וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף לקראת השלמת עסקת אי.די.בי: קבוצת הרוכשים קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים

אמיר טייג

20.3.2003 / 11:29

נדרש עדיין אישור המפקח על הבנקים ובנק ישראל; גנדן: "בימים הקרובים מצפה הקבוצה לקבל את היתרי המפקח על הביטוח ונגיד בנק ישראל" * שמואל אביטל: דירקטוריון מבטחים יחליט על מימון עסקת אי.די.בי * חיים קרסו: "מה זה פה, שוק הכרמל? סיכמנו על 840 מיליון דולר; אם שוו



מחסום נוסף הוסר היום בפני נוחי דנקנר בדרך לביצוע עסקת אי.די.בי . רוכשי גרעין השליטה באי.די.בי - קבוצות גנדן, מנור ולבנת קיבלו הבוקר את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לקיום העסקה. מעתה החסם העיקרי לביצוע העסקה הוא קבלת אישורו של המפקח על הבנקים לביצועה. דובר קבוצת גנדן מסר ש"בימים הקרובים מצפה הקבוצה לקבל את היתרי המפקח על הביטוח ונגיד בנק ישראל".



אישורו של המפקח על הבנקים לביצוע העסקה מותנה בפתרון בעיית אחזקותיו הישירות והעקיפות של נוחי דנקנר במניות השליטה בבנק הפועלים . התעכבות עסקת אלרן, במסגרתה ימכור נוחי דנקנר את אחזקותיו בתעשיות מלח המחזיקה בבנק הפועלים, עיכבה את האישור המיוחל. על מנת לעקוף מגבלה זו, צפוי נוחי דנקנר לרכוש מתעשיות מלח כ-1.93% ממניות בנק הפועלים - ולשלם תמורתן במזומן. את מרבית הכסך למימון עסקת זו יגייס נוחי דנקנר באמצעות מכירת מניות תעשיות מלח שברשותו לאלרן אחזקות. לאחר השלמת עסקה זו אחזקותיו של נוחי דנקנר לא יחשבו כחלק מקבוצת השליטה - ולפיכך עשוי המפקח על הבנקים לאשר לו את ביצוע עסקת אי.די.בי.



לפי העסקה שנחתמה בין גנדן למוכרי השליטה - משפחות רקנאטי וקרסו, תשלם גנדן על כ-52% ממניות אי.די.בי אחזקות 434 מיליון דולר. ההון העצמי שתביא גנדן לעסקה עומד על 40%. מתוך 260 מיליון דולר שנותרו, יעמיד בנק לאומי אשראי של 60%. מגדל ומבטחים אמורות לממן כ-100 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully