וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסגרת הלימודית מצילה מאי שפיות"

21.2.2024 / 15:24

תקציב מרכזי החוסן באקדמיה שינוהל באמצעות הקואליציה הישראלית לטראומה, ביוזמת קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים, יגדל לכ-17 מיליון שקל, וזאת לאחר הצטרפותן של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן גרוס וקרן עזריאלי

איל בוך, מנהל הפילנתרופיה של קרן אדמונד דה רוטשילד. יחצ,
איל בוך, מנהל הפילנתרופיה של קרן אדמונד דה רוטשילד/יחצ

ניב שחורי (25), סטודנטית שנה א' לכלכלה וניהול במכללת ספיר, למדה במכינה לקראת שנת הלימודים האקדמית כשמחבלים צמאי דם חדרו לקיבוץ שלה ורצחו חמישה מבני משפחתה. לאחר האסון החליטה ניב שהיא לא מסוגלת להתחיל את הסמסטר ועמדה לפרוש מלימודיה, אך במכללת ספיר לא וויתרו ובמסגרת מרכז החוסן הצמידו לה את שון - סטודנט שנה שניה המלווה את ניב בשגרתה: "מכללת ספיר לקחו אותי תחת חסותם, הם הצמידו לי את שון שהקשיב לי ותמך בי עד שהצלחתי להשלים את כל החומר הנדרש".

שון מלווה את ניב החל מבניית לו"ז לפי צרכיה ועד למתן סיוע בלימודים ואוזן קשבת: "רק בזכות ההתעקשות והסיוע של מרכז החוסן במכללת ספיר, אני קמה בבוקר" ציינה כשסיפרה על הקשיים איתם היא מתמודדת יום יום, בעוד המסגרת הלימודית מצילה אותה, לדבריה, מאי-שפיות.

לאור הצרכים הגדולים במוסדות וחשיבות חיזוק המענים לסטודנטים והחוסן המוסדי בקמפוסים השונים, נרתמו גם ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה המייצג 146 פדרציות יהודיות ולמעלה מ-300 קהילות יהודיות, קרן גרוס וקרן עזריאלי ונבנתה שותפות להקמת המרכזים בפריסה ארצית בתקציב של יותר מ-17 מיליון שקל.

גם נוב קרסנטי (26), שרק לפני כשבוע השתחרר ממילואיו בגדוד הנדסה לאחר 120 יום בשירות ו-50 ימים של לחימה בעזה, נעזר בסיוע מרכז החוסן לצד מענים נוספים הניתנים במכללת ספיר, על מנת להסתגל במהרה לשגרה ולהשלים את הפערים. "כסטודנט לכלכלה וחשבונאות בשנה שלישית, אגש שנה הבאה למבחן מועצה ולכן אין לי אפשרות לאבד חומר לימודי או לפגר מאחור" הסביר נוב.

רק לפני יומיים חזר נוב ללימודיו האקדמיים וכבר קיבל ליווי צמוד של מתרגלת בפקולטה, אשר מסייעת לו בשעות תגבור פרטניות: "עוד כשהייתי במילואים יצרו איתי קשר כדי לראות כיצד ניתן לעזור, נתנו לי תחושה שאני לא לבד ויסייעו לי בחזרה לשגרה". מלבד שעות תגבור והתאמות לימודיות, מציע מרכז החוסן לנוב סיוע פסיכולוגי לעיבוד התקופה שחווה במילואים: "אני חושב שזה מאוד חשוב לעשות את הצעד הזה וללכת לטיפול" ציין כשסיפר על פעילותו הצבאית, על אשתו וילדיהם שפונו מביתם בעוטף עזה והרצון לחזור לשגרה.

12 מרכזי חוסן מהצפון עד הדרום

מרכז החוסן שמסייע לניב ונוב במכללת ספיר הוא רק אחד מ-12 מרכזי חוסן שאת הקמתם יזמו קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים במוסדות האקדמיים - אוניברסיטאות ומכללות ברחבי ישראל.

אלי בוך, מנהל הפילנתרופיה של קרן אדמונד דה רוטשילד, ברך על הצטרפותם של השותפים הנוספים וקרא גם למשרדי הממשלה הרלבנטיים להצטרף למיזם החשוב שיסייע לסטודנטים ולחברי הסגל בהתמודדות עם האתגרים והעומס הנפשי בעקבות טראומת טבח ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל ויחזק את החוסן המוסדי והמוכנות להתמודדות עם מצבי חירום גם בעתיד.

המיזם שכאמור כבר החל לפעול עם תחילת שנת הלימודים האקדמית במכללות ספיר בדרום ותל-חי בצפון, יפעל במתכונת מלאה גם באוניברסיטאות: אריאל, חיפה, הטכניון ובר-אילן ובמכללות: אחווה, אקדמית ת"א-יפו, רופין, עזריאלי, סמינר הקיבוצים וחמדת. מלבד מוסדות אלו שיפעלו במתכונת מלאה, יזכו עשרה מוסדות נוספים במענק לתמיכה וליווי להקמת מרכזי חוסן במתכונת מצומצמת יותר. את הניהול והליווי המקצועי של הפרויקט הייחודי להקמת המרכזים תוביל בשם כלל השותפים הקואליציה הישראלית לטראומה.

  • עוד באותו נושא:
  • בארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully