וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב; מניית בנק הפועלים יורדת ב-4.6% בעקבות הפחתת ההמלצה של יו.בי.אס; המעו"ף מאבד 1.3%

אילן מוסנאים

20.3.2003 / 15:02

מחזור המסחר נמוך - 125 מיליון שקל; הפחתת ההמלצה לבנק הפועלים - בעקבות אזהרת הרווח; מגמה מעורבת במניות אי.די.בי; טבע עולה ב-1.2%; תדיראן קשר מוסיפה 2.1%;



אחרי עליות של כ-4% במדדים המובילים אתמול בתל אביב, נסחרת היום הבורסה בירידות שערים של כ-1% בעקבות אזהרת הרווח החמורה שפירסם הבוקר בנק הפועלים .



מדד המעו"ף נסחר כעת בירידה של 1.3% לרמה של 341.99 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-0.8% לרמה של 345.47 נקודות. לעומת זאת, מדד התל-טק רושם עלייה של 0.8%, נוכח העליות שנרשמו אמש בארה"ב. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בשעה זו בכ-125 מיליון שקל.



רועי לאופר, מדסק המוסדיים של נשואה זנקס, מציין כי השוק עובר היום מימושים עם פתיחת המתקפה האמריקאית בעיראק. לדבריו, השוק עיכל את פתיחת המלחמה (מהלך שהתחיל כבר לפני שבועיים בערך), והיום המשקיעים ימתינו להתפתחויות במתקפה וישובו להתרכז בפעילות הכלכלית בארץ: התקדמות בתוכנית הכלכלית והדו"חות הכספיים שיגיעו לבורסה.



בנק הפועלים הוציא בשעות הבוקר אזהרת רווח, במסגרתה דיווח כי ירשום הפסד של 400 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2002 - אשר נובע מהפרשות לחובות מסופקים של כ-2 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. בשנת 2002 צפוי הבנק לרשום רווח של 360 מיליון שקל, ירידה חדה לעומת רווח של 960 מיליון שקל שרשם בשנת 2001. הונו העצמי של הבנק ישמור על יציבות יחסית בשנת 2002, ויסתכם בכ-13.3 מיליארד שקל. גם יחס הלימות ההון של הבנק ישמור על יציבות. מניית הפועלים נסחרת כעת בירידה של 4.6% במחזור גבוה של 19 מיליון שקל, ואחרי שבית ההשקעות יו.בי.אס הפחית לה את ההמלצה מ"קניה" ל"נייטראלי".



בתגובה להודעה המפתיעה, ועקב החששות ממהלכים דומים ביתר הבנקים, נרשמת כעת מגמה שלילית במניות הסקטור. מניית בנק לאומי יורדת ב-3%, מניית בנק דיסקונט יורדת ב-2.4% ומניית בנק המזרחי יורדת ב-0.7%. מדד הבנקים נסחר בירידה של 3.4%.



מניות קבוצת אי.די.בי מגיבות במגמה מעורבת לדברי חיים קרסו, מבעלי השליטה בקבוצה, כי לא יסכים להפחתת המחיר בעסקת המכירה של אי.די.בי אחזקות לנוחי דנקנר - מתחת לרמת ה-840 מיליון דולר שסוכמה. אי.די.בי אחזקות רושמת ירידה של 2.1%, אי.די.בי פיתוח עולה ב-0.3%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רושמות ירידות של 0.7% ו-1.4% בהתאמה. ההערכות בשוק הן כי דנקנר יתקשה להשיג את המימון הדרוש בתנאים המקוריים, וידרוש להפחית את השווי בעסקה. קרסו ציין כי יש כמה מועמדים לניהול אי.די.בי, אם דנקנר לא יקנה את החברה.



מי שלא מתרגשת מהסנטימנט השלילי בשוק היא מניית טבע . המניה מרכזת את המחזור הגבוה בשוק - 30 מיליון שקל, וממשיכה במגמה החיובית של הימים האחרונים עם עלייה של 1.1% לרמת שיא.



מניית תדיראן קשר עולה ב-2.1%. אתמול טיפסה המניה בכ-5% לאחר שהחברה הציגה זינוק של 340% ברווח השנתי ל-57.7 מיליון שקל. צבר ההזמנות של יצרנית ציוד הקשר צמח לרמה של 2.3 מיליארד שקל.



מכתשים אגן עולה ב-0.9%. בימים האחרונים נסחרת המניה במגמה חיובית, על רקע הערכות כי היא צפויה להציג ברבעון הראשון של 2003 שיפור משמעותי בתוצאותיה עקב הרכישות האחרונות שביצעה, ועצירת שחיקת המחירים בענף. בשוק מעריכים כי החברה תמסור אינדיקציות לגבי השיפור לעיל כבר בשיחות הקרובות עם האנליסטים במועד פרסום הדו"חות לרבעון הרביעי של 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully