וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מעלימי המס ב-2022: נאשם פרשת הצוללות ודיקנית הפקולטה לחינוך

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 17:06

הרשימה שפרסמה רשות המסים כוללת בין היתר קבלנים, שיפוצניקים, סוחרים, סוחר נשק ומשווקים; 11% מעונשי הכופר בשנת 2022 הוטלו בגין העלמת הכנסות משכר דירה

רשות המסים סיכלה ניסיון הברחה של 20 ק"ג זהב שהוסתרו ברכב במעבר אלנבי/רשות המסים

רשות המסים מפרסמת היום את קובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2022 המכיל 87 החלטות, מתוכן 41 החלטות בתיקי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ו-46 החלטות בתיקי מכס ומע"מ. לפי חוקי המס, אחת הדרכים לסיים תיקי חקירה בחשד לעבירות מס הוא הליך הכופר כחלופה להליך הפלילי.

לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה. נציין כי סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לדרישת תשלום המס, המשולם במסגרת ההליך אזרחי.

הכופר הגבוה ביותר בקובץ זה, בסך של 337 אלף שקל, הוטל על רחל ועקנין, תושבת ירושלים. הכופר הוטל בגין השמטת הכנסות משכר דירה בין השנים 2010-2018, וזאת על מנת להתחמק מתשלום מס בסך 2.2 מיליון שקל.

כופר בסך של 300 אלף שקל הוטל על סעיד בוקאעי, חלפן כספים ובעל עסק לתכשיטים מאזור הצפון. הכופר הוטל בגין השמטת הכנסות בשנים 2016-2018 בסכום של כ-1 מיליון שקל.

אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה
בר יוסף. לא דיווח על הכנסות משכר דירה בהיקף הקרוב למיליון שקל/מערכת וואלה, מאצ'י הוף

11% מהחלטות הכופר בשנת 2022 נוגעות להשמטת הכנסות משכר דירה, לעומת 7% בשנת 2021.

כך למשל כופר בסך של 145 אלף שקל הוטל על אבריאל בר יוסף, סגן ראש המל"ל לשעבר והנאשם בקבלת שוחד בפרשת הצוללות. הכופר הוטל בגין אי דיווח על הכנסות משכר דירה בין השנים 2008-2016 בסכום של כ-970 אלף שקל.

בין הקבלנים, השיפוצניקים, הסוחרים והמשווקים, בולט שמה של הפרופסור רוזה לייקין, דיקנית הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה, לא פחות. "זה לא היה שום דבר", אומרת לוואלה! בהתייחסות פרופ' רוזה לייקין, המביעה פליאה על הפרסום.

"זו היתה איזושהי טעות בדיווח. אני טעיתי. היה חוסר הבנה. בוודאי שאני לא שמחה שזה קרה. וזה לא יקרה. בוודאי שאני מצטערת. הפרשה מאחורינו. הרגשתי מאד רע עם הסיפור הזה. לא עשיתי שום דבר בכוונה ולא הסתרתי שום דבר בכוונה. טעות לגמרי. שילמתי את הכול. את החוב ואת הכופר אבל אני לא זוכרת כמה שילמתי, לא עמדתי וספרתי. שילמתי כמה שאמרו לי. אם לא הייתי משלמת הייתי במשפט", אמרה לייקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully