וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד המרגש של אמני ישראל: למעלה ממיליון שקל גויסו לנפגעי נפש

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 11:02

600 עבודות של כמה מהאמנים המובילים בישראל הוצגו בתערוכת האמנות הישראלית ה-23 בחסות בנק הפועלים ועמותת אנוש, שהוקדשה השנה לבריאות הנפש

בווידאו: תערוכת האמנות הישראלית ה-23/עריכה: גלעד מן מנהיים

בנק הפועלים אירח גם השנה את תערוכת האמנות הישראלית ה-23 שמצדיעה לאמנים ישראליים. השנה התערוכה הוקדשה למתמודדים עם בריאות הנפש, מגבלות נפשית וטראומות בעקבות המלחמה. התערוכה כללה יצירות רבות, כשכל ההכנסות הועברו לעמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש.

בתערוכה הוצגו כ-600 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם על גבי שש הקומות של בניין ההנהלה של בנק הפועלים בתל אביב. בין האמנים המובילים שלקחו חלק בתערוכה השנה: סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ'רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ועוד.

תערוכת האמנות הישראלית ה-23. יח"צ,
תערוכת האמנות הישראלית ה-23/יח"צ

"זו זכות גדולה מאוד לארח אומנים מהעוטף", אמרה נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים. "בעיקר לאפשר לציבור לצרוך אמנות ולרכוש יצירות והכול למטרה חברתית, והפעם למען מתמודדי נפש. ה-7 באוקטובר הכניס את כולנו לחרדה קיומית וחלק גדול מהציבור מדווח על קושי נפשי ורגשי, וזה הזמן לעזור לפציעות השקופות".

"לא ממש התלבטנו אם לקיים את התערוכה", הודה ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים. "כבר שנים שאנחנו מקיימים את האירוע הזה, שהוא כל כולו קודש לשליחות החברתית שאימצנו לעצמנו. אין כמו אמנות בשביל לבטא את מה שמילים לא יכולות".

מיכל הרצוג, רעיית נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, הוסיפה: "אלו ימים שצריך לעודד את הרוח והנפש, גם דרך תרבות ואמנות".

"שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים נמשך שנים", אמרה ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש. "אנחנו עוסקים בקידום מודעות, בנורמליזציה של השיח בבריאות הנפש ובמתן שירותים לאנשים שזקוקים לליווי וסיוע על רקע נפשי. נשתמש בהכנסות מהתערוכה לפיתוח שירותים למתבגרים וצעירים. ברכה עצומה עבורנו להיות פה".

"יש לנו מעל 650 יצירות", אמרה סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה. "מגוון אמנים מכל הארץ - ותיקים וחדשים כאחד, כולל כמה אמנים מהעוטף שהביאו את הסיפור שלהם למתחם המרגש הזה. פשוט תענוג להסתובב כאן".

תערוכת האמנות הישראלית ה-23. יח"צ,
תערוכת האמנות הישראלית ה-23/יח"צ

"השנה החיבור בין אמנות לבין תרומה לקהילה חזק במיוחד, כי בסוף מלבישים על אמנות את מה שמרגישים, וכולנו בסערת רגשות, אז הכול מתעצם", הוסיף השחקן עמוס תמם.

זו הייתה שנת שיא של התערוכה. מעל 1.2 מיליון ₪ גויסו ממכירת יצירות בתערוכת ויותר מ-6,000 מבקרות ומבקרים פקדו את בניין הנהלת הבנק, כדי לצפות ביצירות האמנות ולהשתתף באירוע שכולו הוקרה ותמיכה בעושים למען בריאות הנפש.

דב קוטלר, מיכל הרצוג הלה והדס וראובן קרופיק. איציק בירן,
דב קוטלר, מיכל הרצוג הלה והדס וראובן קרופיק/איציק בירן

אנוש היא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי מניעה, טיפול ושיקום פורצי דרך על פי תפיסה מקצועית מוכוונת טראומה והחלמה לאוכלוסייה הכללית, לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית ובני משפחותיהם ולבני נוער ולצעירים. העמותה פועלת בפריסה ארצית ומעניקה שירות לכ-16 אלף מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-85 מרכזי פעילות ולאלפי בני משפחה

כבר מיומה הראשון של המלחמה, אנוש פועלת במקומות רבים בהם נדרשת המומחיות שלה. כארגון הפרוס בכל רחבי הארץ וערוך לעבודה בחירום התאימה אנוש מיידית את עבודת הצוותים למתן מענים לאלפי המתמודדים ובני משפחותיהם במגזרים השונים והובילה מהלכים לקהל הרחב ולאוכלוסיות ממוקדות בהתמודדות עם טראומה כולל פוסט טראומה על רקע צבאי

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully