וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו רוכשת את מפתחת הרשתות הביתיות לינקסיס בחצי מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

20.3.2003 / 17:49

העסקה משקפת מעבר אסטרטגי של סיסקו לתחום הצומח של רשתות ביתיות; לינקסיס שנוסדה ב-1988 מעסיקה 308 עובדים וצפויה לפעול כחטיבה בסיסקו



חברת סיסקו רוכשת את חברת לינקסיס מקליפורניה תמורת כ-500 מיליון דולר בעסקת מניות. סיסקו מדגישה את חשיבותה האסטרטגית של העסקה עקב פעילותה הענפה של לינקסיס בתחום הצומח של רשתות ביתיות.



לינקסיס שנוסדה בשנת 1988 מעסיקה 308 עובדים וצפויה לפעול עם השלמת הרכישה כחטיבה בסיסקו. לחברה יש קו מוצרים המקיף ביותר בתעשייה לתחום הרשתות הביתיות עם יותר מ-70 מוצרים הכוללים נתבים אלחוטיים ונקודות גישה לחלוקת פס רחב בין מחשבים ביתיים. מוצרי לינקסיס משמשים לחיבור כל שני מחשבים ומעלה לרשת ביתית. סיסקו שהיא המובילה העולמית בפיתוח ואספקת ציוד תשתית תקשורת רוכשת עם לינקסיס גם טכנולוגיה וגם נתח שוק משמעותי בתחום הרשתות הביתיות.



גרי דרוטין, מנכ"ל סיסקו ישראל, אומר שהרכישה תואמת לחזון סיסקו להביא את חדשנותה הטכנולוגית לבתי הצרכנים ולשימוש הביתי ההולך ומתעצם במהירות. השילוב בין חדשנות סיסקו בתחום הרשתות ומובילותה של לינקסיס בתחום הצרכני - תחום הרשתות הביתיות והמשרדים הקטנים (SOHO) - יתן לצרכן הסופי אפשרות ליהנות בעתיד הקרוב מיכולות חדשות בתחום התקשורת הביתית.



תחום הרשתות הביתיות קיבל בשנה האחרונה דחיפה משמעותית עקב החדירה האינטנסיווית של הפס הרחב למשקי הבית ולעסקים קטנים. שוק הרשתות הביתיות והעסקים הקטנים (משרדים ביתיים בד"כ) צפוי לגדול מהיקף של 3.7 מיליארד דולר בשנת 2002 ל-7.5 מיליארד דולר בשנת 2006, לפי נתוני חברת המחקר דל אורו.



אתמול הודיעה סיסקו כי תקצה 5 מיליארד דולר לרכישת מניות חוזרת מידי הציבור. עד ל-25 בינואר 2003 רכשה החברה 317 מיליון מניות מידי הציבור בשווי של 4.4 מיליארד דולר. אתמול עלו מניות החברה ב-0.1%.



סיסקו רשמה רווחים נאים ברבעון שהסתיים בינואר, בזכות ריסון הוצאות שקיזז השפעות האטה בהשקעה בטכנולוגיית מידע. אולם החברה אמרה עם פרסום הדו"ח כי מכירות הרבעון השלישי של שנת הכספים, המסתיים באפריל, ייפלו ב-2%-3% ביחס לרבעון הקודם, לנוכח סימני המלחמה הקרבה וצפיות נמוכה של לקוחותיה.



אנליסטים מצפים כי מכירות הרבעון המסתיים באפריל יגיעו ל-4.7 מיליארד דולר - בקצה הגבוה של טווח התחזיות החדש של סיסקו עצמה. תחזית הרווח הממוצעת היא 14 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully