וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 370% ברווח: אל על ניצלה את המלחמה והמחירים קפצו

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 12:42

עם פרוץ המלחמה החברות הזרות הפסיקו לטוס לישראל ואל על נהנתה מבלעדיות והקפיצה את המחירים ברבעון האחרון; התמשכות המלחמה מביאה את החברה להעריך כי גם תוצאות הרבעון הראשון של 2024 יהיו חזקות

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

למרות סערת הסירוב להוסיף טיסות בשבת בתחילת המלחמה ועצירת התיירות, מלחמת חרבות ברזל סדרה לאל על עלייה בהכנסות וברווחים, בעיקר ברבעון האחרון של 2023, שהיו שיא בהכנסות וברווחים.

החברה שנמצאת בשליטת איש העסקים קני רוננברג, אבל עדיין נושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, רשמה בתקופת המלחמה הכנסות של 678 מיליון דולר לעומת 561 מיליון דולר (גידול של 21%) ורווח של 40 מיליון דולר ברבעון המלחמה לעומת 8 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, (זינוק של 370%).

אל על נהנתה ברוב התקופה מבלעדיות ברוב הקווים שלה, בעיקר הארוכים והרווחים, לצפון אמריקה ולמזרח, אחרי שהחברות הזרות הפסיקו לטוס לישראל בגלל המלחמה. גם כעת, כשהן מתחילות לשוב, תדירות הטיסות שלהם נמוכה בהרבה. יונייטד אירליינס למשל מתחילה עם טיסה יומית לניו יורק בזמן שאל על מפעילה 6 טיסות, שמלאות כמעט לגמרי.

החברה גם הקפיאה מטעמי חוסר ביקוש וביטחון את הטיסות לאיסטנבול, לשארם ולמרוקו, והוסיפה טיסות רווחיות יותר לארה"ב, פרנקפורט, לונדון ופריז. לכן מעריכים באל על שגם הרבעון הראשון של 2024 יציג תוצאות טובות, עם עלייה במספר הטיסות, בתפוסה ובהכנסות לנוסע.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
מטוס אל על. החברה נהנתה רוב התקופה מבלעדיות ברוב הקווים שלה, בעיקר הארוכים והרווחים, לצפון אמריקה ולמזרח/עיבוד תמונה, רויטרס

לזינוק ברווח סייעה גם עלייה גדולה בפעילות הטסת המטענים, גם כאן בגלל הפסקת טיסות החברות הזרות, ל-76 מיליון דולר ברבעון האחרון, כמעט פי 2 מאשר ברבעון האחרון של 2022. אל על הקדימה הכנסה לשירות של מטוס בואינג 737 מטען שרכשה, אבל רוב המטענים הובלו בבטן טיסות הנוסעים. גם ירידה במחירי הדלק סייעה לאל על לחסוך 17 מיליון דולר.

בסך הכל רשמה אל על הכנסות של 2.5 מיליארד דולר ב-2023, גידול של 26%, ורווח נקי של 125 מיליון דולר לעומת הפסד של 14 מיליון דולר ב-2022. למרות שאל על הציגה תוצאת טובות גם בשלושת הרבעונים שלפני המלחמה, הרבעון האחרון היה הטוב ביותר שלה.

בתגובה לביקורת על מחירי הכרטיסים הגבוהים, מציגים באל על נתונים המעידים על עלייה גדולה ברכישת כרטיסים של הרגע האחרון, היקרים יותר, לעומת כרטיסים הנרכשים זמן רב ראש וזולים יותר. "מחירון הכרטיסים לא השתנה, המחיר מושפע מכמה מקומות נותרו בכל מחלקה וזה תלוי מתי מזמינים. מי שרוכש חצי שנה מראש מקבל מחיר נמוך יותר. מי שרוכש ברגע האחרון כי בוטלה טיסה שלו בחברה זרה ואנחנו החברה היחידה שטיסה, חווה מחיר יקר יותר", אמר דינה גננסייה בן טל, מנכ"לית אל על.

על רקע התחזית לעלייה בביקושים ערכת החברה להגדלת צי המטוסים שלה. במאי היא תקבל 787 חדש נוסף שרכשה, המטוס ה-17 מהדגם אצלה ועד 2025 עוד שניים בליסינג. עד סוף השנה הבאה היא תסיים חידוש של 3 מטוסי 777 ששניים מהם כבר טסים. עד 2030 מתכננת אל על לרכוש עוד 3 מטוסי 787 ולהשיק תכנית להחלפת צי מטוסי ה-737 שלה, תוך הגדלתו ל-24 ל-30-31 מטוסים. צי המטוסים הכולל שלה אמור לגדול מ-46 כיום לכמעט 60 ב-2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully