וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראני: "האישור הסופי של הערבויות דורש חקיקה בקונגרס שעשויה להימשך בין שבועות לחודשים"

ליאור כגן

20.3.2003 / 18:08

מנכ"ל האוצר ל-TheMarker: "אנו לא צופים בעיות באישור הערבויות בהיקף של 9 מיליארד דולר והמענק בגובה מיליארד דולר"; "הכספים מיועדים למחזור חובות ולהשקעה בתשתיות" *ממשלת ארה"ב תעמיד לישראל ערבויות ומענק ביטחוני



נושא הערבויות סוכם עם הממשל האמריקאי, אך נדרש אישור סופי בקונגרס שעשוי להתקבל בטווח של שבועות עד חודשים", כך אומר ל-TheMarker אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר. לדברי מראני, אישור הערבויות של ישראל ייעשה כחבילה אחת עם תקציב הצבא האמריקאי ועם ערבויות לירדן ואולי גם לטורקיה (שעדיין לא הוחלט אם תקבל ערבויות).



מראני מציין כי הוחלט על ערבויות בסך של 9 מיליארד דולר ומענק של מיליארד דולר. הערבויות יפרשו על פני שלוש שנים (3 מיליארד דולר לשנה). לדבריו, הערבויות מיועדות למחזור חובות של הממשלה ולהשקעה בתשתיות. עדיין לא נקבע לאיזה פרויקטים של תשתיות הן ישמשו. מראני מציין כי הערבויות יפחיתו את עלות הגיוס של הממשלה.



הערבויות שתקבל ישראל יותנו, כמו בפעם הקודמת, באי השקעה בהתנחלויות. מראני מציין כי הסיוע האזרחי בהיקף של 600 מיליון דולר, שעוכב משנה שעברה, התקבל לפני חודש.



לגבי התוכנית הכלכלית, אומר מראני כי קשה לחזות היום, בתנאי אי הוודאות הרבים ובעיקר על רקע המלחמה בעיראק, אילו התפתחויות יהיו בנוגע להכנסות המדינה ממסים, אך השאיפה היא שהממשלה תעמוד ביעד גירעון של 3%-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully