וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראלי נמשך: ביטקוין חוצה את ה-60 אלף דולר

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 17:08

ביטקוין משלים עלייה של 18% בשבוע ומגיע לרף זה לראשונה מאז נובמבר 2021

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

שער הביטקוין (BTC) חצה היום בפראות את רף ה-60 אלף דולר למטבע במהלך שעות המסחר המוקדמות בארה"ב. הפעם האחרונה שנסחר במחיר דומה, הייתה רק בנובמבר 2021.

מסתמן כי העלייה נובעת מזרימה אדירה ובלתי פוסקת של השקעות לקרנות הסל האמריקאיות, שרכישתן גוררת רכישת מטבעות נוספים כנגד התעודות. קרנות הסל עוקבות הביטקוין האמריקאיות, צברו יותר מ-12,000 מטבעות אתמול, לאחר הוספת כ-10,000 שלשום.

מהשפל שקבע ביטקוין בחודש נובמבר 2022 ועד הלום, מחירו נסק ביותר מ-290%. בשבוע האחרון בלבד, השלים ביטקוין עליה של יותר מ-18%, ורק היום, כ-6%.

משקיעים רבים מצפים כי ביטקוין עשוי להגיע ואף לעבור את שיא כל הזמנים שלו, העומד על 69,045 דולר למטבע, שיא שנקבע ב-10 בנובמבר 2021.

מטבעות דיגטליים. ShutterStock
ביטקוין. עלה ב-290% מאז נובמבר 2022/ShutterStock

ביצועי המחיר של הביטקוין מיוחסים במידה רבה לציפייה של השוק לקראת אירוע ה-Halving ("החצייה") הקרוב, המתרחש כל 4 שנים, ומבחינה היסטורית הוביל לעלייה משמעותית במחיר.

בנוסף, ישנם אנליסטים נוספים, בניהם Rekt Capital, הטוענים כי השוק עוד אינו מתמחר את החצייה הקרבה, וזאת בהתבסס על נתונים היסטוריים לפיהם התנודות הגדולות של הביטקוין התרחשו רק לאחר אירועי החצייה, ולא לפניהן.

המומנטום החיובי במחיר הביטקוין מגיע יומיים לאחר שקרנות הסל שברו שיא של כל הזמנים הנפח עסקאות, שעמד על 2.4 מיליארד דולר ב-26 בפברואר, על פי אריק בלצ'ונאס, אנליסט בכיר בבלומברג.

מניות הקשורות לביטקוין, בין אם חברות כריית ביטקוין, כמו מרתון דיגיטל הולדינגס (MARA) או ריוט פלטפורמס (RIOT), נוסקות עשרות אחוזים בימים האחרונים.

גם חברת הבינה העסקית מיקרוסטרטג'י (MSTR), מוסיפה לעלות ונכון לכתיבת מילים אלו, נסחרת במחיר של 931 דולר למניה.

יחד עם ביטקוין, שווי שוק הקריפטו הכולל, חצה את רף ה-2.1 טריליון דולר, כ-900 מיליארד דולר פחות מהשיא שקבע בשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully