וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: הרשות שאוכפת הריסת בתים לא חוקיים תעבור לבן גביר

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 12:44

הרשות לאכיפה במקרקעין שייכת למשרד האוצר והעברתה לבן גביר עלולה לייצר תסיסה במגזר הערבי; ראשי רשויות במגזר חוששים מהתלקחות: "מהלך חסר אחריות, זו לא העת"; בלשכת השר אישרו: "צעד טבעי, זה מה שבן גביר מוביל - חוק ומשילות"

בווידאו: איתמר בן גביר ונציגי המשטרה בסיור בג'סר א-זרקא/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אם עד היום הצליחה מדינת ישראל לשמור על שקט בקרב החברה הערבית במהלך המלחמה, יתכן שבקרוב מאוד השקט הזה יהיה על בלימה. הסיבה: ביום ראשון תעלה לאישור הממשלה העברת הרשות לאכיפת מקרקעין, היחידה שאוכפת הריסת בתים שנבנו בניגוד לחוק, ממשרד האוצר, למשרד לביטחון לאומי, לסמכותו של השר איתמר בן גביר.

העברת רשות האכיפה במקרקעין לבן גביר, שסוכמה אתו בהסכמים הקואליציונים ויוצאת לדרך דווקא עכשיו, כשהישארותו בקואליציה תלויה על בלימה, עלולה לגרום להבערת השטח.

ראשי רשויות ערביים, שחוששים מהתלקחות בעקבות הריסת בתי תושבים במגזר במהלך המלחמה, תקופה שגם כך מאופיינת ברגישות רבה, אומרים שמדובר במהלך חסר אחריות. "זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת, ויש בה הרבה אחוזי שומן", אמר לוואלה, גורם המעורה בפרטים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
בן גביר. חשש מהבערת השטח/פלאש 90, יונתן זינדל

אחד מראשי הרשויות במגזר אמר כי "למהלך יהיו השפעות שליליות עתידיות. בימים אלה שהמדינה נמצאת במלחמה ולחימה בצפון, ושרוצים לדבר על היום שאחרי - זו לא העת"

הרשות לאכיפה במקרקעין הוקמה כדי להיאבק בעבירות התכנון והבניה, ולשמש כגורם מקצועי לפעילות האכיפה בוועדות המקומיות. היא עוסקת, בין היתר, בבלימת הבניה הלא חוקית החדשה, מטפלת בעבירות בניה ברחבי הארץ, ומפעילה מנגנוני אכיפה נגד בניה לא חוקית.

הדו"ח המסכם של הרשות לאכיפה במקרקעין ב-2022 הראה עלייה חדה בצווי הריסה מנהליים, לנתון של 1,984 צווים ב-2022, זאת לעומת 1,844 צווים בשנת 2021, 1,662 צווים מנהליים ב-2020, 1,014 ב-2019 ולפני כן 904 ו-635 צויים בשנים הקודמות.

מרבית צווי ההריסה הוצאו במחוז הדרום וכוללים בעיקר את יישובי הבדואים.

ב-2023 חל זינוק בכמות הצווים כאשר נכון לספטמבר בוצעו פעולות אכיפה שהובילו להריסת 3,083 מבנים לא חוקיים בנגב בלבד, כאשר ברשות העריכו כי המספר ב-2023 יהיה גבוה משמעותית מזה שנרשם ב-2023.

העובדה שבן גביר יהיה זה שיוביל אכיפה והריסת בתים במגזר הערבי, כבר גורמת לתסיסה שם ועלולה להחריף אם וכאשר היא תחל בפועל.

עוד בוואלה!

"לפחות רמי לוי אומר את האמת בפנים, גזען שגאה בגזענותו"

לכתבה המלאה

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה כי "העברת הרשות אכיפה במקרקעים מעוגנת בהסכם הקואליציוני.

"השר ערך עבודת מטה עוד טרם נכנס תפקיד וגילה יש כמה גופים שמעורבים בנושא, וכמה שיותר תיאום בין כלל הגופים, ייתן תוצאה טובה יותר. ומשכך, אך טבעי כי הרשות לאכיפה במקרקעין תעבור למשרד לביטחון לאומי ממשרד האוצר.

"רק לאחרונה פורסם כי ישנה עלייה באכיפה בנגב של בתים בלתי חוקיים, זה מה שהשר בן גביר מוביל - חוק ומשילות, ריבונות ומשילות בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully