וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מעלם: ברמה הנוכחית של השקל יש לצפות להורדת ריבית ביום שני של 0.2% עד 0.3%

אמיר טייג

20.3.2003 / 12:09

הכלכלן הראשי של אופק: "מכלול הגורמים הכלכליים - היחלשות הדולר, ירידת התשואות ארוכות הטווח ומתן הערבויות - יאפשרו את הורדת ריבית אפריל"



"מכלול הגורמים הכלכליים, הכוללים את היחלשות הדולר, ירידת התשואות ארוכות הטווח ומתן הערבויות, יאפשרו לנגיד בנק ישראל להוריד את ריבית אפריל ב-0.2% עד 0.3%", כך מעריך ד"ר יוסי מעלם, הכלכלן הראשי באופק.



ללא התפתחות דרמתית משמעותית בימים הקרובים, וברמתו הנוכחית של השקל מול הדולר, צופה מעלם כי הנגיד יחל במגמה מדורגת של הורדות הריבית כבר בשבוע הבא, כאשר יקבע את ריבית אפריל.



"הערבויות האמריקאיות אשר אושרו אתמול כבר מגולמות במחירי הנכסים בשוק ההון", כך מעריך מעלם, ולפיכך התגובה המתונה יחסית של השווקים לאישור זה. מעלם מזכיר מספר גורמים אשר השפיעו לחיוב על התשואות באג"חים בשבועות האחרונים. "הממשלה החדשה, שר האוצר החדש והתוכנית הכלכלית תמכו בשקל, וכן גרמו לירידת תשואות באפיקים הארוכים". מעלם מציין כי התקרבות מועד המלחמה השפיע גם הוא לטובה, מאחר שגרמה לירידת אי הוודאות הגבוהה שאיפיינה את השוק עד לפני מספר שבועות, אז הגיעו התשואות בשחרים הארוכים ל-12%.



מעלם מעריך כי שני גורמים ישפיעו על התנודתיות בשווקים בטווח הקצר. התקדמות לקראת יישום התוכנית הכלכלית וההתפתחויות במלחמה בעיראק. בהשוואה בין שני גורמים אלו מעריך מעלם כי הגורם העיראקי יאפיל על התוכנית הכלכלית והוא אשר יקבע את הקצב בשוק בטווח המיידי. לתוכנית הכלכלית תהיה השפעה גבוהה יותר בטווח הבינוני, כאשר נושאי יישום התוכנית יעלו על סדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully