וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטיילורס רוכשת את הבעלות בקבוצת RPG האוסטרלית

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 9:27

חברת ריטיילורס שבשליטת קבוצת פוקס, מודיעה על חתימת ההסכמים לכניסתה הרשמית לשוק האוסטרלי עם רכישת הבעלות בקבוצת RPG המפעילה 11 חנויות סמסונג ו-40 חנויות נייקי באוסטרליה וניו זילנד. עם השלמת העסקה, היא תחזיק ב92.5% בחברה האוסטרלית

תומר צ'פניק מנכל ריטיילורס. דימה טליאנסקי,
ריטיילורס רוכשת את הבעלות בקבוצת RPG האוסטרלית. תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס/דימה טליאנסקי

ריטיילורס שבשליטת קבוצת פוקס יוצאת עם דיווח מיידי על חתימת ההסכמים המחייבים לרכישת הבעלות בקבוצת RPG המפעילה 33 חנויות נייקי באוסטרליה ו-7 חנויות נייקי בניו זילנד, ו-11 חנויות סמסונג באוסטרליה.

במסגרת ההסכמים המחייבים שנחתמו ביום 14 בפברואר 2024 ובכפוף להשלמת העסקה, חברה בת אוסטרלית תרכוש את הבעלות המלאה בקבוצת RPG בתמורה לבעלי המניות המוכרים בגובה המכפלה של 92.5% בשווי מוסכם של 75 מיליון דולר אוסטרלי על בסיס חוב נטו אפס והון חוזר נורמטיבי, והקצאת מניות לה"ה אנדרו מקדונלד, אשר יקודם לתפקיד מנכ"ל החברה, ופרנק רנזי, המשמש מנכ"ל פעילות סמסונג ואמון על הפיתוח העסקי.

עם השלמת העסקה, החברה תחזיק בחברה האוסטרלית (באמצעות חברה בת הולנדית) ב-92.5% ובעלי מניות המיעוט יחזיקו ב-7.5% מהון המניות החברה האוסטרלית.

תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס: "עסקה זו מהווה אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה של החברה, להרחבת פעילותה הבינלאומית ושיתוף הפעולה עם נייקי לטריטוריות נוספות בעולם, מעבר לפעילות הקיימת בהפעלת חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה".

קבוצת RPG החלה לפעול בשנת 2011. משרדיה הראשיים של קבוצת RPG ממוקמים בעיר מלבורן אוסטרליה, ונכון למועד הדוח מעסיקה הקבוצה כ-1,105 עובדים. בחודש יולי 2023 השיקה הקבוצה אתר סחר מקוון למכירת מוצרי צעצועים של ענקית הצעצועים Mattel.

מחזור ההכנסות והרווח הנקי של RPG (בדולר אוסטרלי) לשנה שהסתיימה ב 1.7.2023 הסתכם בכ- 174,575,557 ובכ-16,034,304 בהתאמה, ללא תוצאות פעילות אתר הסחר (Mattel) אשר הושק ביולי 2023.

השלמת העסקה הינה בכפוף להתקיימותם של תנאים מתלים בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכמים, כאשר לכל צד יש אפשרות להאריך מועד זה ב-45 יום נוספים, ובכללם קבלת הסכמתם של משכירים עיקריים כפי שהוגדרו בהסכם, הסכמת נייקי וסמסונג.

להערכת החברה, ההשקעות הצפויות בחברה החדשה, במהלך 5 השנים הראשונות, הינן בסך של כ-35-55 מיליון דולר אוסטרלי ועיקרן בבינוי/שיפוץ חנויות נייקי.

עו"ד איה בן דוד אשבל, היועצת המשפטית של קבוצת פוקס, ייצגה את החברה בעסקה בליווי משרד עורכי הדין האוסטרלי ABL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully