וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף קידומת: ביטקוין חוצה את ה-50 אלף דולר

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 14:36

ביטקוין בשיא של יותר משנתיים לאחר שהשלים עלייה של כ-25% תוך שלושה שבועות; מטבעות נוספים זינקו ושוק הקריפטו כולו עלה תוך שבוע בכ-4.5%, לשווי כולל של 1.87 טריליון דולר

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

ערך ביטקוין חוצה את ה-50 אלף דולר למטבע בודד: המטבע הדיגיטלי משלים שבוע של עליות חזקות עם שווי שלא נרשם מאז דצמבר 2021, מה שמעמיד את שווי השוק שלו במרחק פסיעה מטריליון דולר.

המשמעות היא כי מי שרכש ביטקוין לפני כ-3 שבועות נהנה מעליית ערך של 25%. נקודת השיא של ביטקוין בכל הזמנים נרשמה בנובמבר 2021, אז עמד שערו על 69 אלפי דולרים.

נפח ההשקעות בתחום הנכסים הדיגיטליים זינק בחודשים האחרונים, בהובלת ביטקוין, זאת בעקבות ההתאוששות האחרונה בשוק הקריפטו והשקת קרנות סל עוקבות ביטקוין שהזרימו מיליארדי דולרים לתוך השוק.

למרות ביקושים שהולכים וגוברים, מספר מטבעות ביטקוין חדשים שנוצרים על ידי הפרוטוקול, נשארים ללא שינוי על פי החוקים שהוגדרו בקוד מראש, ואינם ניתנים לשינוי. משמעות הדבר היא חוסר איזון בין ההיצע לביקוש, המתבטא בעליית מחיר המטבע עד להגעה לאיזון בין הקונים למוכרים.

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. בשיאו עמד על 69 אלף דולר למטבע/ShutterStock

קושי עולה בכריית ביטקוין

קושי כריית ביטקוין גדל ב-100% בשנה האחרונה. משמעות הדבר היא שכוח החישוב הכללי המושקע כעת ברשת הביטקוין הוכפל. זה מקשה על כורים לא יעילים להתחרות, ומגדיל את היעילות והחדשנות בתחום.

הקושי הגובר בכריית ביטקוין נחשב סימן לבריאות הרשת, כמאובטחת יותר ואמינה יותר.

אתמול בשעות הערב (ב') נסחר ביטקוין בשיא של שנתיים כשהגיע למחיר של 50,377 דולר. נכון לכתיבת מילים אלו נסחר ביטקוין במחיר של 49,940 דולר.

העליות החדות במטבע המוביל, שכמעט תמיד מכתיב את המגמה בכלל השוק, זולגות גם למטבעות אלטרנטיביים נוספים. המטבע השני בגודלו, אתריום (ETH) נגע אתמול במחיר של 2,682 דולר, ונכון לכרגע נסחר ב-2,666 דולר.

אוואלאנש (AVAX) וסולאנה (SOL) משלימים גם הם עלייה של 21% ו-20% בהתאמה רק בשבוע האחרון.

על פי אתר CoinMarketCap, שווי שוק הקריפטו בכללותו, עומד על 1.87 טריליון דולר, לאחר עלייה שבועית של כ-4.53%.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. אוואלאנש וסולאנה משלימים גם הם עלייה של 21% ו-20% בהתאמה רק בשבוע האחרון/ShutterStock

זמן קצר לאחר השקת קרנות הסל של ביטקוין, שמאפשרות השקעה במטבע ללא קנייה שלו בפועל אלא באמצעות רכישה קלה של תעודת סל, החלה ירידת מחיר חדה של מספר ימים, שבמסגרתה צלל המטבע הדיגיטלי ממחיר של 49 אלף דולר לפחות מ-40 אלף דולר תוך מספר ימים.

בימים הראשונים לאחר השקת קרנות הסל, התחילו מכירות משמעותיות של מטבעות ביטקוין, שהגיעו בעיקר מהמחזיקה הגדולה ביותר - גרייסקייל (GBTC). המכירות המשמעותיות באותם ימים, היוו לחץ גדול וגרמו לירידת מחיר הביטקוין.

בשבועות האחרונים ישנה רגיעה בכמות המטבעות הנמכרים מקרן GBTC, וכך שיווי המשקל בין הקרנות הופך לחיובי, משמע אלו שקונות, קונות יותר מהכמות הנמכרת על ידי GBTC, וזו אחת הסיבות לעליית המחיר בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully