וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה אירופית תרכוש מאלביט במאות מיליונים מערכות שצברו ניסיון בעזה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 10:24

אלביט תספק לאחת ממדינות אירופה מערכות מתוחכמות לרכבים משוריינים, בדומה לאלה שצה"ל משתמש בהם כיום במסגרת המלחמה; אלביט אינה מסגירה מי המדינה שרכשה אבל ככל הנראה מדובר בשבדיה, צ'כיה או גרמניה

בווידאו: סדרת נגמשי איתן ראשונה לצה"ל/דובר צה"ל

שבוע אחרי שגוז'ף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי קרא להטיל על ישראל אמברגו נשק בגלל המלחמה בעזה, עסקת ענק לאלביט על מדינה אירופית.

אלביט זכתה בחוזה בסך של 300 מיליון דולר לאספקה של מערכות לרכבים משוריינים למדינה במערב היבשת.

החוזה כולל מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות מצבית עבור כ-230 רכבים משוריינים. החוזה יבוצע על פני תקופה של 6 שנים, וכולל עיצוב מותאם אישית, ייצור, תחזוקה למשך חיי המוצר, ותמיכה מלא במוצר בתוך המדינה.

נגמ"ש פטריה. Patria,
נגמ"ש פטריה שנמצא בשימוש באירופה. החוזה כולל מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות מצבית עבור כ-230 רכבים משוריינים/Patria

מדובר במערכות דומות לאלה שמספקת אלביט לטנקי המרכבה ונגמשי הנמ"ר והאיתן של צה"ל שפועלים ברצועה וצוברים עימן ניסיון מבצעי חשוב.

אלביט אינה נוקבת בשם המדינה, אבל אין ביבשת כיום מדינות רבות עם ציי רכב משוריין בהיקפים כאלה, בעיקר שבדיה, צ'כיה וגרמניה, שרובן מצוידות בנגמ"ש השבדי החמוש CV90 או בנגמ"ש הגלגלי הפיני פאטריה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "חוזה זה מדגיש את שביעות הרצון הגבוהה של הלקוח מהמערכות והפתרונות שלנו שכבר בשימוש. הוא גם מחזק את ההובלה של אלביט מערכות בשוק הרכבים המשוריינים, שבבסיסה המחויבות שלנו לאספקת פתרונות חדישים שעונים על צרכי לקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully