וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מגידו מונה למנכ"ל סונול, יחליף את ניר גלילי

25.2.2024 / 11:21

לאחר 14 שנים: גלילי פורש מתפקידו כמנכ"ל סונול, ימונה לדירקטור בסונול וליו"ר חברות ה-ESG של הקבוצה. מגידו, ששימש כמשנה למנכ"ל ב-6 השנים האחרונות, יחליפו בתפקיד

אבי מגידו. יחצ,
אבי מגידו/יחצ

קבוצת סונול מודיעה היום (א'), על מינויו של אבי מגידו למנכ"ל החברה. זאת, לאחר שניר גלילי, מנכ"ל החברה ב-14 השנים האחרונות, ביקש לסיים את תפקידו. גלילי ימשיך לתרום לקבוצה גם לאחר סיום תפקידו כמנכ"ל, וימונה לדירקטור בחברה וליו"ר חברות ה-ESG של הקבוצה, הכוללות את: סונול EVI העוסקת בהטענת רכבים חשמליים, סונול סולאר הפועלת בתחום התקנת פאנלים סולאריים וסונול מימן, חלוצת תחנות המימן בישראל.

מאז כניסתו של גלילי לתפקיד, הפכה סונול לקבוצת אנרגיה עוצמתית המונה למעלה מ-240 תחנות דלק וכ-200 חנויות נוחות תחת המותג Sogood. בשנים האחרונות נכנסה הקבוצה למגוון תחומי פעילות חדשים בתחום האנרגיה, בהם: פתרונות טעינה לרכב חשמלי באמצעות חברת סונול EVI; תחום הגגות הסולאריים; שיווק גז למשקי בית, תעשיה ורכבים באמצעות חברת הבת סונול גז+; מתקנים לאגירת אנרגיה והקמת מפעל ליצור אוריאה - תמיסה המיועדת להפחתת זיהום אוויר ברכבים כבדים ממונעי דיזל, דוגמת משאיות ואוטובוסים.

קבוצת סונול הינה חלוצה בתחום הקמת ותפעול תחנות מימן בישראל, כאשר רק לאחרונה פתחה לפעילות את תחנת המימן הראשונה בארץ, בצומת יגור שבסמוך למפרץ חיפה, בשיתוף עם בזן וכלמוביל. הקבוצה הכריזה גם על הקמת חברה משותפת עם דוראל, אשר תקים בשנים הקרובות 3 תחנות לתדלוק מימן ירוק: ביטבתה, דימונה ובמרכז הארץ, כאשר בהמשך יורחב שיתוף הפעולה בהתאם להתפתחות משק כלי הרכב המימניים בישראל.

גלילי, אשר צבר ניסיון ומומחיות רבת שנים בתחום, בין היתר באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם שתי החברות המובילות בתחומן בעולם - Linde ו-H2Mobility - שיחד אחראיות להקמתן של מאות תחנות מימן ברחבי אירופה, ימשיך ללוות ולהוביל את סונול בתהליך החדרת טכנולוגיית המימן לישראל, מתוך הבנה שזוהי האנרגיה הנקייה, היעילה והבטוחה ביותר, שתאפשר לישראל להתנתק מהתלות במשאבי אנרגיה חיצוניים וליהנות מעצמאות אנרגטית.

"יש לנו את הכלים להצעיד את החברה קדימה"

למגידו (בן 49, נשוי + 3), שייכנס לתפקיד מנכ"ל קבוצת סונול במאי 2024, ניסיון של למעלה משני עשורים בענף האנרגיה והתשתיות. הוא הצטרף לסונול לפני 16 שנים, במהלכן שימש כסמנכ"ל לקוחות עסקיים וחבר הנהלה בכירה, ולפני כ-6 שנים מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל. מגידו היה אחראי, בין השאר, על פעילות השיווק ללקוחות עסקיים ומוסדיים ברחבי הארץ, על פעילות שיווק הדלקנים ללקוחות ציי הרכב ועל שיתוף הפעולה עם תחנות דלק פרטיות. בעברו כיהן כחבר דירקטוריון בחברות שונות ובהן: רכבת ישראל, "שב"ח"- חיפה, "גזטיב" מטעם סופרגז, ופי גלילות. בין השנים 2003-2007 שימש יועץ מקצועי לשרי התשתיות הלאומיות ולמנכ"ל המשרד.

למגידו תואר ראשון במשפטים (LL.B) ותואר ראשון במנהל עסקים (B.A) בהצטיינות, מהמרכז הבינתחומי הרצליה. התמחות בטכנולוגיות מידע ותואר שני במשפטים (LL.M) מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

לאחרונה הודיעה סונול על מינויו של זאב כהן למנכ"ל סונול נדל"ן המחזיקה ב-35 נכסי נדל"ן המצויים בשלבי פיתוח מתקדמים וכן למשנה למנכ"ל סונול. כהן ימלא תפקידים אלה במקביל להמשך כהונתו כסמנכ"ל הכספים, תפקיד אותו מילא ב-5 השנים האחרונות. החברה מחזיקה בנדל"ן בשווי של כמיליארד שקל וה-NOI הכולל מנכסיה המניבים עומד על למעלה מ-50 מיליון שקל. החברה נמצאת בשלבי תכנון להקמה של כ-180 אלף מ"ר נוספים של שטחי מסחר, משרדים ומגורים.

דודי ויסמן, בעל השליטה ויו"ר סונול: "אני מודה לניר גלילי על השנים בהן כיהן כמנכ"ל סונול, במהלכן שינתה החברה את פניה והוצבה בחוד החנית של החדשנות, הן בעולמות האנרגיה - המסורתית והמתחדשת, והן בתחומי הקמעונאות. אני מברך את אבי מגידו ואת זאב כהן, ומלא סיפוק מהעובדה שיש לנו נבחרת מנהלים מנוסה, המאפשרת לנו לקדם מנהלים מצוינים מתוך הבית. מהיכרות רבת שנים עמם, אני סמוך ובטוח כי יש להם את כל הכלים, הכישורים והיכולות להמשיך ולהצעיד את החברה קדימה ולפתח את פעילותה לכיוונים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully