וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותפות במאגר הגז הטבעי תמר ישקיעו 24 מיליון דולר בהרחבת ההפקה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 11:51

השותפות במאגר הגז הטבעי תמר הודיעו על השקעה נוספת של 24 מיליון דולר להרחבת יכולת ההפקה מהמאגר: "מחויבות מתמשכת לשתף פעולה עם מדינת ישראל ולהמשיך בפיתוח מקורות האנרגיה שלה לרווחת שווקי הגז המקומיים והאזוריים"

מאגר תמר 2015. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
מאגר תמר 2015/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

שברון, מחברות האנרגיה המובילות בעולם המחזיקה ב-25% מהזכויות במאגר תמר, מודיעה על קבלת החלטת השקעה סופית (FID) בשלב השני של הרחבת הפרויקט.

השלב השני בהרחבת תמר, יכלול הפעלה של מדחסים קיימים בתחנת קבלת הגז הטבעי באשדוד, שתביא להגדלת יכולת ההפקה מתמר עד ל-1.6 מיליון רגל מעוקב ליום. היקף ההשקעה בהרחבה יעמוד על 24 מיליון דולר, זאת לפי דיווח החברה לבורסה.

ההשקעה הנוכחית מגיעה לאחר החלטה קודמת של בעלי הזכויות להשקיע בשלב הראשון בהרחבה, הכולל הנחת צנרת הולכה באורך 150 קילומטר, משדה תמר הממוקם כ-90 קילומטר מערבית לחיפה, לאסדת תמר. השלמת השלב הראשון והשני בעבודות להרחבת תמר מתוכננת בשנת 2025.

"ההחלטה להשקיע בשלב השני בהרחבת תמר משקפת את המחויבות המתמשכת של שברון לשתף פעולה עם מדינת ישראל ולהמשיך בפיתוח מקורות האנרגיה שלה לרווחת שווקי הגז המקומיים והאזוריים", אמר ג'ף יואינג, מנהל שברון מזרח הים התיכון.

ג'ף יואינג,  מנהל שברון מזרח התיכון. יח"צ חו"ל,
ג'ף יואינג, מנהל שברון מזרח התיכון/יח"צ חו"ל

בעלות הזכויות בתמר הן שברון מדיטרניאן לימיטד (25%), ישראמקו (28.75%), תמר פטרוליום (%16.75) מובדאלה אנרג'י (11%), תמר אינווסטמנט 2 (11%), דור חיפושי גז (4%) ואוורסט (3.5%).

בשברון מאמינים כי אנרגיה אמינה ונקייה יותר, חיונית עבור הקידמה האנושית: "היא מפיקה נפט וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, שמנים, פטרוכימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות שמשפרות את פעילותינו ואת התעשייה".

מהחברה נמסר: "אנחנו שואפים להגדיל את עסקי הנפט והגז המסורתיים שלנו, להפחית את עצימות הפחמן בפעילותנו ופועלים להצמיח עסקים בעלי עצימות פחמן נמוכה יותר עם אנרגיות מתחדשות, מימן, לכידת פחמן וטכנולוגיות מתפתחות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully