וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמאות "בעשרות מיליונים"? בצפון מאיימים להוציא 5,000 מפונים

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 9:05

במשרד התיירות עצרו תשלומים לבעלי דירות אירוח שלפי הטענה "דיווחו דיווחים כוזבים וקיבלו תעריף גבוה בהרבה מזכאותם בפועל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים"; קבוצת בעלי דירות מתנערת מההאשמות ומאיימת לפנות לאלתר 5,000 תושבים

נפילת רקטה בקריית שמונה/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קבוצת בעלי דירות אירוח ובתי מלון מאיימת להוציא הודעת פינוי לכ-5,000 תושבי הצפון אשר מפוזרים כיום בין דירות אירוח שונות במימון המדינה. במשרד התיירות טוענים כי בשל דיווחים כוזבים שהביאו לתשלום עודף של מיליוני שקלים הוקפא תשלום לחברות אירוח שונות שכעת נבדקת זכאותן.

בעלי דירות האירוח, שהתאחדו כקבוצה, מאיימים להוציא מכתב פינוי לכ-5,000 תושבים מהצפון אשר נמצאים כעת בדירות וחדרים שונים.

לשון המכתב שעתיד להישלח, אם המדינה תעמוד בסירובה לשלם להם: "בלב כבד ובכאב גדול אנו נאלצים לכתוב לכם מכתב זה. ניאלץ בלית ברירה לבקש מכ-5,000 אזרחים מפונים ובתוכם אתם, לעזוב את מתקני האירוח שלנו - לאלתר.

"החלטה זו באה כתוצאה מצעד חד צדדי ומפתיע של משרד התיירות אשר מעכב תשלומים, גורר רגליים ומתנהל בצורה לא אחראית, לקבוצה גדולה של מארחים.

"עשינו כל שבידינו לא להגיע למצב הזה אבל בנסיבות אלה נותרנו בלי יכולת כלכלית לעמוד בהתחייבויות שלנו מול ספקים, עובדים, חברי צוות וגורמים רבים. לקחנו הלוואות, ביקשנו עזרה מכל מי שאפשר אך אין ביכולתנו להמשיך.

"אנחנו יודעים שגם אתם עדיין לא קיבלתם תשובה לגבי השהות שלכם בבתי מלון או דירות, זו שערוריה לחכות לדקה ה-90 בכל הנוגע להחלטות שנוגעות למאות אלפי אנשים במדינה, הן מבחינת לינה, בתי ספר ודיור. אנו עדיין מקווים מאד כי הפקידים הרלוונטיים במשרדי הממשלה יתעשתו ברגע האחרון, יתקנו עוולה זו ויימצא פתרון מוסכם שיאפשר לנו להמשיך לארח אתכם.

"חשוב לציין שעד רגע זה פנינו למשרד התיירות כדי לקבל תשובות ולא קיבלנו, מקווים לעדכנכם בדקה ה90 שהכל מבוטל, אך לצערנו הרב, מניסיון העבר, ההתנהלות הראתה מציאות עגומה ואחרת".

בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
בני נוער מפונים. משרד התיירות מאשים בדיווחים כוזבים, המארחים מאיימים בפינוי מיידי/אתר רשמי, משרד הרווחה

במשרד התיירות טוענים כי מדובר בדיווחים כוזבים שנעצרו, וכי יימצא פתרון לכל אדם שיפונה מאותם חדרים. מהמשרד נמסר כי "לאחרונה ערך משרד התיירות בקרה על דיווחי החברות לגבי סוג מתקן האירוח שהוצהר עליו וממנו נגזר תעריף התשלום. בחלק מהמקרים עלה חשד כבד, כי חברות דיווחו דיווחים כוזבים וקיבלו תעריף גבוה בהרבה מזכאותן בפועל. מדובר בפערים שמגיעים לעשרות מיליוני ש"ח מכספי ציבור.

"המשרד הקפיא את התשלום לחברות אלה ובמקביל האריך את ההתקשרות עמן בחודש נוסף (עד לסוף מרץ) כאשר התשלום יבוצע בתעריף בהתאם לממצאים בסיום הבירור.

"יצוין כי אין מחסור בחדרים או בדירות אירוח ולכל מפונה יימצא פיתרון. ככל שהתקבלו הודעות פינוי, אנו קוראים למפונים ליצור קשר עם חמ"ל המשרד ולקבל חלופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
שטרן. "לתת לתושבים שלנו ודאות ולא להיות כלי במלחמה בין משרד התיירות לבעלי הדירות"/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן אמר כי "אני לא מחפש צדק, אני מחפש להפחית לחצים מהתושבים שלנו ושלא יהפכו את התושבים המפונים שלנו לבני ערובה. בזמנים האלה צריך להיות חכם ולא צודק. גם ככה אנחנו במצב לא פשוט ואני דורש לא להכביד עוד יותר על התושבים שלנו. אנחנו בעיצומה של מלחמה ומציע שאת כל החישובים שיעשו אחרי המלחמה ולא במהלכה. עכשיו הזמן להעניק לתושבים שלנו ודאות ולא להיות כלי במלחמה נוספת בין משרד התיירות לבעלי הדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully