וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש חיובי לקרנות ההשתלמות בינואר - למעט קרן אחת

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 11:21

עיקר התשואה הושגה בזכות העלייה במדדי המניות המובילים בארה"ב, שהמשיכו את העליות יוצאות הדופן של 2023; בשוק אופטימיים בנוגע לעתיד הבורסה בישראל ב-2024: "בתרחיש של הפסקת הלחימה והסדר מדיני הצפי הוא שהשוק המקומי יניב ביצועים עודפים משמעותיים"

היערכות כוחות צה"ל בגזרת הצפון/דובר צה"ל

הסיוע האמריקאי לישראל גלש בינואר האחרון גם אל חסכונות ההשתלמות, עם תשואה חיובית ממוצעת של 0.21% בעשר קרנות ההשתלמות הישראליות הגדולות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה! כסף (ראו טבלה).

עיקר התשואה הושגה בזכות העלייה במדדי המניות המובילים בארה"ב שהובלו על ידי ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות וחברות השבבים, ולמרות הירידות שספגו מדדי המניות המובילים בבורסה הישראלית.

קרן ההשתלמות שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר לאותה תקופה היא של בית ההשקעות מור, שהשיאה לעמיתיה 0.43% - תשואה הגבוהה ב-0.54% מהתשואה שהשיאה קרן ההשתלמות של חברת הביטוח כלל, שהייתה היחידה שהשיאה תשואה שלילית שעמדה על 0.11%-.

תשואות קרנות ההשתלמות בינואר - המסלול הכללי. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
תשואות קרנות ההשתלמות בינואר - המסלול הכללי/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות בחברת מור גמל ופנסיה, פירט לוואלה! כסף, כי "מדד ת"א 125 ירד 1.33% במהלך ינואר האחרון, כאשר הסקטורים הבולטים בירידה היו הבנקים עם 4.69%-, והנדל"ן עם 2.15%-.

"מדדי המניות המובילים בארה"ב, עם זאת, הציגו עליות באותו החודש עם עלייה של 1.59% במדד ה-S&P500, של 1.85% במדד ה-Nasdaq100, ו-1.22% במדד ה-Dow Jones 30. הסקטורים שבלטו לחיוב התבטאו במדדי הביג טק 30 שעלה 3.78%, ציוד שבבים שעלה 3.56% ו-S&P Financial.

יש לציין כי לא כל המדדים הגיבו בעליות וקלינסקי מציין כי "מדד הנדל"ן התעשייתי והלוגיסטיקה האמריקאי ירד ב-6.67%, מדד ה- Nasdaq Clean Edge Green Energy EW ירד ב-17.19%, ומדד ה-S&P Regional Banks ירד ב-5.2%.

קלינסקי מוסיף, כי גם "אירופה ויפן הציגו עליות, לצד ירידות שנחוו בסין ובשווקים המתעוררים.

"באג"חים חוו גם הם עליות על רקע ירידת תשואות וצמצום מרווחים כאשר התל בונד 60 (צמוד) עלה 0.2% ותל בונד 50 (שקלי) עלה 0.1%".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה. מור גמל ופנסיה,
ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה/מור גמל ופנסיה

ומה צופן העתיד? לדברי קלינסקי, "בראייה קדימה להמשך שנת 2024 אנו צופים המשך ביצועים טובים של האפיק הלא סחיר. בהקשר זה יש לציין, כי שנת 2023 היתה חריגה בשוק ההון, עם עליה חדה במדדי המניות ובדגש על הנאסד"ק שעלה מעל 40% ומדד ה-S&P שעלה במעל ל-20%.

"מבחינת ישראל וחו"ל, אנו מעריכים את תמחור שוק המניות בארץ כזול יותר, אך מנגד קיימת בו אי ודאות בשל המלחמה, התפתחות החזית הצפונית וכו'. בתרחיש של הפסקת הלחימה והסדר מדיני כזה או אחר, שיכלול נורמליזציה עם סעודיה, הצפי הוא שהשוק המקומי יניב ביצועים עודפים משמעותיים.

"סה"כ במבט קדימה, ולאור הריביות והתשואות הגבוהות באפיקי החוב, אנחנו מאמינים שאפשר לבנות תיק בריא ומאוזן בשילוב של מניות וחוב, עם חשיפה לנכסים לא סחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully