וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר איל חולתא מצטרף לחברת ההיתוך הגרעיני הישראלית nT-Tao

27.2.2024 / 12:25

חולתא, זוכה פרס ביטחון ישראל ובעל מומחיות מיוחדת במדע וטכנולוגיה, צפוי לסייע ל-nT-Tao במאמציה לפתח פתרון אנרגטי מסחרי בטווח זמן שיאפשר השפעה משמעותית במאבק נגד ההתחממות הגלובלית

ד"ר איל חולתא. יחצ,
ד"ר איל חולתא/יחצ

nT-Tao, חברת הסטארטאפ הישראלית המפתחת פתרון לייצור אנרגיה באמצעות היתוך הגרעיני, הכריזה היום על הצטרפותו של ד"ר איל חולתא לועדה המייעצת של החברה. ד"ר חולתא כיהן תחת ממשלת בנט-לפיד כראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי. בתקופת כהונתו הוביל חולתא תהליכים אסטרטגיים כגון ריכוז הפעילות כנגד איראן, ההסכם הימי מול ממשלת לבנון והובלת פורום החשיבה האסטרטגי יחד עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ייק סאליבן.

חולתא כיהן במשך כמעט שני עשורים בתפקידים בכירים בקהיליית המודיעין הישראלית. הוא מומחה בעל עשרות שנות ניסיון בביטחון לאומי בדגש מיוחד על טכנולוגיה ואסטרטגיה. הוא בוגר תלפיות ,מחזיק בתארים מתקדמים הכוללים תואר ראשון בפיזיקה מהאונ' העברית, תואר שני במדיניות ציבורית מהרווארד ודוקטורט בפיסיקה מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף לעשייה הביטחונית, חולתא עוסק גם בתחום היזמות וההייטק וכיהן כמנהל המוצר הראשי (CPO) של חברת הפינטק פגאייה. חולתא הוא גם שותף מחקר בכיר בקרן להגנה על דמוקרטיות (Foundation For Defence of Democracies) בוושינגטון.

ההיתוך הגרעיני נחשב בקרב ממשלות, חברות וארגונים גלובליים רבים כפתרון האולטימטיבי לטיפול במשבר האקלים עקב היותו מקור אנרגיה נקי ויציב אשר יכול לספק ביטחון אנרגטי, להפסיק את הזיהום הנגרם מהפקת אנרגיה ולהבטיח עתיד אנרגטי בר קיימא לאנושות כולה. מקורות האנרגיה המתחדשת הקיימים כיום מהווים פתרון ביניים חלקי בלבד עקב יעילותן המוגבלת וכמות האנרגיה הנמוכה שאינה יכולה להוות תחליף מספק לדלקים הפוסיליים.
nT-Tao היא שחקנית מרכזית במאמץ הגלובלי לפיתוח אנרגיית היתוך וכבר הגיעה לפריצות דרך משמעותיות בתחום דחיסת וחימום הפלזמה הנדרשים ליצירת היתוך גרעיני. הפתרון שהחברה מקדמת שואף להיות קומפקטי ונגיש למגוון רחב של שימושים ואוכלוסיות. לצורך כך החברה פיתחה מייצב פלזמה ייחודי המאפשר עבודה עם פלזמה בצפיפות גבוהה מפתרונות קיימים ובשילוב עם שיטת חימום מהירה ביותר. שני אלה מאפשרים תגובת היתוך גרעיני יעילה ביותר מבחינת כמות האנרגיה המופקת ביחס לכמות האנרגיה המושקעת בתהליך.

"אנו מברכים על הצטרפותו של ד"ר איל חולתא לוועדה המייעצת של החברה", אמר תא"ל (מיל') עודד גור לביא, מייסד שותף ומנכ"ל nT-Tao. "ביטחון אנרגטי וביטחון לאומי שזורים זה בזה וההצלחה בתחום ההיתוך הגרעיני תשפיע לא רק על האקלים אלא גם על הביטחון והשגשוג העולמי בדורות הבאים. איל מביא עימו עשרות שנות ניסיון בתכנון, יצירת שיתופי פעולה ופיתוח פרוייקטים טכנולוגיים אסטרטגיים. הוא יהיה תוספת כוח משמעותית בחשיבה ותכנון בתחום הרגולציה והמדיניות וברתימתם של שותפים נוספים בדרך לפתרון פיוז'ן ישים ומסחרי".

"אני גאה להצטרף לועדה המייעצת של nT-Tao", אומר ד"ר איל חולתא. " ישראל ידעה לאורך השנים לפתח טכנולוגיות פורצות דרך שהביאו לשינוי בנושאים אסטרטגיים כגון מים, רפואה וחקלאות וגם בתחום הקריטי של ביטחון אנרגטי וקיימות חשוב שנהיה גורם מוביל. הפתרון שמקדמת nT-Tao הוא ייחודי ומעורר תקווה לפריצת דרך משמעותית בתחום ייצור אנרגיה באמצעות היתוך גרעיני. אני גאה להצטרף לצוות של מומחים בעלי שם בתחומם ומצפה לפתח עוד שיתופי פעולה חוצי גבולות לטובת האנושות כולה".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully