וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש מינה את רו"ח יחיאל בורוכוב ככונס נכסים נוסף לחלוקת הכספים לחברי קו-אופ צפון

אמיר הלמר

20.3.2003 / 15:11

בורוכוב, שמונה כחוקר מטעם רשם האגודות, הודיע לביהמ"ש כי חקירתו כמעט הושלמה וניתן יהיה להתחיל בחלוקת הכספים



סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, גדעון גינת, הורה לפני ימים אחדים על מינויו של רו"ח יחיאל בורוכוב ככונס נכסים נוסף לאגודת קו-אופ צפון. בורוכוב יצטרף ככונס לשני הכונסים האחרים שמונו, עו"ד אליעזר לויט ועו"ד הרצל כספי.



מינויו של בורוכוב, ששימש כחוקר לאגודה מטעם רשם האגודות, התאפשר לאחר ששני כונסי נכסים נוספים שמונו על ידי ביהמ"ש הודיעו כי הם מעוניינים להשתחרר מתפקידם. השניים הם עו"ד אביתר גושן, שהיה בא כוחה של האגודה, ועו"ד צבי הדסי.



ביהמ"ש מינה את כונסי הנכסים כבר בחודש אוגוסט 2002 לצורך חלוקת כספי האגודה שנותרה ללא נכסים, לאחר שמכרה את רשת קלאבמארקט ואת נכסי הנדל"ן שלה לצורך חלוקת הכספים לחבריה.
בקופת האגודה מצויים כ-141 מיליון שקל, התמורה ממכירת הרשת לקבוצת בורוביץ-מוזס-רוזן, וכן כ-80 מיליון שקל שהתקבלו ממכירת המקרקעין של האגודה לאיש העסקים גבי אדרי.



בהחלטתו מה-11 באוגוסט מינה בית המשפט את עוה"ד אליעזר לויט, הרצל כספי, צבי הדסי ואביתר גושן לכונסי נכסים, לשם טיפול בהשלמת תהליך חלוקת כספי האגודה בין חבריה. לאגודה כ-24 אלף חברים ועוד כ-4,000 יורשי חברים, וההערכה היא כי כל חבר או יורש יקבלו כ-10,000 שקל.



בדיון שנערך בעניין נחיצות מינויים של כונסי הנכסים התנגדה האגודה למינויים של לויט וכספי לצורך חלוקת הכספים, וטענה כי החלוקה יכולה להיעשות על ידי האגודה עצמה. עוד ציינה האגודה כי עבודת החוקר בורוכוב, שמונה על ידי רשם האגודות, הסתיימה, וכי מה שמעכב את חלוקת הכספים היא עניין המינוי. במקביל, טענו כי לא ניתן לסמוך על האגודה ונציגיה לבצע את המלאכה. הכונסים הציעו כי ביהמ"ש ימנה את בורוכוב ככונס נוסף שיעבוד עמם על חלוקת הכספים.



השופט קיבל את הצעת הכונסים, והורה על צירופו של בורוכוב אליהם. הוא קבע עוד כי שכר טרחת הכונסים יידון בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully