וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחברות ישראליות בלבד: מה יהיה הנשק האישי החדש של חיילי צה"ל?

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 12:48

החברות IWI, אמתן וסילבר שדאו צפויות להתמודד במכרז בהיקף של עשרות מיליוני שקלים שיפרסם משרד הביטחון לרכישת נשק אישי מייצור ישראלי בלבד. במקביל תימשך רכישת נשקים מארה"ב בכספי הסיוע האמריקני

בווידאו: כך פעלו כוחות צה"ל ושב"כ בבית חולים נאצר ברצועה 18.02.24/דובר צה"ל
רובה 4MZ של חברת אמתן. אמתן,
רובה MZ4 של חברת אמתן/אמתן

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר), בשיתוף עם אגף התכנון וזרוע היבשה בצה"ל, יפרסם מכרז לרכש עשרות אלפי נשקים מתעשיות ביטחוניות ישראליות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מדובר במכרז הגדול ביותר שערך משרד הביטחון לרכש נשקים מתוצרת חברות ישראליות.

בתום דיון בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וצה"ל, הנחה המנכ"ל את מנהל הרכש לצאת למכרז לרכש של עשרות אלפי כלי נשק אישיים מתוצרת ישראלית בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

רכש הנשקים ממשפחת AR15 יתבצע על פי דרישת צה"ל לחידוש ותגבור מלאי הנשקים בצה"ל. עוד הוחלט, כי משק נשקי התבור יישמר וימשיך לשמש את צה"ל. במקביל, יימשך גם רכש נשקים אמריקניים. בכספי הסיוע האמריקני.

רובה ערד של iwi. iwi,
רובה ערד של IWI/iwi

בישראל יש שלוש חברות המייצרות רובי סער ממשפחת ה-AR15, רובה מיתולוגי של חברת קולט האמריקאית ששימש גם כבסיס לאם-16. IWI מרמת השרון, לשעבר מפעל הנשק האישי של תע"ש, מייצרת את רובה הערד ואילו אמתן מכרמיאל את ה-MZ4. גם סילבר שדאו הקטנה יותר מייצרת רובה דומה וצפויה להתמודד.

הרכש החדש נועד להחליף רובים שהתבלו במלחמה, אך גם כחלק מההיערכות להגדלת הכוח הלוחם של צה"ל, כחלק מלקחי המלחמה. הנשק שייבחר יצטרף למלאי הקיים הכולל בין היתר את רובה האם-16 ואת תבור. בצה"ל מעוניינים לאחד את חטיבות החי"ר לשימוש בנשק אחיד, כאשר התבור והאם-16 ישמשו חיילי מילואים. יחידות מיוחדות ימשיכו להשתמש לעתים ברובים אחרים, בהתאם לצרכים. מחיר הרובים שיירכשו במכרז מוערך בכ-1,000-1,500 דולר.

הרכש מהחברות המקומיות, שנאלצות להתבסס על ייצוא כדי להתקיים, נועד להבטיח עצמאות בייצור בתחומים חיונים ולהזרים תקציבים גדולים לחיזוק התעשיות הביטחוניות והכלכלה הישראלית. עבור החברות מכירת הרובים לצה"ל היא גם אמצעי קידום מכירות חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully