וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר מחיה? שר החקלאות דורש לא להכליל בשר, חלב וביצים ברפורמת היבוא

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 17:04

ועדת השרים ליוקר המחיה התכנסה היום לראשונה מספטמבר, כשעל הפרק רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" של שר הכלכלה ניר ברקת; אלא ששר החקלאות דיכטר דורש להחריג ממנה בשר, חלב, ביצים ודגים

מאות מוחים מול ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר/באדיבות בר חפץ

היום (ה') התכנסה לראשונה מאז המלחמה ועדת השרים לנושא יוקר המחיה. זוהי הפעם הראשונה שהוועדה מתכנסת מאז ספטמבר, אחרי שגם הפגישה הנוכחית נדחתה ארבע פעמים.

בפגישה דנו השרים ברפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת - "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". משמעות הרפורמה היא אימוץ תו התקן האירופי לגבי מוצרים מיובאים, לרבות בתחום המזון והתמרוקים, כלומר פתיחת השוק לתחרות רחבה תוך הסתמכות על התקן האירופי וללא צורך לאשר בנפרד כל מוצר חדש שיבואן מעוניין למכור בארץ, אם הוא כבר מאושר למכירה באירופה.

בוועדת השרים הציגו שרי הכלכלה, האוצר והבריאות את עיקרי תזכיר החוק יבוא חופשי במתווה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". רה"מ נתניהו הנחה להפיץ תוך שבוע את תזכיר החוק להערות הציבור ולהניח את החוק על שולחן הכנסת עוד במושב הנוכחי.

נתניהו אמר כי כבר בשבוע הבא יובא תזכיר חוק לכנסת. לדבריו, "אנחנו נביא תזכיר חוק לחקיקה מהירה בכנסת. זה יוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון במדינת ישראל. זו ברכה גדולה מאוד".

כינוס ליכוד ניר ברקת , ביתן 1 גני התערוכה, 10 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ברקת ודיכטר. השני דורש כי מוצרי החקלאות יוחרגו מהרפורמה של הראשון/ראובן קסטרו

ואולם שר החקלאות אבי דיכטר דורש מהוועדה להשאיר מחוץ לדיון את כל מוצרי התוצרת החקלאית ונגזרותיה - בשר, דגים, חלב ומוצריו, ביצים ועוד. אם דרישתו של דיכטר תיענה, הרי ששורה ארוכה של מוצרי מזון משמעותיים בעלי ערך תזונתי קריטי, יישארו מחוץ לרפורמה ומחיריהם לא יוזלו.

לפי פניית דיכטר לוועדה ולראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נעשתה עבודת מטה הנוגעת לתוצרת החקלאית ולכן אין לכלול אותה בשום מהלך שיכלול הקלות יבוא.

"אבקשכם להחריג את התוצרת החקלאית מהדיון הקרוב בועדת השרים לענייני יוקר המחייה, עד לקיום
עבודת מטה מסודרת לבחינת המהלך בשיתוף גורמי המקצוע במשרדי. עם משרדי כלל לא התקיים שיח מקצועי, ועיקרי המהלכים הובאו לידיעתנו אתמול באופן לא מנומק ואינו ממוסמך", כותב דיכטר.

לדברי דיכטר, "באם הסטנדרט האירופי ייקבע כסטנדרט מחייב בישראל, יש לאפשר גם לחקלאים המקומיים ליישר קו בהתאם ולאפשר 'משחק הוגן', תוך ויתור על הידע הישראלי וצמצום תפקיד השירותים הווטרינריים, כרגולטור בתחום זה וכל זאת תוך בדיקת ההשפעה של המהלכים המובאים בהצעת משרד הכלכלה על יוקר המחייה והשפעתם על התנהגות השוק.

"מקומם כי בשעה בה מדינת ישראל במלחמה, חקלאי וחקלאיות ישראל מסכנים את חייהם על מנת לספק לאזרחים תוצרת חקלאית טרייה בפריפריה ובגבולות המדינה, תוך שחוו פגיעות רבות בגוף ונפש, הנכם מעוניינים להחיל על החקלאות תחרות קשה ולא הוגנת על ידי עידוד יבוא בשיטת 'מה שטוב לאירופה, טוב לישראל' תוך התעלמות מוחלטת משיקולים מקצועיים חשובים המאוסדרים על ידי המשרד ומפוקחים על ידו בהיבטי בריאות הציבור.

"אבקשכם להחריג את התוצרת החקלאית מהדיון הקרוב בועדת השרים לענייני יוקר המחייה, עד לקיום עבודת מטה מסודרת לבחינת המהלך בשיתוף גורמי המקצוע במשרדי", הוא מבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully