וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל ויזל קונה את נייקי אוסטרליה וניו זילנד תמורת 50 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 17:46

רשת פוקס שבבעלות ויזל, קונה באמצעות חברת הבת "ריטיילורס" את הקבוצה הכוללת 33 חנויות באוסטרליה ו-7 בניו זילנד, וכן 11 חנויות סמסונג באוסטרליה

קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה נגד המהפכה המשפטית. קניון "מול זיכרון" מול זיכרון יעקב./יואב איתיאל

הראל ויזל מתרחב לאוסטרליה: חברת ריטיילורס שהיא חברת בת של פוקס, דיווחה היום לבורסה כי חתה על הסכמים לרכישת הבעלות ברשת RPG המפעילה 33 חנויות נייקי באוסטרליה ו-7 חנויות נייקי בניו זילנד, וכן 11 חנויות סמסונג באוסטרליה.

בהמשך לדיווח החברה על משא ומתן בחודש שעבר, נחתמו היום הסכמי הרכישה. ריטיילורס תשלם לרשת RPG 50 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, ריטיילורס תחזיק ב-92.5% מהחברה האוסטרלית (באמצעות חברה בת הולנדית) ובעלי מניות המיעוט יחזיקו ב-7.5% ממנה.

קבוצת RPG החלה לפעול בשנת 2011. משרדיה הראשיים של קבוצת RPG ממוקמים בעיר מלבורן אוסטרליה, ונכון למועד הדוח מעסיקה הקבוצה כ-1,105 עובדים. עיקר פעילות הקבוצה היא חנויות נייקי בניו זילנד ואוסטרליה וכן חנויות סמסונג. בנוסף, בחודש יולי 2023 השיקה הקבוצה אתר סחר מקוון למכירת מוצרי צעצועים של ענקית הצעצועים Mattel.

מחזור ההכנסות והרווח הנקי של RPG (בדולר אוסטרלי) לשנה שהסתיימה ב 1.7.2023 הסתכם בכ- 174,575,557 (כ-113 מיליון דולר) ובכ-16,034,304 (כ-10 מיליון דולר) בהתאמה, ללא תוצאות פעילות אתר הסחר (Mattel) אשר הושק ביולי 2023.

הראל ויזל מנכל ובעלים קבוצת פוקס. דימה טליאנסקי,
הראל ויזל. מתרחב לאוסטרליה/דימה טליאנסקי

השלמת העסקה הינה בכפוף להתקיימותם של תנאים מתלים בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכמים, כאשר לכל צד יש אפשרות להאריך מועד זה ב-45 יום נוספים, ובכללם קבלת הסכמתם של משכירים עיקריים כפי שהוגדרו בהסכם, והסכמת נייקי וסמסונג.

להערכת החברה, ההשקעות הצפויות בחברה החדשה, במהלך 5 השנים הראשונות, הינן בסך של כ-35-55 מיליון דולר אוסטרלי ועיקרן בבינוי/שיפוץ חנויות נייקי. עו"ד איה בן דוד אשבל, היועצת המשפטית של קבוצת פוקס, ייצגה את החברה בעסקה בליווי משרד עורכי הדין האוסטרלי ABL.

תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס: "העסקה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה של החברה, להרחבת פעילותה הבינלאומית ושיתוף הפעולה עם נייקי לטריטוריות נוספות בעולם, מעבר לפעילות הקיימת בהפעלת חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully