וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד ננומטריאלס מגייסת 10 מיליון דולר

צורי דאר

20.3.2003 / 10:17

החברה, המפתחת ננו-טכנולוגיה עבור חומרי סיכה חדשניים, תיכננה במקור לגייס 5 מיליון דולר; החלה בניסויי בטא עם חברות המייצרות חומרי סיכה תעשייתיים

חברת הסטארט אפ הישראלית אפלייד ננומטריאלס (Applied NanoMaterials), המפתחת ננו-טכנולוגיה עבור חומרי סיכה חדשניים, החלה בניסויי בטא עם חברות המייצרות חומרי סיכה תעשייתיים. כך מדווחת חברת המידע להון סיכון VentureWire . על פי הדיווח, החברה אף נמצאת בימים אלה בהליכים לגיוס 10 מיליון דולר - 5 מיליון דולר יותר מתוכניתה המקורית.

אפלייד ננומטריאלס הוקמה במטרה למסחר תגלית מדעית של ננו-חלקיקים דמויי כדורים וצינורות דקים מחומרים אנאורגניים, שהתגלו במכון ויצמן לפני כעשר שנים. החלקיקים הייחודיים ישמשו בסיס למגוון רחב של מוצרים מסחריים ותעשייתיים, כולל יישומים בתחומי המיקרו-אלקטרוניקה, מוליכים למחצה, תעופה וחלל, חומרי סיכה ועבודות מתכת. היישום המיידי שכבר נבדק במעבדות הוא בתחום חומרי סיכה לעבודה בעומסים גבוהים תוך הורדת מקדם השחיקה.

חומר הסיכה לשמן תמסורות רגיל שפיתחה החברה, הנקרא NanoLub, מפחית בצורה משמעותית את החיכוך והבלאי ומאריך בלמעלה מ-100% את תוחלת החיים של חלקים נעים בציוד כבד.

אפלייד ננומטריאלס גייסה עד כה 2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון האמריקאית ניוטון טכנולוג'י. כזכור, באוקטובר האחרון יצאה החברה לגיוס של 5 מיליון דולר, במסגרתם נשמרה לניוטון האופציה להשקיע בחברה מיליון דולר נוספים.

מנכ"ל החברה הוא ד"ר מנחם גנוט, שהיה אחד ממייסדי חברת ציוד הבדיקה למוליכים למחצה אורמיר מיקנעם, שנרכשה על ידי אפלייד מטריאלס האמריקאית. גנוט אמר בעבר ל-TheMarker כי החברה נמצאת במגעים עם חברות מובילות בתחומי החלל והתעופה ותעשיות כבדות לגבי שיתופי פעולה של יישומים משותפים.

החברה מעסיקה כיום כ-12 עובדים, במרכז המחקר והפיתוח שלה ליד מכון ויצמן ברחובות ובמטה החברה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully