וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לשרי התקשורת והאוצר לנמק בתוך 45 ימים מדוע אין להשוות היקף התמלוגים של הכבלים לזה של YES

ערן גבאי

20.3.2003 / 14:52

חברות הכבלים מבקשות החזר התמלוגים העודפים שנגבו מהן ב-2002 המסתכמים בכ-19 מיליון שקל; הכבלים: מדובר במחדל מתמשך של שר התקשורת וועדת הכלכלה של הכנסת



בבג"ץ הוציא היום צו על תנאי המורה לשרי התקשורת, האוצר ולוועדת הכלכלה של הכנסת לנמק בתוך 45 ימים מדוע אין לדעתם אפליה של חברות הכבלים לרעה מול YES בחובת תשלום התמלוגים מראשית 2002. חברות הכבלים הגישו עתירה בעניין אי הפחתת שיעור התמלוגים שהן משלמות למדינה, באמצעות עורכות הדין אסתר שטרנבך ומאיה חביב. ביהמ"ש, בהרכב השופטים דורנר, פרוקצ'יה וגרוניס, הודיע היום, כאמור, לנציג המדינה כי תשובתה המקדמית של המדינה לעתירה אינה מקובלת עליו.



עוד מורה הצו על תנאי לשר האוצר לנמק מדוע לא יחזיר לחברות הכבלים את סכומי התמלוגים העודפים שנגבו מהן והמסתכמים, לפי העתירה, בשנת 2002 בלבד בכ-19 מיליון שקל.



העתירה הוגשה על רקע רפורמה שהנהיגו משרדי התקשורת והאוצר להאחדת שיעור התמלוגים של כלל המפעילים בענף התקשורת, החל משנת 2001. הרפורמה יושמה בפועל, באישור ועדת הכספים של הכנסת, על כלל המפעילים. אולם, חברות הכבלים המשיכו לשלם שיעור של 5% תמלוגים, מאחר שלטענתן ועדת הכלכלה של הכנסת התנתה את אישורה להפחתה במציאת מקורות מימון לתקציב ענף הקולנוע.



חברות הכבלים טוענות כי הן נפלו קורבן למאבק כוחות בין הרשויות על היקף תקציבו של ענף הקולנוע, המתנהל, שלא כדין, על חשבונן. חברות הכבלים ביקשו את התערבותו של בית המשפט נוכח שרירות לב, שיקולים זרים ומחדל מתמשך של שר התקשורת ושל ועדת הכלכלה של הכנסת ביישום הרפורמה כלפי חברות הכבלים, נאמר בהודעת הכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully