וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנת ענק מהתעשייה האווירית: משרד הביטחון מחדש את מלאי החימושים

29.2.2024 / 19:17

המשרד הזמין מחטיבת הטילים והחלל של התעשייה האווירית חימושים בשווי 1.6 מיליארד שקל. החברה מייצרת את טילי החץ ולפי מקורות זרים גם טילי "מכחולית" עבור המל"טים של צה"ל; ייתכן שהעיכוב באישור הסיוע הביטחוני האמריקני למלחמה יביא לרכישת החימוש מתקציב המדינה

בווידאו:מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל 22.02.24/משרד הבטחון

התעשייה האווירית דיווחה היום לבורסה על הזמנה חריגה ממשרד הביטחון: עסקה עם חטיבת הטילים והחלל של החברה, בסך 1.6 מיליארד שקל.

בהודעה מציינת התע"א כי ההזמנה תסופק לצה"ל במשך שנתיים, מה שמרמז על מילוי מלאי החימושים המדויקים במקום כאלה שנצרכו במלחמה.

במלחמה השתמש חיל האוויר לראשונה בהיקף של כמעט 10 יירוטים בטילי החץ 2 ו-3 שמייצרת התעשייה האווירית. לפי פרסומים זרים תע"א היא גם יצרנית של טיל בשם "מכחולית", המשמש את המל"טים של צה"ל.

גורמים פלסטינים הציגו לא פעם, כולל במהלך מלחמת חרבות ברזל, שרידים של טילים עם לוחית שמציינת את השם הזה, ושהוא מיוצר בידי התעשייה האווירית, וטענו שהוא שוגר ממל"טים ישראלים.

טיל חץ. יח״צ- חד פעמי התעשייה האווירית,
מחירו של מיירט חץ עומד על כשלושה מיליון דולר/יח״צ- חד פעמי התעשייה האווירית

עד היום מומנה ההצטיידות של ישראל במיירטי חץ בעיקר בידי ארה"ב. אולם ייתכן שהעיכוב באישור הסיוע הביטחוני האמריקאי המיוחד למלחמה, בסך 14.1 מיליארד דולר, הביא לכך שמשרד הביטחון יממן בינתיים את ההצטיידות בחצים נוספים מתקציב המדינה.

עד היום מימנה ארה"ב מאז 1986 את דגם הפיתוח חץ-1 ואת שני הדורות של המיירטים המבצעיים, בסכום מצטבר של 4.5 מיליארד דולר.

מחירו של על מיירט חץ עומד על כשלושה מיליון דולר, זול משמעותית ממחירו של המיירט האמריקאי המקביל, שנמכר ביותר מ-10 מיליון דולר ליחידה.

ההודעה של התע"א על העסקה היא חריגה. אלביט דיווחה על הזמנה חריגה ממשרד הביטחון בעקבות המלחמה לפני כחודש, מבלי לנקוב בסכום. אולם תע"א, שנמצאת בבעלות המדינה אך מהווה חברה מדווחת בגלל אגרות החוב שהנפיקה, הייתה חייבת לדווח על העסקה שבוצעה עם בעלת השליטה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully