לעין ומקל על יובש. מחיר מומלץ לצרכן: 205 שקל, להשיג בסניפי הרשת ובאתר סופרפארם.

ליראק פריז סדרת ליפט אינטגרל החדשה. שי פרנקו,
ליראק פריז סדרת ליפט אינטגרל החדשה/שי פרנקו

לחות לילה

מותג טיפוח הפרימיום ליראק פריז משיק קרם לילה מחדש לפנים ולצוואר לעור יבש מסדרת ליפט אינטגרל החדשה.

הקרם פועל לחידוש הקולגן, האלסטין וכולל חומצה היאלורונית מקופסלת ומשולשת. בנוסף, גליקופרוטאין, חלבון המצוי בתוך שכבות העור, אנטי דלקתי ומחבר את שלושת האלמנטים יחד על מנת לשקם את מבנה העור ולסייע לו לבנות את עצמו מחדש. קרם לילה מחדש לפנים ולצוואר:

המחיר: 349 שקל לתכולה: 50 מ"ל, ניתן להשיג באתר ליראק ישראל ואצל הקוסמטיקאיות והרופאים מורשי המותג.

ליראק פריז- צילום אסף לוי -קרם לילה ליפט אינטגרל 349 שח 50 מל. יח"צ,
ליראק פריז, קרם לילה ליפט אינטגרל 349 שח 50 מל/יח"צ

דביק הוא לא

לוריאל פריז, מרחיב את סדרת הטיפוח רויטליפט פילר, ומשיק קרם ג'ל בצנצנת לחיצה על בסיס מים פילר קרם ג'ל, שימלא את העור בלחות עם פורמולה המכילה 3 סוגי סרמידים המסייעים בחיזוק מחסום העור וכן ניאצינאמיד וגליצרין התורמים ללחות העור לאורך זמן.

הפורמולה הייחודית מבוססת מים ומהווה שימוש נוח שאינו דביק, תוך ספיגה קלה ומהירה המשאירה את העור לח ולא שמנוני. מתאים לכל סוגי העור גם לעור רגיש. מחיר 110 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם המובחרות.

קרם ג'ל רויטליפט לוריאל פריז מחיר מומלץ לצרכן 110שח מחיר השקה לינואר 2024 85 שקל. יח"צ,
קרם ג'ל רויטליפט לוריאל פריז מחיר מומלץ לצרכן 110 שקל/יח"צ

זוג מנצח

צמד התכשירים של דרמלוג'יקה לטיפול מיידי ביובש מורכב מסרום סירקולר הידרשיין והיאלורוניק סרמיד מיסט, סרום חומצה היאלורונית לטיפול ומניעה של יובש בעור לצד תרסיס לחות סרמידים וחומצה היאלורונית.

הסרום מציף את העור בלחות, משקם את שכבת ההגנה הטבעית של העור ומונע אידוי מים מתוך שכבות העור, והתרסיס מכיל סרמידים וקוקטייל פעיל של 4 סוגי חומצה היאלרונית, מיועד להתזה על העור להחייאת עור יבש ומיובש כאחד.

המחיר לסרום: 314 שקלים ל- 30 מ"ל והמחיר לתרסיסי: 225 שקל ל-150 מ"ל. ניתן להשיג באתר האונליין ובנק' המכירה המורשות של דרמלוג'יקה בפריסה ארצית, בטלפון 0732-10-20-30 או באתר המותג.

צמד תכשירי לחות סרמיד מיסט ספריי וסרום של דרמלוגיקה. יח"צ,
צמד תכשירי לחות סרמיד מיסט ספריי וסרום של דרמלוגיקה/יח"צ

בוסט של לחות

קרם פנים עשיר בלחות POLA booster לפנים עם חומצה היאלורונית להשבת הנפח לעור. מעניק לעור לחות והזנה, מותיר את העור רך ומצוין לטיפול בעור יבש בעונת החורף.

הקרם יתאים לצרכי עור לכל הגילאים. הקרם פעיל מאוד והוא מכיל גם תרכובות טבעיות כגון פוליפנולים העוזרים להגביר את עובי האפידרמיס, צפיפות הקולגן ולשפר את גמישות העור. הוא עשיר במיוחד בוויטמינים מינרלים, חומצות ותמציות צמחים החיוניות לעור, הוא מבריק וללא תחושת שמנוניות.

המחיר: 500 שקל. להשיג בקליניקה רחוב זריצקי 4 ת"א, באתר של פולה, בדיוטי פרי ובמטוסי אל על.

פולה בליק קרם בוסטר לחות מחיר 500 שח. פולה בליק סטודיו,
פולה בליק קרם בוסטר לחות, המחיר: 500 שקל/פולה בליק סטודיו

נטרול, ניקוי והעשרה

מותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש פוזה מציע את סדרת ליפיקאר שמתאימה לכל המשפחה. הסדרה כוללת: ג'ל לניקוי עדין וניטרול השפעות מזיקות של מים קשים. קרם גוף עם רכיב ייחודי מעוגן בפטנט, הפועל על שני גורמים עיקריים המשפיעים על עור יבש במיוחד בעל תחושת אי נוחות לשיקום, איזון וייצוב העור עם יעילות מוכחת עד 48 שעות.

קרם רחצה עדין עם פורמולה מועשרת בחמאת שיאה לטיפול בעור מגורה במיוחד. ושמן ניקוי ורחצה לגוף בעל מרקם קליל שנספג במהירות ללא תחושה שמנונית להרגעת תחושת המתיחה של עור יבש ומגורה. המחירים: החל מ-79 שקל למוצר בסדרה: 79-139 שקל. להשיג בבתי מרקחת פרטיים, רשתות הפארם, קופות החולים ובאתרי האונליין השונים.

לה רוש פוזה סדרת ליפיקאר. יח"צ,
לה רוש פוזה, סדרת ליפיקאר, המחיר למוצרים בסדרה: 79-139 שקל/יח"צ

העור צריך לאכול

סדרת הסקין פוד של המותג Weleda מיועדת לטיפול בעור יבש ומורכבת מפורמולה עשירה בצמחי מרפא, תערובות, תמציות ושמנים מהטבע לשיקום העור.

בין המוצרים בסדרה: חמאת גוף להזנה מפנקת ואינטנסיבית עור באמצעות תערובת ייחודית של חמאת זרעי קקאו, חמאת שיאה, תמציות קלנדולה וקמומיל (100 שקל), וחמאה ייעודית לשפתיים יבשות וסדוקות עם שמן זרעי חמניות, שעוות דבורים, תמצית רוזמרין, קלנדולה וקמומיל להקלה מיידית (46 שקל). ניתן להשיג ברשתות הפארם וחנויות הטבע.

סדרת סקין פוד לעור יבש של וולדה 75 שח. יח"צ,
סדרת סקין פוד לעור יבש של וולדה, המחיר: 75 שקל/יח"צ

שמנים מהצומח

מותג הקוסמטיקה הצרפתי, PAYOT PARIS משיק לקראת עונת החורף הקרה והיבשה, קרם פנים מזין ומרגיע לעור יבש NUTRICA CRÈME CONFORT קרם ייעודי להזנת והרגעת עור מיובש ורגיש, הוא מסייע בשמירת הלחות ומחזק את המחסום הטבעי של העור.

הקרם מכיל תמציות שמנים על בסיס צמחי: שמן שקדים ,שמן זרעי פטל, תמצית דשא מונדו יפני, חמאת שיאה ומתאים לעור יבש עד יבש מאד או ע"פ הצורך בעונת המעבר והחורף. המחיר: 140 שקל לתכולה של 50 מ"ל. להשיג בחנויות הסופר פארם ובאתר לילית קוסמטיקה

9. payot nutricia confort creme 139שח צילום פאיו. יח"צ חו"ל,
payot nutricia confort creme. המחיר: 140 שקל/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully