וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: "הייתי רוצה להחליף את העובדים הפלסטינים בישראלים, אבל זו המציאות"

14.2.2024 / 12:49

אמר את הדברים בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן: "נפגשתי עם אחד השרים הבכירים בממשלה לפני המלחמה וביקשתי ממנו שידאג שיהיו פה חצי מיליון עובדים זרים ולא נהיה תלויים בפלסטינים כי זו סכנה. הוא אמר לי: 'אנחנו פוחדים מהתבוללות'"

אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח בגוש עציון, בועידה ה-23 לנדל״ן של מרכז הבנייה הישראלי. עידן גרוס,
אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח בגוש עציון, בועידה ה-23 לנדל״ן של מרכז הבנייה הישראלי/עידן גרוס

''אנחנו לא אוהדי פלסטינים, אנחנו בעד עבודה עברית או להביא פועלים זרים אבל הגיעו אלינו ושואלים אותי מה הדעה שלי - אז אמרתי שאני לא רוצה להתערב. יש גורמי חוק וביטחון שהם יגידו, כי אני מקבל מיילים שאם אני לא מכניס פועלים אז הרוכשים ישלמו יותר משכנתא ושכירויות".

את הדברים הללו אמר אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח בגוש עציון, בוועידה ה-23 לנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי. נושא הפאנל היה שילוב העובדים הפלסטינים בתעסוקה.

רמי לוי מנכל בעלים רמי לוי שיווק השקמה בועידה ה-23 לנדל״ן של מרכז הבנייה הישראלי. עידן גרוס,
רמי לוי מנכל בעלים רמי לוי שיווק השקמה בועידה ה-23 לנדל״ן של מרכז הבנייה הישראלי/עידן גרוס

רמי לוי מנכ"ל בעלים רמי לוי שיווק השקמה, היה נחרץ: ''הייתי רוצה להחליף את כל העובדים הפלסטינים בישראלים אבל זו לא המציאות שלנו. ביהודה ושומרון יש הזדמנות להגיד לכל עם ישראל צריך לחזק את המחשבה הזו של ההתיישבות. צריך לחזק את אלו שיושבים ליד הגדר או ישובים הערבים. מי שבא אלינו לעבוד עובר את כל הבדיקות והאישורים ואם אין לו הוא לא בא לעבוד. אלו שרוצים לעשות את הפגיעות מסתובבים חופשי בכל מקרה, אי אפשר להגביל אותם לנסוע.

"הבעיה שלנו שחלק מהישראלים לא רוצים לעבוד אצלי. בסופו של דבר, צריך להביא חצי מיליון עובדים זרים. אי אפשר להיות תלויים בפלסטינים יותר וככה גם הפריון יעלה ככה כי תהיה תחרות.

''נפגשתי עם אחד השרים הבכירים בממשלה לפני המלחמה וביקשתי ממנו שידאג שיהיו פה חצי מיליון עובדים זרים ולא נהיה תלויים בפלסטינים כי זו סכנה. הוא אמר לי: אנחנו פוחדים מהתבוללות. תפסתי את הראש, עדיף התבוללות עם אדם נוצרי שילך לצבא מאשר התבוללות עם איזה מישהו שבסוף הוא שונא אותך.".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלדד ניצן עם העובדים הזרים. יחצ,
אלדד ניצן עם העובדים הזרים/יחצ

בינתיים, עשרות עובדים זרים בהודו בענף הבניה הגיעו היום לישראל במסגרת הסכמים שנחתמו ע"י בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות תאגידי בוני הארץ והתאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבניה להבאתם של כ-5,000 עובדים זרים מהודו. בסוף פברואר יערכו מבחנים בהודו לעוד 5,000 עובדים זרים לקראת הגעתם לישראל.

כל תהליך הגיוס העובדים הזרים לענף הבניה בוצע בשיתוף ובדחיפה של משרד השיכון בהנהגת שר הפנים משה ארבל, מנכ"ל משרד השיכון ויהודה מורגנשטיין, מנהלת התחום מיכל ארן והממונה על הסכמים והלוגיסטיקה מול המדינות השונות בעולם אריאל פרטוש.

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה ו נציגי משרד השיכון, קיבלו את העובדים מהודו שאמורים להיכנס לעבודה באופן מידיי ולהציל את ענף הבניה שנמצא בקריסה ורוב אתרי הבניה מושבתים.

ניצן: "כיום מועסקים בענף הבניה בישראל כ-22,000 עובדים זרים בלבד ולאור העובדה שהעובדים פלסטינאים לא מגיעים לעבוד בישראל, ענף הבניה נמצא בקריסה כלכלית ורוב אתרי הבניה מושבתים.
ענף הבניה זקוק מידית לעוד הסכמים להבאת עובדים זרים כדי להגיע למצב של 80,000 עובדים זרים. לאור העובדה שהמצב המלחמתי הביא לסגירת מרבית אתרי הבניה במדינה יש לפתוח מתווים ובמקביל להאיץ את הגעת העובדים וליתר חסמים בירוקרטים ככל שניתן עד סיום מצב החירום במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully