וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משני מיליארד שקל: שיא בגביית תמלוגי גז טבעי ב-2023

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 16:09

משרד האנרגיה והתשתיות גבה בשנה החולפת כ-2.19 מיליארד שקל מתמלוגי הגז הטבעי - עלייה של כחצי מיליארד שקל בהשוואה ל-2022. ב-2023 גדלה ב-25% כמות יצוא הגז הטבעי למצרים וירדן

בווידאו: ישראל פותחת בהליך תחרות חדש לחיפוש גז טבעי במים/צילום: לע"מ

שיא חדש בתמלוגי גז טבעי ומחצבים: משרד האנרגיה והתשתיות מדווח כי גבה ב-2023 סכום שיא של 2.19 מיליארד שקל בגין תמלוגי גז טבעי. מדובר בעלייה של כחצי מיליארד שקל בהשוואה לנתוני 2022. הכנסות המדינה המצטברות עד כה מגז טבעי חצו את ה-25 מיליארד שקל.

אגף תמלוגים, חשבונאות וכלכלה במינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם היום את דו"ח ההכנסות השנתי, ממנו עולה כי בשנת 2023 נרשמו הכנסות שיא של כ-2.19 מיליארד שקל, מתמלוגי הגז טבעי, מחצבים ואגרות. מדובר בעלייה של 28.8%, כחצי מיליארד שקל, לעומת ההכנסות בשנת 2022, שהסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל.

עד כה, הכנסות המדינה המצטברות מגז טבעי מסתכמות בלמעלה מ-25 מיליארד שקל, מאז תחילת הפקת הגז הטבעי בישראל. מתוכן, 12.8 מיליארד שקל מתמלוגים שנגבו על ידי המשרד, והיתרה מהיטל רווחי משאבי טבע ומס חברות הנגבים על ידי רשות המיסים.

מאגר לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
מאגר לוויתן. הכנסות המדינה המצטברות מגז טבעי מסתכמות בלמעלה מ-25 מיליארד שקל עד כה/אתר רשמי, אלבטרוס

בשנת 2023 חל גידול של כ-25% בכמות ייצוא הגז הטבעי למצרים וירדן, אשר איפשר, בין היתר, את אספקת החשמל הבסיסית למדינות, ובנוסף אפשר גם את הייצוא לאירופה בחלק מהזמן במסגרת מאמצי הסיוע לביקושי הגז הטבעי באירופה.

עוד נרשמה בשנה החולפת עלייה של כ-13.9% בכמות הפקת הגז הטבעי הכוללת לעומת 2022. מניתוח הנתונים עולה כי סך הפקת הגז הטבעי למשק המקומי של שני המאגרים הגדולים בישראל, "תמר" ו"לוויתן", ירדה, וזאת בשל כניסתו של מאגר "כריש" כמפיק נוסף ויצירת סביבה תחרותית יותר במשק הגז הטבעי בישראל.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "הזינוק בגביית התמלוגים ליותר מ-2 מיליארד שקל בשנה הוא בשורה לכלכלה הישראלית ויתגלגל ישירות לאזרחי ישראל. הגידול הדרמטי בייצוא הגז הטבעי למצרים וירדן, מוכיח עד כמה משק הגז הטבעי הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל ומסייע להגברת היציבות האזורית. בימים אלה, הוקמה ועדת הייצוא שבוחנת את המשך הגדלת ייצוא הגז הטבעי, בין היתר למצרים ומשם למדינות אירופה, או באמצעות הקמת מתקני הנזלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully