וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.5% בעקבות אזהרת הרווח של הפועלים

אמיר טייג

20.3.2003 / 17:13

מניית הפועלים איבדה 4.3%; מחזור המסחר היה נמוך - 176 מיליון שקל; ירידות חדות בקבוצת אי.די.בי; מדד הבנקים השיל 3.5%

אחרי מספר ימים של עליות במדדים המובילים, שהגיעו אתמול לשיא של כ-4%, נרשמו הערב מימושים בעקבות אזהרת הרווח החמורה שפירסם הבוקר בנק הפועלים.

מדד המעו"ף נסגר בירידה של 1.5% לרמה של 340.99 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1% לרמה של 344.67 נקודות. לעומת זאת, מדד התל-טק רשם עלייה של 0.3%. מחזור המסחר, שטיפס אתמול ליותר מ-400 מיליון שקל, שב והצטמק היום לרמה של כ-177 מיליון שקל.

פעילים בשוק ציינו כי חלק ניכר מהיפוך המגמה בשוק ניתן לייחס לטילי הסקאד שירתה עיראק על כוויית. העיראקים ירו במהלך היום מספר טילי סקאד ואל סומוד לעבר כוויית והכוחות האמריקאיים.

הפעילים מציינים כי אם עד כה בשוק האמינו שלסדאם אין יכולת לשגר סקאדים לכיוון ישראל, הרי שהאופטימיות לעיל התערערה. גם העובדה שהעיראקים משיבים אש ציננה מעט את ההערכות כי הקרב יהיה קצר וקל, ולאור זאת, ציינו הפעילים, העדיף חלק גדול מהמשקיעים לממש רווחים ולנקות מעט את התיקים לפני היציאה לחופשת סוף השבוע.

בנק הפועלים הוציא בשעות הבוקר אזהרת רווח, במסגרתה דיווח כי ירשום הפסד של 400 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2002 - אשר נובע מהפרשות לחובות מסופקים של כ-2 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. בשנת 2002 צפוי הבנק לרשום רווח של 360 מיליון שקל - ירידה חדה לעומת רווח של 960 מיליון שקל שרשם בשנת 2001. הונו העצמי של הבנק ישמור על יציבות יחסית בשנת 2002, ויסתכם בכ-13.3 מיליארד שקל. גם יחס הלימות ההון של הבנק ישמור על יציבות. מניית הפועלים נסגרה בירידה של 4.3% במחזור גבוה של 28 מיליון שקל, ואחרי שבית ההשקעות יו.בי.אס הפחית לה את ההמלצה מ"קנייה" ל"נייטרלי".

בתגובה להודעה המפתיעה ועקב החששות ממהלכים דומים ביתר הבנקים, נרשמה מגמה שלילית במניות הסקטור. מניית בנק לאומי ירדה ב-3.6%, מניית בנק דיסקונט ירדה ב-3.1% ומניית בנק המזרחי ירדה ב-2%. מדד הבנקים נסחר בירידה של 3.5%.

מניות קבוצת אי.די.בי הגיבו במגמה שלילית לדברי חיים קרסו, מבעלי השליטה בקבוצה, כי לא יסכים להפחתת המחיר בעסקת המכירה של אי.די.בי אחזקות לנוחי דנקנר - מתחת לרמת ה-840 מיליון דולר שסוכמה. אי.די.בי אחזקות רשמה ירידה של 3% ואי.די.בי פיתוח נסגרה ללא שינוי. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רשמו ירידות של 1.3% ו-0.8%, בהתאמה. ההערכות בשוק הן כי דנקנר יתקשה להשיג את המימון הדרוש בתנאים המקוריים, וידרוש להפחית את השווי בעסקה. קרסו ציין כי יש כמה מועמדים לניהול אי.די.בי, אם דנקנר לא יקנה את החברה.

מי שלא התרגשה מהסנטימנט השלילי בשוק היא מניית טבע . המניה ריכזה את המחזור הגבוה בשוק - 40 מיליון שקל - והמשיכה במגמה החיובית של הימים האחרונים עם עלייה של 0.5% לרמת שיא.

מניית תדיראן קשר עלתה ב-1.6%. אתמול טיפסה המניה בכ-5% לאחר שהחברה הציגה זינוק של 340% ברווח השנתי ל-57.7 מיליון שקל. צבר ההזמנות של יצרנית ציוד הקשר צמח לרמה של 2.3 מיליארד שקל.

מכתשים אגן עלתה ב-0.6%. בימים האחרונים נסחרת המניה במגמה חיובית, על רקע הערכות כי היא צפויה להציג ברבעון הראשון של 2003 שיפור משמעותי בתוצאותיה עקב הרכישות האחרונות שביצעה, ועצירת שחיקת המחירים בענף. בשוק מעריכים כי החברה תמסור אינדיקציות לגבי השיפור לעיל כבר בשיחות הקרובות עם האנליסטים במועד פרסום הדו"חות לרבעון הרביעי של 2002.

יחידת ההשתתפות של גבעות עולם נפלה ב-10%. הירידות נרשמו בעקבות הודעת השותפות כי החליטה לצאת לגיוס של 15 מיליון שקל, כאשר מחצית מהסכום יגוייס בהנפקת זכויות והמחצית השניה בהנפקת כתבי אופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully