וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו טילי החיזבאללה, גם חברי הקואליציה שוברים את רף החוצפה

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 8:39

נתניהו מתייחס לבחירות לרשויות המקומיות כאל פיילוט לבחירות הכלליות, ולכן כלכלת הבחירות כבר כאן וכל ח"כ פרחח הוא מלך. המחלוקת על מתווה הגיוס מוכיחה שהוא צודק ושהן מעבר לפינה

בווידאו: צה"ל תקף מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון 26.02.24/דוצ

מועמדי הליכוד התייחסו למפלגה בבחירות לרשויות המקומיות כמשהו בין מצורעת או שכיב מרע וניסו לברוח מהזדהות איתה. הליכוד הפכה מבחינתם למפלגת לוויין של איתמר בן גביר מעוצמה יהודית המרקיד את נתניהו לפי חלילו, ועדיף המקור על פני החיקוי.

ראש הממשלה נתניהו מתייחס מצדו לבחירות המקומיות כפיילוט לבחירות הכלליות. זו חזרה גנרלית למשחק האמיתי וכהוכחה לכך הוא טרח להצטלם עם רעייתו שרה בקלפי. ובכן, מתברר שבניגוד לבדותות שלו ניתן לקיים בחירות גם בזמן מלחמה, הנראית כיום כמלחמת התשה.

התוצאות יצביעו על נקודות החולשה של הליכוד וכיצד ניתן להפיק מהן את הלקחים הראויים. זאת הסיבה שנתניהו שם מדי בוקר על עצמו שכפ"ץ ומתנהג כאילו הבחירות מעבר לפינה. המחלוקת על מתווה הגיוס של החרדים מוכיחה שהוא צודק. לכן הוא עושה כל יום מחדש פוליטיקה על מלא.

ישיבת ועדת השרים לענייני יוקר המחיה. קובי גדעון /לע"מ,
ישיבת ועדת השרים, יום חמישי. קשה להתעלם מהניתוק/קובי גדעון /לע"מ

הקורבן היא הכלכלה המתנהלת כאילו גם היא נחטפה שבה כל ח"כ לימור סון הר מלך. בניסיון להשכיח את מחדל המלחמה ההיסטורי, נתניהו מנסה לשחד באמצעות מענקים של עשרות אלפי שקלים את תושבי העוטף וצפון המדינה שפונו שיחזרו.

אבל בעוטף ואפילו באשקלון לא שקט, חיים מיום ליום על רולטה ואפילו ביום הבחירות השבוע שוגרו לעבר הערים טילים. בצפון מיותר לציין שהחיזבאללה חי ובועט. לכן שקט לא יענה בכסף. שום הון שבעולם לא יקנה תחושת ביטחון מזויפת.

אישור הממשלה השבוע לתכנית "מעטפת מענים מיוחדת" לטיפול בשורדי מתקפת נובה נראית לעג לרש. לטיפול יוקצו 20 מיליון שקלים נוספים וזה רחוק מאוד מלהיות הישרדות VIP. ואני שואל: איך מטפלים במשפחות שיקיריהן לא שרדו את האירוע ונותרו ללא מענה?

שיא חדש שבר נתניהו שלשום כאשר בפעם המי יודע כמה הודיע על חלוקת קרקעות לבנייה בצפון ובדרום לאנשי הצבא. לו שפע הבטחותיו היו מתקיימות מדינת ישראל היתה נותרת ללא מלאי קרקעות זמין.

קשה להתעלם מהניתוק של שרת התחבורה מירי רגב שמגרד כל פעם מחדש את תחתית הבור. היא לא יכלה להתאפק והשבוע גזרה באירוע חגיגי את הסרט בחנוכת תחנת טסטים זמנית של משרד הרישוי בעיירה חצור. לעשרות אלפי מפוני קריית שמונה זו ממש לא חגיגה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אליהו רביבו. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ אליהו רביבו. מתנגד לביטול הפטור על הטבק בדיוטי פרי מחשש לפגיעה בקהל תומכיו במרכז הליכוד/דוברות הכנסת, דני שם טוב

אבל אין כמו הקרקס הפוליטי המתנהל בימים האחרונים מאחורי הקלעים בוועדות הכנסת על סעיפי תקציב 2024. אלוהים, כידוע, מצוי בפרטים הקטנים ולצורך העניין שווה לתקשר עמו.

חברי כנסת בליכוד כבר לא מתביישים להצביע על אינטרסים אישיים. מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ אליהו רביבו מתנגד לביטול הפטור על הטבק בדיוטי פרי מחשש לפגיעה בקהל תומכיו במרכז הליכוד.

משה גפני יו"ר הוועדה קשוב אף הוא לקהל שולחיו ומקשה על קידום יוזמות למלחמה בהון השחור בסוגיות כמו הצהרות על שכר דירה או פעילות צ'יינג'רים (חלפני מטבע). גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא מתבטל ודאג להגדיל בכ-200 מיליון שקל את מכסת הכספים הקואליציוניים.

ויש גם פשרות. גביית מס פחמן תהיה נמוכה מהצפוי. מגביית העודפים במכון התקנים יקוצצו 100 מיליון שקלים. בין הבנקים לאוצר מתנהלת 'מסחרה' על אופן גביית ההיטל המיוחד. כל הכספים יחסרו בתקציב 2024 ולא ברור איך יסתמו את החור.

מה שברור הוא שחזרנו ל-6 לאוקטובר ומתנהלת כאן כלכלת בחירות על מלא. כעת אפשר להבין טוב יותר את החלטת מוד'יס להוריד את דירוג האשראי שלנו. באותה הזדמנות מומלץ שלא לעצור את הנשימה בהמתנה דרוכה להחלטת הדירוג של פיץ' או של S&P. הורדת הדירוג בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully