וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מכון היצוא: תוכנית האוצר לביטול הקרן לעידוד השיווק תוריד לטמיון פירות ההשקעה הממשלתית במו"פ

צורי דאר

20.3.2003 / 12:21

לדברי שרגא ברוש, ביטול הקרן יפגע קשות במאות יצואנים קטנים ובינוניים ובתעשיות עתירות ידע; מעריך כי טיפול נכון בחברות אלו היה מגדיל היצוא בכמיליארד דולר לשנה



ביטול הקרן לעידוד השיווק לחו"ל יפגע קשות במאות יצואנים קטנים ובינוניים, בחברות סטארט אפ ובתעשיות עתירות ידע, ומעמיד בסכנה את פירות ההשקעה של הממשלה במו"פ בהיקף של כ-300 מיליון דולרים לשנה. כך מתריע שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, בעקבות כוונת האוצר לבטל את הקרן לעידוד השיווק.



על פי ברוש, הדבר מקבל משנה תוקף בתקופה זו, בה התייבשו כמעט כליל כל מקורות המימון לחברות קטנות ובינוניות, ובעיקר לחברות היי-טק.



הקרן לעידוד השיווק הינה קרן בהיקף של כ-100 מיליון שקל המופעלת על ידי משרד התמ"ס, ונועדה לעידוד שיווק לחו"ל ככלי משלים מול קרנות שמעודדות מו"פ. קרן השיווק משרתת בעיקר חברות סטארט אפ וחברות עתירות ידע אחרות הנהנות מכ-70% מהמימון שלה. במסגרת התוכנית הכלכלית שהציג השבוע שר האוצר, בנימין נתניהו, הובעה כוונה לבטל קרן זו.



יו"ר מכון היצוא מציין כי תוכנית האוצר אינה כוללת צעדים ליצירת צמיחה באמצעות היצוא כגון סיוע במימון, סיוע בנטרול סיכונים בהשקעות בתשתיות שיווק וכן איזון במדיניות הממשלתית בין עידוד המו"פ לבין השקעות בתחום השיווק.



ברוש סבור כי טיפול נכון בחברות אלו, כאמור ע"י נטרול החסמים וכשלי השוק ביצוא, היה מגדיל את היצוא של החברות הקטנות והבינוניות בכמיליארד דולר לשנה. יו"ר מכון היצוא מדגיש כי רק כ-400 יצואנים קטנים ובינוניים קיבלו בשנת 2002 סיוע מקרן השיווק, וזאת מתוך 1,200 בקשות שהוגשו, בעיקר בשל מחסור במקורות מימון. מדובר בסה"כ בכ-10% מכלל היצואנים הקטנים והבינוניים, שייצאו אשתקד בהיקף של כ-600 מיליון דולר.



יצוין כי כל החברות הקטנות והבינוניות (כ-6,300 במספר), הן בעלות פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר ביצוא, ומהוות כרבע מכלל היצוא התעשייתי ללא יהלומים - הללו ייצאו אשתקד בהיקף כולל של כ-4.5 מיליארדי דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully