וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרפארם תפצה טרנסג'נדר שלא התקבל לעבודה

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 9:42

ההסכם הושג לאחר שסופרפארם נתבעה על ידי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה; סופרפארם: "קבלן המשנה פעל בניגוד לערכי הרשת, מעסיקים עובדים מכלל גווני האוכלוסייה"

מסיבת העיתונאים בה דיברה ספיר ברמן על תהליך שינוי המין שלה/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

רשת סופרפארם תפצה טרנסג'נדר שלא התקבל לעבודה באחד מסניפי הרשת. ענקית הפארם נתבעה על ידי דורש העבודה הטרנסג'נדר באמצעות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה.

התביעה הוגשה נגד רשת סופרפארם, זכיינית מטעמה, ספק חיצוני וקבלן משנה מטעמו, באמצעותם הם סיפקו שירותים לסניפי הרשת בעת מגיפת הקורונה.

התובע רצה להתקבל לעבודה כמודד חום ברשת בעת תקופת הקורונה ונדחה, כאשר בתביעתו הוא טען כי מדובר באפליה על רקע זהותו המגדרית.

הצדדים הגיעו להסכמות במסגרתן סופרפארם לא הודתה באפליה כלפי התובע, אבל הסכימה לפצותו וכך גם זכיין הסניף הרלבנטי. התביעה נגד הספק החיצוני וקבלן המשנה ממשיכה להתנהל.

הרשת טענה במסגרת ההסכמות שהתקבלו כי "בסניפי הרשת מועסקים עובדים ועובדות מכל גווני האוכלוסייה, מקהילת הלהט"ב וטרנסג'נדרים בפרט". עוד טענה כי קבלן המשנה פעל בניגוד לערכי הרשת וכי הנושא חודד גם בקרב קבלני המשנה שנותנים שירותים לזכייני הרשת.

סניף סופרפארם. יח"צ,
סניף סופרפארם. התביעה נגד הספק החיצוני וקבלן המשנה ממשיכה להתנהל/יח"צ

עו"ד סיון אזולאי, המייצגת את התובע בהליך מנציבות השוויון, מסרה כי "מדובר בתביעה חשובה מאוד שכן האפליה שבבסיסה, אפליית טרנסג'נדרים בקבלה לעבודה, הינה חמורה, ואנחנו נמשיך לנהל את התביעה נגד קבלן המשנה והספק החיצוני".

מטעם עו"ד אורית שרפי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, נמסר כי "אני מברכת על חתימת הסכם הפשרה מול סופר - פארם וזכיינית הסניף וקוראת למעסיקים לשים לב כי מחובתם לוודא שלא מתקיימת אפליה בחצרותיהם, גם במקרים בהם הם מזמינים שירותים מקבלן חיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully