וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: החשש ממערכה מלחמתית ארוכת טווח הוביל לירידות - פאריס איבדה 1.5%

יהודה שויצר

20.3.2003 / 19:34

אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ירדה ב-9%; מינכן רה ירדה ב-6.5% לאחר שאליאנץ הודיעה גם שבכוונתה להפחית את החזקותיה בחברה



חשש מפני מערכה מלחמתית ארוכת טווח בעיראק הובילה לסגירה שלילית בבורסות אירופה. את המגמה השלילית הובילו מניות הנפט, שנחלשו לאחר שנשיא ארה"ב הזהיר את בני עמו הלילה שהמערכה בעיראק עלולה להימשך זמן רב ולגבות מחיר קשה. ה-CAC בפאריס נסוג ב-1.5%; פרנקפורט נופלת בשיעור דומה ובלונדון נסגר מדד ה-FTSE ללא שינוי.



נתוני מקרו: מדד בטחון הצרכנים באיטליה ירד חודש שלישי מתוך ארבעה, וזאת בשל החשש שמלחמה בעיראק תפגע בשוק העבודה במשק הרביעי בגודלו במערב אירופה. המדד ירד בחודש מארס ל-106.8, מ-107.7 בפברואר. בינואר נפל המדד לשפל שש שנתי של 106.2.



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ירדה ב-9%. החברה הגרמנית הודיעה שבכוונתה לגייס 5 מיליארד יורו בשוק ההון, בין היתר באמצעות הנפקת זכויות בהיקף של 3.5-4 מיליארד יורו. החברה דיווחה על הפסד של 1.2 מיליארד יורו ל-2002, שהיה טוב במקצת מהתחזיות המוקדמות.



אליאנץ הודיעה גם שבכוונתה להפחית את החזקותיה במינכן רה - מבטחת המשנה הגדולה באירופה, ל-15% מ-20%. מינכן ירדה ב-6.5%, לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח כפופות כדי לשפר את בסיס ההון שלה.



לופטהנזה, שהודיעה היום על ביטול טיסותיה לישראל, דיווחה על עלייה חדה ברווח השנתי. חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה רשמה רווח נקי של 718 מיליון יורו, בהשוואה ל-28 מיליון בתקופה המקבילה - אך החמיצה את תחזיות האנליסטים. החברה הזהירה כי שנת הכספים הנוכחית תהיה קשה מקודמתה, אך מנייתה עלתה ב-0.6%; בריטיש איירווייס ירדה ב-1.9%.



מניות הנפט נסגר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים על רקע הנפילה החדה במחיר הנפט בימים האחרונים, שעתידה לפגוע ברווחיהן. החוזים למאי על חבית נפט מסוג ברנט ירדו בכ-2%, ונסחרו במחיר של 26.47 דולר. BP עלתה ב-0.7%; של ירדה ב-0.3% ; בפאריס השילה טוטאל פינה 2%.



מוטורולה האמריקאית חזתה שלשום שיפור מסוים בשוק ציוד הרשתות החבול בשנת 2004, לאחר התכווצות של 6%-12% בשנת הכספים הנוכחית. החברה צופה שיפור של 4%-5% בשנה הבאה. אריקסון, שכ-80% מהכנסותיה נובעות משוק זה, עלתה ב-0.8%; מתחרתה אלקטל הצרפתית הוסיפה 0.7%; מרקוני, שהגיעה שלשום להסדר עם נושיה בדבר מסירת החברה לבעלותם, הוסיפה 1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully