וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא האריכה שהיית המפונים אחרי פברואר; מנכ"ל ישרוטל: "רוצה בטובת המפונים אבל מנהל עסק"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 11:48

לדברי מנכ"ל ישרוטל: "אנשים מתקשרים ושואלים אם יש מפונים במלון. אם הספא וה-VIP פתוח והם לא"; המדינה כלל לא האריכה את ההסכם עם המלונות: "ההתקשרות תפקע בסוף החודש"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

עד לרגע זה הממשלה לא קיבלה החלטה על הארכת שהיית המפונים מעבר לחודש פברואר, כלומר סוף חודש זה. המלונות, אשר נערכים לקראת חג הפסח, מועד קריטי בשנה אשר מהווה נקודת משמעותית להכנסות השנתיות, לא מקבלים תשובות מהממשלה ולכן נאלצים להתחיל להודיע למפונים הנמצאים במלונותיהם כי יצטרכו לעזוב בסוף החודש.

גורם במשרד התיירות אישר לנו את הדברים. לדבריו, "המדינה חתמה עם מלונות פרטניים ולא עם רשתות בתי המלון כך שלכאורה אין אפשרות להעביר ממלון למלון בעת תקופת ההתקשרות. בסוף החודש ההסכמים יפקעו לכן הם יכולים לסיים את ההתקשרות. ההארכה מותנת בהחלטת ממשלה שעוד לא התקבלה, זה לא הפרת הסכם כי הם מוציאים אותם בסוף ההתקשרות".

יש לציין כי בפעמים הקודמות הממשלה האריכה את תוקף שהיית המפונים ברגע האחרו, אך נראה שהפעם התמונה שונה - ראשית חלק מתושבי עוטף עזה פונו כבר למקומות חליפיים, חלקם יקבלו מענקי חזרה והשיח הולך לכיוון של חזרה לבתים - קבועים או חליפיים.

לכך מצטרפת העובדה כי פסח בפתח, וכי רבים יבחרו לבלות אותו דווקא בארץ בצל המלחמה המתמשכת והאנטישמיות הגואה בעולם, ובתי המלון לא רוצים למצוא את עצמם קירחים מכאן ומכאן.

בתגובה ראשונה מאז פרצה המחלוקת אמר הבוקר מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב בראיון לרדיו 104.5FM כי "סערה בכוס מים. יש לנו 2,000 עובדים בחל"ת אני לא יכול להחזיר אותם כי מלון מפונים עובד באופן אחר ממלון רגיל.

"נתתי אופציות לאחד את המפונים למלון אחד כי יש לנו מפונים מפוזרים, מאה פה, מאתיים שם. עם ישראל רוצה לצאת לחופש ואנחנו רוצים לאפשר להם, יש המון מילואימניקים גם שרוצים לבוא להתרעננות לחופש, נופש.

"אני מבין את המפונים מקריית שמונה, אבל זה לא מכובד כל האירוע הזה, מאיימים עליי? אנחנו בדצמבר ראינו שבפברואר המפונים אמורים לעזוב את המלונות אז התחלנו למלא אותם בלקוחות. אני מנהל עסק, חברה ציבורית, יש לי עובדים ואני מנסה לתמרן בתוך הדבר הזה.

"אין לי בעיה לסגור בתי מלון שיהיו רק שלהם. יותר סולידריות ממה שאנחנו הפגנו אי אפשר. פתחנו את המלונות ב-7.10 - קיבלנו את הקהילות הכי קשות, לא ילמדו אותי על חמלה וציונות ולא על כסף.

"לא מגיע לי ההתנפלות הזו עלינו אני רוצה בטובת התושבים, חייבים להבין ולעזור לי למצוא פתרונות. אפשר לתמרן ולהשאיר חלק מהתושבים במלון שהם נמצאים וחלק יעברו למלון אחר - אפשר למצוא פתרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. אריאל בשור,
רביב. "לא מגיעה לי ההתנפלות הזאת. יותר סולידריות ממה שאנחנו הפגנו אי אפשר"/אריאל בשור

רביב המשיך וסיפר כי "אנשים מתקשרים למרכז ההזמנות ואני לא יכול להתעלם מזה. שואלים אם יש מפונים במלון. שאולים אם הלאונג' פתוח? לא. הספא פתוח? לא. ה-VIP פתוח? גם לא. אנשים באים לחופש ורוצים להיות בחופש.

"שואלים ואז צריך להגיד שאין ספא, אין ארוחה כזו ואין דברים כאלה - מלון מפונים לא מתנהל כמו מלון רגיל ואנשים שבאים לחופש צריכים לקבל הכל בצורה הכי איכותית.

"אם יש לי במלון 100 חדרים של מפונים ואז נשארים לי 50 חדרים של אורחים אז אין לי הצדקה לפתוח ספא. זה מלון שאורחים רגילים לא צריכים לבוא אליו בלשון המעטה. רמת ההוצאות למפונים היא מאוד נמוכה וגם הכלכלה באילת היא במצב מאוד מורכב כי אין תיירות".

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
שטרן. "לא מאמין שמישהו אמר דבר כזה. זה מזעזע"/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

אביחי שטרן, ראש העיר קרית שמונה, אמר כי "אני עוזר לתושבים, אני מייצג אותם ולא לא פוגע בהן וזאת זעקה מדם לבי. מי שפעל בואפן חד צדדי והוציא מכתב שכולם ייצאו החל במרץ זה ישרוטל. היה לי קשה להאמין שישרוטל פונה ככה.

"גם קשה לי לשמוע שיש אנשים שלא רוצים להגיע למלון עם מפונים. אני לא רוצה להאמין שיש דבר כזה זה מזעזע. לא מאמין שיש אזרח אחד שאמר את זה, זאת המצאה.

מה הוא מציע? לרכז את המפונים במחנות כליאה? לתת להם שירות נמוך ואוכל נמוך והכל נמוך? נאמרו דברים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully