וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בהובלת מניות הנפט על רקע חשש מהתארכות המלחמה במפרץ

רן דוידוב

20.3.2003 / 12:15

בלונדון יורדות מניות BP ושל ב-0.7% ו-1.2% בהתאמה לאחר שמחיר החבית ירד הבוקר בלונדון ב-2% נוספים; ציפיות לשיפור במגזר ציוד הרשתות מחזקות מניות אריקסון ואלקטל



יום המסחר נפתח בירידות שערים קלות בלונדון ובפאריס - בהובלת מניות הנפט, לאחר שנשיא ארה"ב הזהיר את בני עמו הלילה שהמערכה בעיראק עלולה להימשך זמן רב ולגבות מחיר קשה. מניות הנפט יורדות בעקבות השחיקה הקשה במחיר החבית. בפרנקפורט נרשמת מגמה שלילית במגזר הביטוח והפיננסים. מדד FTSE בלונדון מאבד 0.4%; ה-CAC בפאריס נסוג ב-0.2%; פרנקפורט מתאוששת, ועולה ב-0.3%.



נתוני מקרו: מדד בטחון הצרכנים באיטליה ירד חודש שלישי מתוך ארבעה, וזאת בשל החשש שמלחמה בעיראק תפגע בשוק העבודה במשק הרביעי בגודלו במערב אירופה. המדד ירד בחודש מארס ל-106.8, מ-107.7 בפברואר. בינואר נפל המדד לשפל שש שנתי של 106.2.



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, יורדת בכ-3%. החברה הגרמנית הודיעה שבכוונתה לגייס 5 מיליארד יורו בשוק ההון, בין היתר באמצעות הנפקת זכויות בהיקף של 3.5-4 מיליארד יורו. החברה דיווחה על הפסד של 1.2 מיליארד יורו ל-2002, שהיה טוב במקצת מהתחזיות המוקדמות.



אליאנץ הודיעה גם שבכוונתה להפחית את אחזקותיה במינכן רה - מבטחת המשנה הגדולה באירופה, ל-15% מ-20%. מינכן יורדת ב-0.4%, לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח כפופות כדי לשפר את בסיס ההון שלה.



לופטהנזה, שהודיעה היום על ביטול טיסותיה לישראל, דיווחה על עלייה חדה ברווח השנתי. חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה רשמה רווח נקי של 718 מיליון יורו, בהשוואה ל-28 מיליון בתקופה המקבילה - אך החמיצה את תחזיות האנליסטים. החברה הזהירה כי שנת הכספים הנוכחית תהיה קשה מקודמתה, אך מנייתה עולה ב-2.3% על רקע מגמה חיובית במגזר. בריטיש איירווייס עולה ב-1.1%.



מניות הנפט רושמות ירידות שערים על רקע הנפילה החדה במחיר הנפט בימים האחרונים, שעתידה לפגוע ברווחיהן. הבוקר מאבד החוזה למאי על חבית נפט מסוג ברנט כ-2%, ונסחר במחיר של 26.47 דולר. BP ושל מאבדות בלונדון 0.7% ו-1.2% בהתאמה. בפאריס משילה טוטאל פינה 1.7%.



מוטורולה האמריקאית חזתה שלשום שיפור מסוים בשוק ציוד הרשתות החבול בשנת 2004, לאחר התכווצות של 6%-12% בשנת הכספים הנוכחית. החברה צופה שיפור של 4%-5% בשנה הבאה. אריקסון, שכ-80% מהכנסותיה נובעות משוק זה, עולה ב-4.1%; מתחרתה אלקטל הצרפתית מוסיפה 1.3%; מרקוני, שהגיעה שלשום להסדר עם נושיה בדבר מסירת החברה לבעלותם, מוסיפה 4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully