וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בעוטף: בצפון מעוניינים לשכן תושבים בקראווילות

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 9:24

במועצה האזורית מבואות חרמון מעוניינים לשכן מושבים צמודי גדר שפונו ונפגעו מירי החיזבאללה, בהם מרגליות וכפר יובל, ביישובים שיארחו אותם כקהילה במגורים זמניים - בין היתר אמנון, כרכום וכחל

הרמטכ"ל בגבול הצפון/דובר צה"ל

בחודשיים האחרונים החלו חלק מקיבוצי העוטף המפונים, לעבור מהמלונות למגורים זמניים. קיבוץ רעים נקלט בבניני קומות בדרום ת"א, ניר עוז עבר למתחם בקריית גת, בארי מתארח בחצרים, וסופה התמקם באופקים.

בקהילות האלה הבינו, שאם לא יזדרזו למצוא פתרון מתקבל על הדעת שיאפשר שגרת חיים סבירה, שיחליף את סיר הלחץ בגודל 40 מטרים במלון, החברים יאבדו את הסבלנות וינסו למצוא פתרונות עצמאיים, במחיר של התפרקות כלשהי של הקהילה הקיימת.

בצפון המצב שונה בתכלית. אחרי כמעט חמישה חודשים, רוב מפוני הקיבוצים והמושבים עדיין נמצאים בבתי המלון, והקהילות פזורות בכמה מלונות שונים.

הראשון שעשה מעשה היה גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שיחד עם תושבי מנרה ובשיתוף אחים לנשק החלו בימים האחרונים לשפץ את מתחם האירוח בקיבוץ גדות, שישמש אותם כקיבוץ בתוך קיבוץ, עד שישובו לבתיהם כשאין תאריך יעד לחזרה באופק, וכרגע לפחות מדובר על עד סוף שנת הלימודים הנוכחית.

יוזמה חדשה שמניע בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית "מבואות החרמון", מבקשת לשכן מושבים צמודי גדר שפונו ונפגעו מירי החיזבאללה, בהם מרגליות וכפר יובל, ביישובים שיארחו אותם כקהילה במגורים זמניים, עד יעבור זעם.

פגיעת נ"ט של חזבאללה, כפר יובל. 14 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה בכפר יובל בחודש שעבר, שבה נהרגו אם ובנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוואלה! כסף נודע כי בן מובחר פנה למנהל התכנון וביקש לאשר הצבת קראווילות על מגרשים באמנון, כרכום וכחל, שנמצאים גם הם בתחומי המועצה ולא פונו. עד כה התקיימו שתי פגישות בעניין, כשבאחת מהן השתתף גם נציג משרד השיכון. הבקשה למתן תשתיות ציבוריות נבחנת על ידי המדינה ותשובה אמורה להינתן בהקדם.

מכיוון שהתוכנית נמצאת בשלביה הראשונים, מקורות המימון למימושה נבחנים על ידי משרד השיכון וייתכן שחלקם, אם לא כולם, יהיו מהתקציב הייעודי בסך 3.5 מיליארד שקלים, שהובטח על ידי רוה"מ לחיזוק ושיקום הצפון, שהיה אמור להיות מנוהל, בתחילה, על ידי מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, ועבר לסמכותו של מנכ"ל רוה"מ, יוסי שלי.

"המטרה היא לחבר את קהילת מבואות החרמון המפונה, לקהילה הקיימת בישובי דרום המועצה שלא פונו", אומר בן מובחר, "ולעשות חיבור לבית הספר 'רמת כורזים' שלנו. אנחנו רוצים לתת לתושבים לקיים חיים דומים לאלה שהיו להם קודם לפינוי - מטבח, חדר שינה להורים, חדר שינה לילדים, חצר וגינה, ויכולת לחזור לסוג של שגרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון בכניסה למועצה אזורית מבואות חרמון. אלי אשכנזי
בני בן מובחר. "רוצים לתת לתושבים לקיים חיים דומים לאלה שהיו להם קודם לפינוי"/אלי אשכנזי

בסוף דצמבר פרסמנו בוואלה ששרת ההתיישבות, אורית סטרוק, פנתה בבקשה לאוצר לאשר 15 מיליון שקלים לחיזוק הקהילות בצפון, מה שאמור היה לשמש לקידום פתרונות לאיחודן מחדש. אלא שבאוצר סרבו לאשר את התקציב, משום שסטרוק התכוונה להעביר חלק ממנו לאיו"ש. אחרי דין ודברים עם היועץ המשפטי של האוצר ושינוי הקריטריונים, התקציב הוקצה, אבל לא הגיע ליישובי הצפון ולא לקהילות המשוועות לפתרון מאחד.

יש לקוות, שלמרות גרירת הרגליים עד כה, והעובדה שוועדת המנכ"לים בראשותו של יוסי שלי, אמורה להתחיל מחדש את ניסוח הטיוטה של התכנית לחיזוק הצפון, מה שיעכב את העברת מאות המיליונים הראשונים לטובת הכנת התשתיות ושיקום המבנים שנפגעו, המדינה תשכיל לקדם במהירות פתרונות דיור זמניים עבורם ולתקצב אותם, כדי לעודד את התושבים לחזור הביתה ולא לגרום להם לעזוב את הצפון לתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully