וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתחום השיחות הבינ"ל: "יש לחייב חברת סלולר שתפעל בשוק לפתוח גם את הרשת שלה למתחרים"

ערן גבאי

20.3.2003 / 14:02

טוען שתועלה דרישה להקטין את מחיר השלמת השיחה לקו סלולר; "קווי זהב וברק החלו בשיחות המיזוג ביניהן 3 חודשים לאחר הקמתן"



"חברות השיחות הבינלאומיות צריכות לבקש ממשרד התקשורת תשלום דמי נגישות מחברות הסלולר שייכנסו לשוק לכשייפתח, או שהמשרד יחייב את חברות הסלולר במתן אנבאנדלינג (שימוש ברשת הסלולר לטובת מתחרים חדשים) ברשתותיהן" - כך טוען בכיר בענף השיחות הבינלאומיות והאינטרנט.



אותו בכיר מציין עוד כי החברות ידרשו להקטין את מחיר השלמת השיחה לקו סלולר, הנאמד כיום בכ-25 אגורות, בהשוואה למחיר השלמת שיחה של כ-3 אגורות לקו בזק.



צפויה דחייה בפתיחת שוק השיחות הבינלאומיות למתחרים חדשים (ככל הנראה חברות הסלולר סלקום ופרטנר) מינואר 2004 לאוגוסט 2004, במסגרת הדחיות הנוספות הצפויות בלוחות הזמנים שקבעה ועדת קרול באוגוסט 2002.



מנכ"ל ברק לשעבר, אבי פתיר, אמר באחרונה כי "פוטנציאל הצמיחה בשוק הטלפוניה הבינלאומי מיצה את עצמו, והשוק לצערי לא צומח יותר. החברות הגיעו לישורת מבחינת הצמיחה הטבעית. העתיד של החברה הוא בשוק הטלפוניה הפנים ארצית".



פתיר הציג בכך את האסטרטגיה שתנחה את מנהלי שלוש החברות בשוק בשנה הקרובה. בכיר בשוק אומר היום כי שיחות מיזוג בשוק התקשורת הישראלי הן עניין של שנים, ולא נכון מבחינת חברות השיחה הבינלאומיות שלא לחשוב על הרחבת תחומי הפעילות בשוק.



לדבריו, שיחות המיזוג של חברות הכבלים ימשיכו להתעכב - כשם ששיחות המיזוג בין קווי זהב וברק מתקיימות שנים: "שתי החברות החלו בשיחות המיזוג ביניהן 3 חודשים לאחר הקמתן (ב-1997)".



מנהלים בשוק טענו לא אחת בעבר כי הפעילות הפנים ארצית סינרגטית לפעילות חברות השיחות הבינלאומיות מאחר שהן בעלות תשתיות, לקוחות, ידע ומערכות תומכות. בעבר דיווחנו שברק בחנה הקמת חברה בת במטרה להכניס אליה שותף פיננסי, לטובת פעילות פנים ארצית. פתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות צפויה להידחות כעת לאפריל 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully