וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליפוד בדרך לכתב אישום: ניסתה לתאם העלאת מחירים

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 18:26

רשות התחרות הודיעה לחברה כי בכוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בגין ניסיון להסדר כובל: "אותתה למתחרים כי מעוניינת להעלות מחירים באמצעות התבטאויות פומביות"

הפיקוח על מחירי המזון/דוברות מבקר המדינה

חברת ויליפוד זומנה לשימוע לפני הגשת כתב אישום בגין עבירת ניסיון להסדר כובל. לשימוע של רשות התחרות זומן יו"ר החברה צבי ויליגר. הרשות הודיעה לחברה על כוונתה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע.

על פי מכתבי השימוע חברת ויליפוד אותתה למתחרותיה באמצעות התבטאויות פומביות כי היא מעוניינת ומוכנה להעלות מחיר, וניסתה להגיע עמן להסדר כובל על העלאת מחירים.

על פי כתב החשדות, יו"ר חברת ויליפוד, צבי ויליגר, התראיין בתקשורת במספר אירועים שונים ובהם התבטא בעניין הצורך בהעלאות המחירים הצפויות לשיטתו בשוק המזון בכלל ועל רצונה של ויליפוד להעלות מחירים בפרט, תוך שהוא מבהיר כי בוויליפוד טרם התקבלה החלטה על העלאת מחירים.

בין היתר אמר ויליגר בתקשורת, בהזדמנויות שונות: "אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה"; "אני לא יודע אם תהיה עליית מחירים כבר בפסח, אבל אין מנוס מעליית מחירים גדולה אחרי פסח. לא תהיה ברירה, נצטרך להעלות מחירים על מגוון רחב של מוצרים - לדוגמה כל מוצרי החלב עלו ב-20-30% בחו"ל, גם מוצרי חיטה, הכל".

צבי ויליגר יו"ר ויליפוד. יונתן זינדל, פלאש 90
ויליגר. התבטאויות בתקשורת כדרך להגיע להסדר כובל עם המתחרים/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד אמר ויליגר כי "העלאות מחירים יהיו בכל מקרה, זה רק עניין של זמן וכמה. גם אנחנו נצטרך להעלות מחירים על חלק מהמוצרים. נעלה בצורה מדודה, וגם אז נהיה הרבה יותר זולים מהמותגים המובילים".

ויליגר גם התבטא כי עליות המחירים של טרה, שטראוס ותנובה משחקות לידיה של ויליפוד, ושוויליפוד תעלה גם היא את מחירה.

על פי כתב החשדות, בהתבטאויותיו אלה ובאחרות אותת ויליגר לספקי המזון הגדולים, ובפרט לאלו המתחרים בחברה, על רצונה ומוכנותה של ויליפוד להעלות את מחירי מוצריה, וניסה להגיע עמם להסדר של העלאת מחירים. זאת על רקע מציאות שבה על מנת להעלות מחירים, ויליפוד תלויה, בין היתר, בשחקנים נוספים בשוק ובאווירה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully