וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל בכ-1% ביחס ליורו, לאחר שבוש אמר כי המערכה עלולה להיות ארוכה מהצפוי

יהודה שויצר

20.3.2003 / 23:14

היורו התחזק ל-1.0635 דולר, לעומת 1.0536 דולר אמש; ארה"ב שבה והפציצה הבוקר מטרות בבגדד, לאחר שלפנות בוקר נורו טילי שיוט על מטרות במרכז העיר



הדולר נסוג ביחס ליורו והין, לאחר שהנשיא בוש אמר כי המערכה בעיראק עלולה להיות ארוכה מהצפוי. הדולר נסוג ל-120.10 ין, ירידה של כ-0.3% לעומת שער של 120.44 ין שרשם אתמול. היורו התחזק ל-1.0635 דולר, לעומת 1.0536 דולר אמש.



ארה"ב שבה והפציצה הבוקר מטרות בבגדד, לאחר שלפנות בוקר נורו טילי שיוט על מטרות במרכז העיר. בעקבות התקיפה האמריקאית ירתה הבוקר עיראק כשישה טילים לעבר כוויית. הבוקר דווח כי שני טילים עיראקיים נחתו בגבול כוויית, והחיילים האמריקאים והבריטים נקראו לחבוש מסיכות אב"כ. בצהריים נורו כארבעה טילים לבסיסי צבא בכוויית, שניים מהם יורטו על ידי טילי פטריוט.



שר ההגנה הכווייתי אמר כי שני טילים עיראקיים פגעו בצפון המדינה, סמוך לגבול העיראקי. הטלוויזיה הכווייתית מסרה כי שני הטילים, בעלי טווח בינוני, שמשקלם שלושה טון, "נשאו ראשי נפץ קונבנציונליים". לא ברור מהיכן ירו העיראקים את הטילים, אולם אחת ההשערות היא שהטווח של הטילים שנורו גדול מ-150 ק"מ. לעיראקים מותר היה לייצר טילים שהטווח שלהם קטן מ-150 ק"מ, ובאחרונה הרסו פקחי האו"ם כ-40 טילי א-סומוד שהיו ברשות צבא עיראק, לאחר שהתגלה שהם חורגים מהטווח המותר בכמה קילומטרים.



שר ההסברה של עיראק, מוחמד סעיד א-סחאף, אמר במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים בבגדד, כי לעיראק אין טילי סקאד, וכי בהתקפות עד כה נפגעו רק מטרות אזרחיות או מטרות חסרות חשיבות. לדבריו, שתי חנויות פרטיות נפגעו בפרברי בגדד, מינהלת המכס ברוטבה שבמערב המדינה, ומבנים של רשות השידור העיראקית. א-סחאף, ציין כי בהפצצות נהרג עד כה אזרח אחד ומספר אזרחים נפצעו.



הירידה שנרשמת היום במחירי הנפט והזהב והעלייה בבורסות אסיה ואירופה, מעידים כי המשקיעים קידמו בחיוב את המתקפה האמריקאית בעיראק. ירידת הדולר אומנם נראית כמנוגדת לרוח זו, אולם המשקיעים מתבססים על תקדים מלחמת המפרץ, בה ירד הדולר בכ-4% במהלך המערכה הצבאית. בנוסף, חששות כי המתקפה תארך זמן רב יותר משמקווים המשקיעים, פוגעים אף הם בדולר.



המתקפה החלה אמש בהתקפת טילי שיוט על מטרה ספציפית בבגדאד, סמוך לשעה 4:30, כשעה וחצי לאחר פקיעת האולטימטום האמריקאי לסדאם חוסיין ולבניו. מאוחר יותר הפציצו מטוסים אמריקאים מטרות נוספות. בשעה 5:15 הכריז נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בנאום לאומה על פתיחת המערכה הצבאית בעיראק. מהפנטגון נמסר כי המתקפה העיקרית עדיין לא החלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully