וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוצר שלנו מתאים לכל תייר שרוצה להגיע לישראל"

22.2.2024 / 14:23

ארבעה חודשים לתוך המלחמה, נרשמת התאוששות בענף ומתחילה כניסת תיירים מחדש. אלעד שפר, מייסד שותף ומנכ"ל Faye, חברת האינשור-טק מספר כיצד התאימו ושיווקו את פוליסת הביטוח שלהם כך שתיתן מענה לתיירות נכנסת לישראל גם בזמן מלחמה

תיירים הולנדים שרים "הבאנו שלום עליכם" לאות הזדהות עם ישראל/צילום: מלון פרימה ירושלים

מאז ה-7.10 חיינו השתנו בכל מובן. מעבר לאסון הלאומי והאבדות הקשות, כמעט כל תעשייה וכל ענף נאלצו לבצע התאמות למציאות שהשתנתה לנו מול העיניים. בין הענפים שספגו את המכה הקשה ביותר, נמצא ענף התיירות, ובתוכו ענף התיירות הנכנסת שנפגע כמעט במאה אחוז. בחודשים הראשונים למלחמה מאות טיסות בוטלו, עשרות אלפי תיירים עזבו את הארץ, ומאות אלפי תיירים שתכננו לטייל בישראל ביטלו את הגעתם. אך ככל שעובר הזמן, וכמעט ארבעה חודשים מפרוץ המלחמה, אנו עדים למגמת התאוששות כאשר יותר ויותר תיירים מגיעים לישראל.

מאז הוקמה בשנת 2022, חברת האינשור-טק Faye, המספקת שירותי ביטוח מתקדמים, היא נתנה שירות למאות אלפי תיירים אמריקאים בטיסות בתוך ארה"בֹ ובעולם. "ישראל התעוררה בבוקר ה-7.10 למציאות בלתי נתפסת. באותו הזמן אלפי תיירים אמריקאים שנמצאים בארץ זרה גילו שהיעד בו הם בחרו לטיול, הפך בין לילה, לאזור מלחמה" מסביר אלעד שפר, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת האינשור-טק Faye, "הבנו מיד שיש כאן אירוע שחייב לתפעל במהירות שיא".

מה עושה חברת ביטוח לתיירים בימים הראשונים שאחרי ה-7.10?

"היינו חברת ביטוח הנסיעות האמריקאית היחידה שהקימה חמ"ל חירום תוך שעות מפרוץ המלחמה" מתאר שפר. "פעלנו סביב השעון במטרה להעניק טיפול מסור ומדויק למאות מבוטחינו ששהו בישראל באותם הימים, ולאלפים שתכננו להגיע לארץ אך טיסותיהם בוטלו. לאור המצב הענקנו את שירותי החמ"ל גם לאמריקאים שלא בוטחו על ידינו" מוסיף. "זה כלל סיוע בהגעה לאזורים בטוחים יותר בארץ, לצד איתור טיסות מוקדמות לאנשים שרצו לעזוב למדינה אחרת. חשוב לציין שכל זה בוצע, בזמן שחברות ביטוח אחרות הונחו להפסיק לבטח טיולים לישראל בשל אי-הוודאות".

אלעד שפר. מור ארקדיר,
אלעד שפר/מור ארקדיר

שפר מספר כי לאחר שטיפלו בכל מי שנמצא בארץ ובכל מי שעתיד להגיע, החברה החלה לפעול ולהתאים את המוצר והשירות שלה כך שיותאמו למצב החדש בו ישראל נמצאת. "חלק מהסיפור שלנו זה לאפשר לתיירים להיכנס לישראל, לאפשר נורמליות בתוך המלחמה שנכפתה עלינו. תמיכה בתיירות הנכנסת לישראל, בייחוד בימים קשים אלו, היא משמעותית אפילו יותר ולכן עבדנו בלי הפסקה על התאמת הפוליסה הקיימת, כך שתאפשר לנו להציע כיסוי לאמריקאים שמעוניינים להגיע בעתיד הקרוב", הוא משתף.

איך משווקים מוצר כזה בזמן מלחמה?

"המוצר שלנו מתאים למי שרוצה להגיע לישראל, ולמי שחושש ורוצה לבדוק בכל זאת כיצד ניתן להגיע לכאן ובכל זאת להרגיש ביטחון. יצרנו את הפוליסה הזו כדי להביא פתרון לאוכלוסייה הזו, וכדי להכניס עוד תיירים לארץ, והבנו שיש כאן קהל מאוד ספציפי ושפרסום רחב לא יעבוד כאן. במצב כזה, צריך להגיע לקהל היעד המדויק ביותר עבור המוצר, אחרת אפשר לפספס בקלות את הפואנטה ולהגיע לקהלים לא רלוונטיים, ובכך לבזבז תקציבי שיווק ולחטא למטרה.

"לכן, זיקקנו שהקהל של הפוליסה החדשה הוא בעיקר יהודי ארצות הברית שרוצים להגיע לכאן כדי לעזור, לתרום ולהיות עם משפחתם ברוב המקרים. לכן, פנינו לכלי תקשורת ייעודיים לקהל יהודי ארצות הברית ושם פרסמנו את הפוליסה שלנו. ובצעד נוסף, שיווקנו את המוצר בקבוצות מתנדבים יהודיות ולסוכנויות נסיעות שעובדות בעיקר עם יהודים בארה"ב. כך יכולנו לקבל קשר ישיר אל קהל היעד ולהציג בפניהם את הפוליסה שלנו".

יש ביקוש למוצר כזה בימים כאלה?

"אני שמח להגיד, שמתחילת החודש, כשהשקנו את הפוליסה החדשה, חזינו במאות רכישות כבר בשבוע הראשון בלבד. זה נתון מעודד שמעיד שיש לאמריקאים עדיין רצון להגיע לארץ, בין אם זה להתנדב, לתרום, לבקר קרובי משפחה ולתמוך במדינה בתקופה הזו".

איך נראית פוליסת ביטוח למדינה במלחמה?

"המטרה הראשית מבחינתנו הייתה כמה שיותר מהר לפתוח את שערי התיירות לישראל. תדמיינו אפילו את האפקט שנוסע פוטנציאלי מנסה לרכוש ביטוח לארץ הקודש, אבל מקבל סירוב או הודעת שגיאה. זה דבר שלא מתקבל על הדעת מבחינתנו ולכן אנחנו מהיחידים והראשונים שהשיקו מוצר ביטוחי שעונה על הצורך הזה. הפוליסה החדשה כוללת מגוון רחב של כיסויים לבאים לישראל, יחד עם החזרים מידיים על עיכוב, קיצור וביטול נסיעה משלל סיבות, עיכוב או אובדן כבודה, מקרי חירום רפואיים לצד מוקד שירות הזמין 24/7, במיוחד בימים אלה, ומסייע לאורך כל הטיול של המבוטח. בנוסף האפליקציה שלנו מספקת לכל המגיעים לישראל את המידע על מוקדי שירות לשעת חירום ושולחת התראות בזמן אמת על אירועים שהנוסעים צריכים לדעת עליהם. לאמריקאים וישראלים קשר מיוחד ולכן כל צעד שנעשה כדי לחזק ולתמוך בחיבור הזה חשוב. מקווים לראות בעתיד הקרוב את התיירים מרחבי העולם חוזרים לישראל ונהנים ממה שיש למדינה שלנו להציע".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully